[ فردا را به امروز می آوریم ]
  • آخرین شماره ۲۰۸۸
  • دوره جدید

چسب لنت ترمز نانویی، مسیر واردات و صادرات را معکوس کرد، روزنامه شیراز نوین

چسب لنت ترمز که تا پیش از این، از ترکیه وارد می‌شد، با تولید انبوه آن در کشور اکنون از ایران به ترکیه صادر می‌شود.
به گزارش ایسنا، چسب لنت ترمز یکی از شرکت های فناور موجب افزایش دوام لنت شده و با هزینه کمتر نسبت به نمونه خارجی تولید شده است.
محمد امیر نگینی، مدیر بازرگانی این شرکت دانش‌بنیان گفت: این چسب لنت تا پیش از این ترکیه به ایران وارد می‌شد، اما با توسعه و تولید انبوه آن اکنون از ایران به ترکیه صادر می‌شود. قیمت نمونه‌ای که از ترکیه وارد می‌شد برای هر کیلوگرم بین ۲۰ تا ۲۵ دلار است، در حالی که این نمونه نانویی ایرانی با قیمت ۶ تا ۷ دلار به دست مصرف‌کننده می‌رسد.
سید عباس حسینی مجد، مدیر تحقیق و توسعه این شرکت نیز مراحل تولید این چسب را شامل ترکیب مواد اولیه و سنتز داخل راکتور و سپس جداسازی آب و سایر متعلقات دانست و یادآور شد: در ادامه محلول به دست‌آمده تغلیظ‌شده و نانومواد به آن اضافه می‌شود؛ سپس بسته به نوع گرید چسب که دیسکی باشد یا کشککی، مواد افزودنی به آن اضافه می‌شود.
به گفته وی، این چسب لنت محصول یک کار بین رشته‌ای از متخصصان حوزه فناوری‌نانو، مهندسی مواد و پلیمر بوده که می‌تواند دمایی در حد ۴۰۰ درجه سانتی‌گراد را تحمل کرده و در این دما خواص لنت ترمز همچنان حفظ می‌شود.
حسینی مجد افزود: یکی از ویژگی‌های مهمی که چسب لنت ترمز باید داشته باشد، مقاومت در برابر حرارت است که محصول ما از این ویژگی برخوردار است؛ به طوری که در دمای ۴۰۰ درجه سانتی‌گراد خواص خود را حفظ می‌کند و بدون اینکه لقمه از کشکک جدا شود، فرآیند ترمز گرفتن را در تمام طول عمر لنت به خوبی انجام می‌دهد. به‌نقل از ستاد نانو، مدیر تحقیق و توسعه این شرکت دانش بنیان خاطر نشان کرد: قیمت این محصول نسبت به نمونه خارجی ۶۵ درصد ارزان‌تر است. این چسب لنت تمام استانداردهای داخلی را با موفقیت پشت سرگذاشته و بعد از ورود به بازار ترکیه، آماده حضور در بازار دیگر کشورهاست.

تاکنون نظری برای این خبر ثبت نشده است!
ثبت نظر جدید
نام و نام خانوادگی

آدرس ایمیل

متن نظر

کد امنیتی