[ فردا را به امروز می آوریم ]
  • آخرین شماره ۲۰۸۸
  • دوره جدید

نشست مشترک اعضای هيئت‌مديره‌های اتحاديه‌های صنفی شيراز با نامزدهای انتخاباتی مجلس دوازدهم برگزار شد، روزنامه شیراز نوین

نشست مشترک اعضای محترم هيئت‌مديره‌های اتحاديه‌های صنفی شيراز با نمايندگان محترم کنونی مجلس شورای اسلامی و جمعی از نامزدهای انتخابات مجلس دوازدهم، سه‌شنبه 8 اسفند در محل اتاق اصناف مرکز استان فارس و با حضور اصحاب رسانه برگزار شد.
سید عبدالهادی خسروفرد در این همایش گفت: یکی از مسائلی که اتاق اصناف مرکز استان فارس و اتحادیه‌های صنفی شیراز مد نظر دارند، بحث حضور حداکثری مردم در پای صندوق‌های رأی بوده است. رئیس اتاق اصناف مرکز استان فارس ادامه داد: جامعه اصناف می‌توانند نقش پر رنگی در انتخابات پیش رو و مشارکت حداکثری داشته باشند که این تحقق این هدف نیز در اقداماتی بوده که در راستای مشارکت حداکثری به انجام رسانده‌ایم.
وی اضافه کرد: در بحث برگزاری انتخابات مجلس شورای اسلامی و خبرگان رهبری با هماهنگی بسیج اصناف و بازاریان سپاه فجر فارس، چندین جلسه مختلف با اتحادیه‌های صنفی شهرستان شیراز و اعضای هیئت‌مدیره آنها که با حضور مدرس از بسیج اصناف و بازاریان سپاه فجر فارس در قالب جهاد تبیین برگزار شد، داشته‌ایم. خسرو فرد تصریح کرد: بعد از آن هم ارسال پیامک روزشمار انتخابات را داشتیم که روزانه از طریق سامانه به اعضای هیئت‌مدیره اتحادیه‌های صنفی ارسال می‌شده است. وی با اشاره به انتخابات خبرگان رهبری نیز اظهار کرد: در بحث خبرگان رهبری نیز که برای اتاق اصناف مرکز استان فارس مهم است، برخی نامزدهای خبرگان رهبری در شیراز را به اتاق اصناف مرکز استان دعوت کردیم.
رئیس اتاق اصناف مرکز استان فارس همچنین بیان کرد: در خصوص تعامل با نامزدهای مجلس دوازدهم شورای اسلامی هم امروز میزبان نامزدهای انتخاباتی بودیم که قرابت و آشنایی با جامعه اصناف داشتند.
او افزود: برخی از نامزدهایی که امروز در همایش حضور داشتند، منتخب اتحادیه‌های صنفی ما بودند و مهم برای ما حضور حداکثری مردم پای صندوق‌های رأی است؛ باید تأکید کنیم که یکی از بخش‌های مهم این حضور حداکثری را اصناف می‌توانند رقم بزنند.
رئیس اتاق اصناف مرکز استان فارس اضافه کرد: این دوره هم مانند دوره‌های قبل شاهد حضور حداکثری اصناف استان پای صندوق‌های رأی خواهیم بود و از همین‌جا از طرف جامعه بزرگ اصناف شیراز، از مردم عزیز دعوت می‌کنیم که 11 اسفندماه پای صندوق‌های رأی بیایند و با حضور حداکثری خود، نشان دهند توطئه‌های دشمن در جنگ ترکیبی نقش برآب شده و مردم پای نظام و انقلاب خود هستند.
مجلس دوازدهم نگاه ویژه‌ای به جامعه بزرگ اصناف داشته باشد
خسروفرد با اشاره به اصلی‌ترین مطالبات اصناف از نمایندگان مجلس شورای اسلامی گفت: یک قانون اصلاحیه قانون نظام صنفی در مجلس در مراحل رسیدگی است و انتقاداتی در همین حوزه داریم؛ البته بخشی از آن هم مورد پذیرش جامعه اصناف است. وی ادامه داد: انتظار داریم، مجلس دوازدهم نگاه ویژه‌ای به جامعه بزرگ اصناف داشته باشد، چون اصناف همیشه روی پای خود بوده‌اند و از هیچ تسهیلات دولتی استفاده نمی‌کنند، همچنین در فعالیت‌های عام‌المنفعه پیشگام هستند و در بحران‌ها همواره در عرصه‌های مختلف پیشرو می‌باشند. رئیس اتاق اصناف مرکز استان فارس تصریح کرد: بیش از 19 درصد تولید ناخالص داخلی بر عهده اصناف است؛ اصناف شبیه فرد بیماری است که باید رو به بهبودی برود و مشکلاتش بررسی شود.
وی افزود: امروز در این همایش پرسش و پاسخ که در اتاق اصناف مرکز استان فارس میزبان آن بودیم، نامزدهای انتخاباتی مجلس دوازدهم شورای اسلامی پاسخگوی جامعه اصناف و هیئت‌مدیره‌های صنفی حاضر در جلسه بودند و فرصت تعاملی فراهم گردید.
خسروفرد اظهار کرد: در این نشست در خصوص مطالبه اصناف در بخش دارایی، بیمه و اصلاح قوانین نظام صنفی و تصویب قوانین جدید با مشارکت اصناف صحبت شد و امیدواریم در مجلس دوازدهم این مسائل حتماً مورد نظر و توجه نمایندگان مجلس نه تنها در خصوص استان فارس بلکه در مورد سراسر کشور قرار بگیرد و امیدواریم از نظر تخصصی معتمدان اصناف هم در وضع قوانین استفاده شود.
خاطر نشان می‌شود، این همایش با حضور ابراهیم عزیزی، علیرضا پاک‌فطرت، جعفر قادری، منصوره طاهری، بتول معلم، جعفر طاهری، روح‌الله نجابت، سعید جمعه‌دخت، غلامعلی ترابی، سید اسماعیل حسینی و حمیدرضا حقیقت برگزار شد و به هر کدام از آنها 5 تا 7 دقیقه فرصت داده شد تا در خصوص دیدگاه‌های خود برای ورود به مجلس شورای اسلامی به ویژه در حوزه اصناف سخن بگویند و حاضران هم سئوالات خود را مطرح کنند. موضوعاتی از قبیل اینکه دولت باید سهامدار بخش خصوصی شود و خود را از اصناف جدا نداند، برداشته شدن دوگانه دولت- بخش خصوصی، بهره‌گیری از ظرفیت فعالان صنفی در تصویب قوانین در مجلس شورای اسلامی، مقابله با افزایش تورم و حمایت از صنف کارگری و ضعیف، بهبود فضای کسب و کار، اصلاح نظام مالیاتی و بازنگری نظام توزیعی، اصلاح قانون بودجه‌ریزی، پیشبرد استان فارس به سمت اقتصاد دریامحور، تسهیل مجوزهای کسب و کار با نقش‌آفرینی اتحادیه‌های صنفی، برداشتن موانع پیش روی اصناف به‌عنوان دغدغه‌مندان جامعه، خارج شدن اقتصاد و بازرگانی از حالت دولتی و کاهش و حذف قوانین دست و پا گیر در حوزه صنفی و کسب و کار، انتصاب فعالان صنفی موفق در پست‌های مدیریتی، وضع قوانین به گونه‌ای که منافع مردم و اصناف به‌عنوان ذینفعان به شکل دو طرفه و مساوی دیده شود، توسعه صنعت فارس و ایجاد اشتغال، تسهیل فضا برای فعالیت‌های اقتصادی، تسریع قوانین وضع‌شده در حوزه اصناف و ... از جمله مواردی بود که هر یک از نامزدهای انتخاباتی مجلس دوازدهم فرصت یافتند تا در این همایش در خصوص آن به صحبت پرداخته و به سئوالات حاضران پاسخ دهند.

تاکنون نظری برای این خبر ثبت نشده است!
ثبت نظر جدید
نام و نام خانوادگی  

آدرس ایمیل    

متن نظر  

کد امنیتی