[ فردا را به امروز می آوریم ]
  • آخرین شماره ۲۰۹۴
  • دوره جدید

اثربخشی تأمین مسکن در جوانی جمعیت، روزنامه شیراز نوین

 مریم شمالیان - شیرازنوین
آیین واگذاری زمین رایگان به ۳۱۳ خانواده مشمول قانون جوانی جمعیت در قالب پوشش خانواده مهدوی در اداره کل راه و شهرسازی فارس برگزار شد.
مدیرکل راه و شهرسازی فارس در این مراسم اعلام کرد که به سه هزار و ۳۱۳ نفر از متقاضیان مشمول قانون جوانی جمعیت در استان فارس زمین واگذار شده است.
محمود رضا طالبان افزود: یکی از مباحثی که در دولت سیزدهم دنبال کردیم، بحث جوانی جمعیت بود که براساس آن به افرادی که سه فرزند دارند و فرزند سوم آنها بعد از آبان ماه ۱۴۰۰ به دنیا آمده، زمین رایگان واگذار می‌شود.
وی اعلام کرد: برابر قانون، در شهرهای بالای ۵۰۰ هزار نفر این زمین از شهرهای جدید تأمین می‌شود و در سایر شهرها در شهر محل سکونت متقاضی زمین واگذار خواهد شد.
طالبان ادامه داد: تاکنون در استان فارس ۱۲ هزار نفر برای بهره‌مندی از این طرح در سامانه نهضت ملی مسکن اقدام به ثبت‌نام کرده‌اند که چهار هزار نفر از آنها مربوط به شهر شیراز است و زمین مورد نیاز آنها در شهر جدید صدرا در دست تأمین است؛ همچنین در این زمینه در آینده نزدیک خبرهای خوبی برای متقاضیان واجد شرایط خواهیم داشت.
مدیرکل راه و شهرسازی فارس به این موضوع هم اشاره کرد که در سایر شهرهای استان فارس نیز حدود هشت هزار متقاضی وجود دارد که تاکنون به سه هزار و ۳۱۳ نفر زمین واگذار شده و مابقی هم در مرحله تأمین و واگذاری قرار دارند.
طالبان ادامه داد: امروز به مناسبت نیمه شعبان طی مراسمی شاهد واگذاری زمین به ۳۱۳ نفر از کسانی که در یک ماه گذشته زمین آنها تأمین شده، بودیم و تلاش می‌کنیم که تا پایان نیمه نخست سال ۱۴۰۳ به همه متقاضیان زمین واگذار شود.
وی با اشاره به وسعت استان فارس هم گفت: با توجه به وسعت استان، فارس در بحث قانون جوانی جمعیت و تعداد افراد متقاضی در رده دوم یا سوم قرار دارد و در بحث تأمین زمین نیز جزو پنج استان اول کشور هستیم.
طالبان اعلام کرد: فارس در بحث طرح نهضت ملی مسکن، رتبه نخست تأمین زمین را به خود اختصاص داده و از ۱۶۰ هزار ثبت‌نام انجام‌شده تا امروز حدود ۷۸ هزار واحد در سراسر استان در حال اجراست.
او گفت: برای تأمین زمین مورد نیاز برای اجرای طرح نهضت ملی مسکن در شیراز، ۴۹۶ هکتار زمین در شرق صدرا و ۳۰۰ هکتار نیز در غرب صدرا به این مسئله اختصاص داده شده است.
مدیرکل راه و شهرسازی فارس در این آیین همچنین تصریح کرد: با توجه به تصمیمی که وزارت راه و شهرسازی و در شورای مسکن گرفته شده، مشکل زمین طرح نهضت ملی مسکن شهر شیراز با اختصاص این ۲ زمین حل خواهد شد.
فارس در اجرای طرح جوانی جمعیت جزو پنج استان برتر کشور است
استاندار فارس نیز در آیین واگذاری زمین به مشمولان قانون جوانی جمعیت، فارس را از استان‌های پیشرو در اجرای طرح جوانی جمعیت دانست و گفت: استان فارس در زمینه اجرای طرح جوانی جمعیت جزو پنج استان برتر کشور است و عملکرد قابل قبولی داشته است.
 دکتر محمد هادی ایمانیه افزود: قانون جوانی جمعیت و صیانت از جمعیت در حقیقت گامی در جهت تقویت و تشویق فرزندآوری در کشور است.
وی اضافه کرد: اجرای این قانون به ویژه بند ویژه اهدای زمین به کسانی که فرزند سوم آنها بعد از آبان ۱۴۰۰ متولد شده، کمک خوبی در خصوص رشد و جوانی جمعیت خواهد شد.
استاندار فارس  همچنین اعلام کرد: تا امروز هشت هزار و ۲۰۰ فرد واجد شرایط برای دریافت زمین رایگان در استان داشته‌ایم که بیش از سه هزار و ۳۰۰ نفر از واجدین شرایط زمین خود را دریافت کرده‌اند، حدود چهار هزار مورد هم مربوط به شهرستان شیراز است که امیدواریم با توجه به اینکه محل زمین آن مشخص  شده، ظرف ۲ یا سه ماه آتی این زمین‌ها نیز واگذار شوند.
استاندار فارس افزود: امروز نیز در همین راستا به تعداد یاران امام عصر(عج) در یک فضای شاد و بانشاط به ۳۱۳ خانواده واجد شرایط در سراسر استان این زمین‌ها واگذار شد.

 

تاکنون نظری برای این خبر ثبت نشده است!
ثبت نظر جدید
نام و نام خانوادگی

آدرس ایمیل

متن نظر

کد امنیتی