[ فردا را به امروز می آوریم ]
  • آخرین شماره ۲۰۹۵
  • دوره جدید

هتل آسمان آینه عبرت سرمایه‌گذاری است، روزنامه شیراز نوین

 سعیدرضا امیرآبادی - گروه گزارش
amirabadi_shznvn@yahoo.com

مالک هتل بزرگ آسمان خواستار حمایت حقیقی از سرمایه‌گذارانی شد که حاصل یک عمر تلاش خود را برای رشد و آبادانی شیراز هزینه می‌کنند.
حمید سجادیان از تلاش رسانه‌ها برای بازگویی حقایق تقدیر کرد و افزود: متأسفانه شیوه برخوردی که با هتل آسمان طی سنوات اخیر شده، الگوی مناسبی برای رونق سرمایه‌گذاری در شیراز نیست و زمینه گریز سرمایه‌گذاران را پدید می‌آورد.
وی با بیان اینکه 22 سال از عمر خود را صرف ساخت هتل بزرگ آسمان کرده است، بیان داشت: این پروژه هم‌اکنون در مرحله 90 درصد پیشرفت فیزیکی قرار دارد، اما متأسفانه شرایطی به وجود آمده که عطای این پروژه را که عمر خود را صرف ساخت آن کردم، به لقایش بخشیدم.
سجادیان با تأکید بر این موضوع که هتل بزرگ آسمان متعلق به مردم است، افزود: با بهره‌برداری از هتل بزرگ آسمان بیش از پانصد فرصت شغلی مستقیم ایجاد می‌شود و مجموعه‌ای در این مقیاس، آبرویی برای صنعت گردشگری شیراز و کشور به حساب می‌آید.
مالک هتل بزرگ آسمان با گلایه از فرصت‌سوزی‌هایی که در مسیر بهره‌برداری از این مرکز بزرگ اقامتی صورت گرفته، اظهار داشت: مجموعه‌های بزرگی نظیر هتل بزرگ آسمان برای کلان‌شهر شیراز که قطب گردشگری و زیارتی هستند، ضروری است.
او با تأکید بر این موضوع که ساختمان هتل آسمان از استحکام و مقاومت کامل برخوردار است، بیان داشت: در این خصوص مستنداتی از کمیسیون ماده 100، مهندسین ناظر، کارشناسان بیمه مرکزی و سایر مراجع ذی‌صلاح قانونی را در اختیار دارم و به مسئولان ارائه کردم.
وی در پاسخ به شائبه‌های مطرح شده گفت: طی ده سال گذشته مطالب نادرست و بدون پشتوانه ای مبنی بر اضافه زیربنا و طبقات اضافی مطرح شد و این در حالی بود که تمامی مراحل و ضوابط قانونی برای ساخت هتل بزرگ آسمان انجام شده بود.
مالک هتل بزرگ آسمان با اشاره به این موضوع که متراژی معادل 2740 متر از نقشه استارکچر پروژه کمتر ساخته شده است، افزود: متراژی معادل 1440 متر از نقشه‌های مورد تأیید معاونت فنی و عمرانی شهرداری، آتش‌نشانی و میراث‌فرهنگی کمتر ساخته شده است.
سجادیان گفت: پروژه هتل بزرگ آسمان هیچ تخلفی در حوزه اضافه زیربنا و ارتفاع انجام نداده و این امر توسط نقشه‌برداران کانون کارشناسان رسمی دادگستری به تأیید رسیده است.
وی افزود: پرونده هتل بزرگ آسمان سال‌ها در کمیسیون ماده 100 و تجدید نظر معطل ماند و این در حالی است که قانون مدت سه تا شش ماه را برای صدور رأی مشخص کرده است.
او با اعلام این خبر که آخرین رأی تجدید نظر پس از ده سال در آبان‌ماه 1402 ابلاغ شد، عنوان کرد: کانون کارشناسان رسمی دادگستری پس از بررسی‌های دوماهه به صراحت اعلام کرده که پروژه هتل آسمان از استحکام لازم برخوردار بوده و مقاوم است، اما متأسفانه با گذشت شش ماه کسی توجهی به نامه کارشناسان رسمی دادگستری نشان نمی‌دهد و حقیقت را کتمان 
می‌کنند.
وی در پاسخ به دغدغه‌هایی که پیش از این مطرح شده بود، بیان داشت: هتل آسمان در حریم آثار تاریخی از جمله ارگ کریم‌خانی نیست و این موضوع به صراحت توسط مسئولان استانی و کشوری وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی اعلام شده است.
مالک هتل بزرگ آسمان با تأکید بر این موضوع که در شرایط کنونی اولویت با ایمن‌سازی پروژه است، افزود: در صورتی که امکان دسترسی به ساختمان به دلیل پلمب فراهم نشود، امکان بروز سوانح و حوادث وجود دارد.
سجادیان نسبت به عواقب حوادث احتمالی در محل پروژه هتل آسمان هشدار داد و بیان داشت: ساختمان هتل آسمان پلمب شده و امکان خروج مصالح ساختمانی که بار مضاعفی را به سازه تحمیل می‌کنند، وجود ندارد. از سوی دیگر تاورکرین 45تنی باید مورد بازبینی فنی قرار گیرد و امکان سقوط داربست‌ها و الوارها که 18 سال از نصب آنها می‌گذرد، به دلیل فرسودگی وجود دارد.
او با تأکید بر این موضوع که نسبت به ایمنی و حفظ جان شهروندان دغدغه دارد، اظهار داشت: سنگ بنای طبقه نخست به دلیل نیمه‌تمام بودن باید رول‌پلاک و بندکشی شود تا خدای‌ناکرده اتفاق ناگواری رخ ندهد.
مالک هتل بزرگ آسمان همچنین خواستار انتقال نخاله‌های حاصل از تخریب مقاوم‌سازی از طبقات و محوطه به خارج از کارگاه شد و تأکید کرد: در غیر این صورت بار اضافی به سازه پروژه، خسارت جبران‌ناپذیری را وارد می‌آورد.
سجادیان، حمل و جمع‌آوری وسایل یا مصالح تاریخ گذشته و غیرمصرفی (سیمان، گچ، ماسه و...) و عدم نیاز وسایل و مصالح به خارج از پروژه را از دیگر اولویت‌ها ذکر و عنوان کرد: چوب و پوشش گونی اطراف ساختمان باعث آتش‌سوزی می‌شود و لذا باید در اسرع وقت نسبت به جمع‌آوری آنها به دلیل عدم ایمنی، اقدام کرد.
او خواستار رفع پلمب مجموعه به منظور اجرای موارد ایمن‌سازی شد و اظهار داشت: با توجه به مواردی که از آنها یاد شد، نامه‌های متعددی به مسئولان استان و شهر شیراز نوشتم که در صورت بروز حادثه مسئولیتی متوجه من نخواهد بود و شما مسئول هستید.
وی بر این موضوع تأکید کرد که علی‌رغم نامه‌نگاری‌های متعدد به مسئولان استان، همچنان تمامی تلاش خود را به منظور پیشگیری از بروز سوانح انجام می‌دهم.
مالک هتل بزرگ آسمان در پایان خواستار برگزاری میزگرد مناظره و هم‌اندیشی با مسئولان برای حل مسائل شد و تأکید کرد: بر اساس مستنداتی که دارم، سازه هتل مقاوم است و در حریم آثار تاریخی هم نیست؛ هر فرد یا افرادی که خلاف این را می‌گویند، لطفا مستندات خود را نشان دهند.
بر اساس این گزارش، شایان ذکر است هتل بزرگ آسمان مشتمل بر 360 اتاق و سوئیت، 1440 تخت به همراه رستوران‌ها و سایر نیازهای مراکز اقامتی و گردشگری است. 

تاکنون نظری برای این خبر ثبت نشده است!
ثبت نظر جدید
نام و نام خانوادگی

آدرس ایمیل

متن نظر

کد امنیتی