[ فردا را به امروز می آوریم ]
  • آخرین شماره ۲۰۸۸
  • دوره جدید

اینترنت را نمی‌توان ممنوع کرد ، روزنامه شیراز نوین

دوره آموزشی امنیت فناوری ارتباطات و اطلاعات بنیاد مسکن با حضور رحمانی خلیلی معاون برنامه‌ریزی و امور استان‌های بنیاد مسکن انقلاب اسلامی کشور، سلامات مدیرکل فناوری و اطلاعات بنیاد مسکن انقلاب اسلامی کشور و کارشناسان مسئول و کارشناسان فناوری اطلاعات بنیاد مسکن انقلاب اسلامی کشور در شیراز برگزار شد.
به گزارش روابط عمومی بنیاد مسکن استان فارس، در این دوره آموزشی که با حضور مدیرکل بنیاد مسکن فارس و مسئول دفتر نمایندگی ولی‌فقیه در بنیاد مسکن این استان و مدیران و معاونان ترتیب یافت، رحمانی خلیلی برخی از الزامات برنامه‌ریزی در حوزه فناوری اطلاعات را تشریح کرد.
معاون برنامه‌ریزی و امور استان‌های بنیاد مسکن انقلاب اسلامی کشور در این دوره آموزشی با بیان اینکه اینترنت اکنون وارد زندگی مردم شده و نمی‌توان از ورود آن جلوگیری یا ممنوعش کرد، افزود: باید آن را در کشور توسعه بدهیم و اینجاست که بحث امنیت بیش از پیش مورد توجه قرار می‌گیرد. باید شرایطی ایجاد شود تا نهادها، بازیگران و نیروی کار تازه در این حوزه خلق کنیم.
این مقام مسئول، انجام برنامه‌ریزی دقیق برای بالا بردن امنیت شبکه‌های ارتباطی را ضروری دانست و گفت: در سه دهه قبل امنیت در یک رمز ساده خلاصه می‌شد. این رمز نیز بیشتر در دانشگاه‌های نظامی تدریس می‌شد، ولی امروزه با مقوله امنیت ICT مواجه می‌شویم این مقوله امنیتی و به جامعه مربوط است. به همین دلیل متصدیان امنیت تمام شهروندان، کاربران، فعالان فرهنگی هستند و همه به نحوی در این حوزه نقش ایفا می‌کنند. سلامات مدیرکل فناوری و اطلاعات بنیاد مسکن انقلاب اسلامی کشور نیز با اشاره به اهمیت امنیت فناوری اطلاعات و با تأکید بر اینکه در حوزه امنیت با مقوله پیچیده‌ای روبه‌رو هستیم، افزود: اگر می‌خواهیم در کشور امنیت داشته باشیم، باید همه سطوح علم و تکنولوژی در خدمت امنیت قرار بگیرد. سید علیرضا حمیدی مدیرکل بنیاد مسکن استان فارس نیز با خیرمقدم به مدیران ستادی بنیاد مسکن و با اشاره به اینکه ما در تکمیل زنجیره حوزه امنیت از صنعت، تولید، خدمات و صلاحیت‌سنجی مشکلاتی داریم، گفت: در سال‌های گذشته شاهد رشد جرائم سایبری هستیم و این موضوع لزوم افزایش امنیت شبکه‌های اطلاعات و ارتباطات را گوشزد می‌کند.
در این نشست، مدیران و مسئولان بنیاد مسکن برخی از الزامات تقویت زیرساخت‌های شبکه‌های ارتباطات و اطلاعات را مطرح و بررسی کردند.

 

تاکنون نظری برای این خبر ثبت نشده است!
ثبت نظر جدید
نام و نام خانوادگی

آدرس ایمیل

متن نظر

کد امنیتی