[ فردا را به امروز می آوریم ]
  • آخرین شماره ۲۰۹۴
  • دوره جدید

تأمین مالی بودجه با مالیات‌ستانی ، روزنامه شیراز نوین

وزیر امور اقتصاد و دارایی گفت: بالاترین میزان شناسایی مؤدیان جدید مالیاتی در سال‌های ۱۴۰۰ تا ۱۴۰۲ رخ داده است. شناسایی درآمدهای آنان در دستور کار است که به تأمین مالی بودجه منجر می‌شود.
به گزارش ایرنا، «سید احسان خاندوزی» روز شنبه در سیزدهمین همایش سیاست‌های مالی و مالیاتی ایران اظهار داشت: باید به سمت هوشمندسازی نظام مالیاتی حرکت کنیم. این امر کوتاه شدن فرایندها، کاهش مفاسد مالیات‌ستانی و افزایش ظریب سلامت اداری را برای فعالان اقتصادی به دنبال خواهد داشت. وی گفت: اصلاحات نظام مالیاتی را تا پایان دولت سیزدهم شاهد خواهیم بود.
وزیر امور اقتصاد و دارایی بیان‌ داشت: سال‌هاست یکی از دغدغه‌های سیاست‌مداران و اقتصاددانان حرکت از منابع غیرپایدار مانند نفت به سمت درآمدهای پایدار است و در این مسیر اقدامات خوبی انجام شده است.
وی خاطرنشان‌کرد: سال‌های تحریم برای اقتصاد کشور، فرصتی برای بالابردن درآمدهای پایدار دولت شد.
خاندوزی با تأکید بر اینکه امروز مستلزم گذر از دولت با درآمدهای غیرپایدار از محل خام‌فروشی به سمت دولت با درآمدهای مالیاتی پایدار هستیم، ادامه ‌داد: مقاومت‌هایی پیش روی این اصلاح ساختاری بود و در سال‌های تحریم نیز شاهد حرکت کیفی نبوده‌ایم. وی تأکید کرد: میزان وصول مالیات مصوب بودجه بین سال‌های ۱۴۰۰ تا ۱۴۰۲ محقق شد. تلاش‌های خوبی در اتکای دولت به درآمدهای مالیاتی انجام شده و از ۳۰ درصد به بیش از ۴۰ درصد در ۱۱ ماه امسال رسیده است. این عضو کابینه دولت سیزدهم با بیان اینکه مالیات‌ستانی عادلانه و رونق تولید را در نظام مالیاتی دنبال می‌کنیم، ابراز امیدواری کرد که این امر ادامه پیدا کند. وی تأکید کرد: اگر منافع دولت بر رونق تولید و تصرف بازارهای صادراتی باشد، منجر به مالیات‌ستانی می‌شود و نظام منافع کشور را تحت تأثیر قرار می‌دهد. وزیر امور اقتصاد و دارایی افزود: سنت تاریخی درآمدهای غیرپایدار که سال‌ها در اقتصاد کشور وجود داشت، امروز به سمت مالیات‌ستانی و درآمدهای پایدار حرکت کرده است؛ از این رو هر قدر بخش تولید فربه‌تر ‌و شکوفاتر شود، می‌توانیم از این طریق به رشد واقعی اقتصاد دست یابیم. وی ادامه ‌داد: اتفاق خوبی در سامانه مؤدیان و پایانه‌های فروشگاهی و مالیات بر مجموع درآمد در این دولت اتفاق افتاد و امیدواریم در مجلس قوانین در حوزه نظام مالیاتی تصویب شود.
خاندوزی با اشاره به فرهنگ‌سازی بازیگران اجتماعی در نظام مالیاتی، گفت: مدیریت مقاومت‌ها و اعتراض‌ها در حوزه مالیات، نیازمند همراه کردن آحاد جامعه با سیاست‌های تحولی دولت است. وی با بیان اینکه تعداد معدود فعالان اقتصادی سهم در پرداخت مالیات داشته‌اند، افزود: همکاری خوبی بین اتاق‌های سه‌گانه بازرگانی، تعاون و اصناف و سازمان امور مالیاتی وجود دارد. در همین مسیر بخش خصوصی به بلوغ خوبی رسیده است و نباید تصویر غلط در پیشبرد مسائل مالیاتی وجود داشته باشد. 

تاکنون نظری برای این خبر ثبت نشده است!
ثبت نظر جدید
نام و نام خانوادگی

آدرس ایمیل

متن نظر

کد امنیتی