[ فردا را به امروز می آوریم ]
  • آخرین شماره ۲۰۹۳
  • دوره جدید

۶۲ درصد از برنامه تولید مسکن ۲ سال نخست دولت سیزدهم محقق شد، روزنامه شیراز نوین

سرپرست معاونت سامان‌دهی و بازآفرینی شهری شرکت بازآفرینی شهری ایران از تحقق ۶۲ درصدی برنامه تولید مسکن در ۲ سال ابتدای دولت سیزدهم خبر داد.
به گزارش وزارت راه و شهرسازی، «یداله آقایی» گزارشی از عملکرد استان‌ها درباره نوسازی مسکن ارائه کرد و گفت: عملکرد استان‌ها بر اساس درصد تحقق برنامه تولید مسکن نسبت به سهمیه 2 سال ابتدایی ۶۲ درصد است.
به گفته وی، آمار نوسازی استان‌ها در ۶ ماهه نخست امسال نسبت به مدت مشابه پارسال ۱۹.۷ درصد رشد داشته است. این مسئول با بیان اینکه استان‌های خراسان، هرمزگان و مازندران در نوسازی مسکن روند صعودی داشته‌اند، تصریح ‌کرد: میانگین درصد نوسازی بافت فرسوده به تولید واحد مسکونی کل کشور در بهار امسال ۲۰.۹ درصد بوده است.
وی بیان ‌داشت: شهرهای تهران، مشهد، کرمانشاه، تبریز و اصفهان در سال جاری از نظر تعداد واحد به ترتیب جزو شهرهای برتر در این حوزه به شمار می‌روند. آقایی ادامه‌ داد: با تأکید وزیر راه و شهرسازی، میزان تسهیلات نوسازی مردمی در بافت‌های فرسوده از ۳۰ هزار واحد به ۴۰ هزار واحد افزایش یافت که باید قرارداد آن تا پایان سال با بانک عامل بسته شود.
وی همچنین از افتتاح ۳۰ هزار واحد نوسازی مردمی در آینده نزدیک با حضور رئیس‌جمهور خبر داد و از شهرداری‌ها خواست تا برای آماده شدن این افتتاح شرکت را یاری دهند. پیش از این مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری ایران، آمار صدور پروانه ساختمانی و آغاز فرایند نوسازی در بافت‌های ناکارآمد شهری را از ابتدای دولت سیزدهم، بیش از ۲۳۵ هزار واحد عنوان کرد.


 

تاکنون نظری برای این خبر ثبت نشده است!
ثبت نظر جدید
نام و نام خانوادگی

آدرس ایمیل

متن نظر

کد امنیتی