[ فردا را به امروز می آوریم ]
  • آخرین شماره ۲۰۷۵
  • دوره جدید

هزینه درمان سرطان گران است، روزنامه شیراز نوین

مدیرعامل مؤسسه محک می‌گوید این مؤسسه در سال 1401 بیش از صدمیلیارد تومان هزینه برای تأمین داروی کودکان مبتلا به سرطان صرف کرده است. «چگونه هزینه‌های درمان سرطان را تأمین کنم؟» این شاید اصلی‌ترین سؤالی باشد که در نخستین مواجهه با تشخیص بیماری سرطان برای خانواده‌ بیماران مطرح می‌شود. نگرانی از تأمین هزینه‌های درمان سرطان همواره یکی از مهم‌ترین و چالشی‌ترین دغدغه‌هایی است که خانواده‌های بیماران مبتلا به سرطان دارند. هزینه‌های درمان سرطان در ایران شامل هزینه‌های مربوط به تشخیص، درمان و اصلاح سبک زندگی است. این هزینه‌ها عمدتاً شامل هزینه‌های مربوط به ویزیت مشاوره و معاینه پزشکی، آزمایش‌ها، تصویربرداری، جراحی، شیمی‌درمانی، رادیوتراپی، داروها و سایر خدمات بهداشتی و درمانی مرتبط با سرطان می‌شود. از سوی دیگر هرچه سرطان دیرتر تشخیص داده شود، درمان و کنترل آن گران‌تر و کم‌اثرتر می‌شود؛ بنابراین هرچه در حوزه‌ تشخیص زودهنگام سرطان سرمایه‌گذاری شود، اثربخشی بالاتری خواهد 
داشت. 
آراسب احمدیان مدیرعامل مؤسسه خیریه حمایت از کودکان مبتلا به سرطان محک با بیان اینکه محک از سال 1370 تاکنون بیش از 42هزار کودک از سراسر کشور را تحت حمایت قرار داده است، گفت: «این مؤسسه تلاش می‌کند تا بیش از 13هزار کودک در حال درمان را به روزهای خوش سلامتی برساند.»
به گفته احمدیان، در سال 1401 مؤسسه محک بیش از بیش از صدمیلیارد تومان برای تأمین داروی کودکان مبتلا به سرطان هزینه کرده است. وی با بیان این موضوع ادامه داد: «محک کوشیده است تا در سال‌های فعالیت خود هزینه‌های مرتبط با اقامت درمانی کودکان مبتلا به سرطان همه‌ استان‌ها و شهرستان‌ها را نیز تأمین کند. بر همین اساس محک در سال 1401 مبلغ بیش از 182میلیارد ریال را برای اسکان کودکان مبتلا به سرطان و خانواده‌هایشان اختصاص داده است.»
وی ادامه داد: «همچنین این مؤسسه مبلغی بیش از 110میلیارد ریال صرف هزینه رفت و آمد خانواده‌های کودکان مبتلا به سرطان برای استفاده از خدمات درمانی بیمارستان فوق‌‌تخصصی محک کرده است.»
تأمین هزینه‌های لباس و تحصیل کودکان مبتلا به سرطان یکی دیگر از خدمات حمایتی است که مؤسسه محک ارائه می‌کند. به گفته احمدیان، در سال 1401 حدود 6هزار کودک بیمار از خدمات کمک‌هزینه لباس و بیش از 150 نفر هم از کمک‌هزینه تحصیل استفاده کردند که این رقم بالغ بر 820میلیون تومان است.
مدیرعامل محک در پایان گفت: «هزینه‌های درمانی و حمایتی کودکان مبتلا به سرطان تنها با همراهی نیکوکاران محک تأمین می‌شود. امیدواریم با تداوم این کمک‌ها، در شرایطی که هر روز بر هزینه‌های محک افزوده می‌شود، بتوانیم فرزندانمان را به روزهای خوش سلامتی برسانیم.» 

 

تاکنون نظری برای این خبر ثبت نشده است!
ثبت نظر جدید
نام و نام خانوادگی  

آدرس ایمیل    

متن نظر  

کد امنیتی