[ فردا را به امروز می آوریم ]
  • آخرین شماره ۲۰۸۷
  • دوره جدید

شروع تازه برای باشوی بوشهری، روزنامه شیراز نوین

با قطعیت باید گفت که قایدی از جمله نفراتی بود که برای مجیدی تمام توانش را در زمین گذاشت، اما باید گفت جدایی فرهاد در مقطع فعلی، به معنای پایان کار وینگر بوشهری در کلبا نخواهد بود.
به گزارش ورزش سه، به نظر می‌رسد که مهدی قایدی برای فصل باید به فکر تغییر محل سکونتش باشد. وینگر بوشهری که اکنون در شهر فجیره اقامت دارد، برای فصل بعد راهی تیم دیگری خواهد شد، اما اینکه او لباس چه تیمی را خواهد پوشید، کاملاً به تصمیم باشگاه شباب الاهلی بستگی خواهد داشت. شاید فاصله دور او از فجیره تا دبی به صفر برسد و قایدی برای بار دوم لباس قرمز شباب الاهلی را بر تن کند، اما از اکنون تا تابستان بعد نمی‌توان خیلی با قاطعیت در این مورد سخن گفت.
همکاری دوباره فرهاد و قایدی می‌توانست پایانی بهتر از آن چیزی داشته باشد که در روزهای اخیر اتفاق افتاد. بازیکن و سرمربی که در استقلال روزهای خوبی را در کنار هم سپری کرده بودند، یک‌ بار دیگر و این بار کیلومترها دورتر از تهران و در تیمی به نام اتحاد کلبا همکاری خود را آغاز کردند. مجیدی که به‌عنوان تنها مربی لژیونر فوتبال ایران فصل گذشته در لیگ امارات عملکرد خوب و قابل قبولی داشت، امیدوار بود که امسال بتواند با کسب نتایج خوب در اتحاد کلبا رزومه پرباری را برای خود بسازد و فصول بعد نیز در تیم‌های بزرگتر مطرح‌تر و پرطرفدارتری در لیگ امارات مربیگری کند، اما همه‌چیز برخلاف پیش‌بینی‌ها پیش رفت.
قایدی که در سال‌های اخیر خود را به‌عنوان یک ستاره در فوتبال ایران معرفی کرده است و با استقلال بازی‌های بسیار خوبی را به نمایش گذاشته بود، انتخاب اول فرهاد برای تابستان امسال بود. پس از جدایی وینگر بوشهری از استقلال، شباب الاهلی تصمیم گرفت تا قایدی را این‌بار به تیمی در داخل امارات قرض بدهد. همین موضوع سبب شد تا مجیدی از فرصت پیش آمده نهایت استفاده را ببرد و از مدیران باشگاه درخواست کند تا قایدی را به کلبا بیاورند. 
در هفته‌های نخست نیز اوضاع بر وفق مراد این دو پیش رفت؛ هم قایدی درخشان ظاهر می‌شد و هم کلبا به نسبت، نتایج خوب و رضایت‌بخش کسب می‌کرد، اما شاید کمتر کسی تصور می‌کرد که زمستان سردی در انتظار این دو نفر باشد.
پس از نمایش درخشان قایدی در جام ملت‌های آسیا، انتظار می‌رفت که او بتواند با شروع دوباره ادنوک لیگ، گره از مشکلات فرهاد مجیدی در اتحاد کلبا را باز کند. هرچند که باید گفت او تا قبل از آغاز این تورنمنت نیز یکی از معدود ستاره‌های تیمش بود و در بسیاری از مسابقات اثرگذاری خود را روی گل‌ها یا موقعیت‌های مهم کسب‌شده تیمش نشان داده بود؛ با این‌حال وینگر بوشهری در بازگشت از قطر با تمام توانش برای ببرها به میدان رفت، اما شاید اگر بدشانسی‌ها گریبان آنها را نمی‌گرفت، اکنون جایگاه کلبا در جدول رده‌بندی ادنوک لیگ بسیار بالاتر از چیزی بود که اکنون هست و مدیران باشگاه نیز مجبور به پایان همکاری با سرمربی سابق استقلال نمی‌شدند.
بازی‌های خوب مهدی قایدی در ترکیب کلبا سبب شده تا مدیران باشگاه شباب الاهلی که مالکیت اصلی این بازیکن را بر عهده دارند از اکنون به دنبال بازگشت ستاره ایرانی برای فصل بعد باشند. 
آن‌گونه که از گوشه و کنار خبر می‌رسد، سرمربی قهرمان فصل قبل لیگ امارات به بازگشت قایدی چراغ سبز نشان داده است، اما باز هم باید تأکید کرد که تا تابستان بعد و روند نتیجه‌گیری شباب الاهلی و همچنین برنامه‌های سرمربی تیم برای فصل آینده، زمان زیادی باقی مانده است، اما چیزی که می‌توان در مقطع فعلی گفت این است که قایدی برای سال آینده لباس تیمی به‌جز کلبا را بر تن خواهد کرد و شباب الاهلی که بازیکنان قرضی زیادی در لیگ امارات دارد به دنبال برنامه‌های جدیدی برای این بازیکن ایرانی است.
بدون شک حضور فرهاد مجیدی روی نیمکت تیم اماراتی را می‌توان یکی از عوامل اصلی انگیزه‌های بالای مهدی قایدی برشمرد که باعث شد تا این بازیکن در ترکیب اتحاد کلبا حتی فراتر از توان‌های عادی خود جهت موفقیت تیمش تلاش کند. ستاره ایرانی که تمایل زیادی داشت بتواند جواب اعتماد فرهاد را با بازی‌های درخشانش بدهد، به اندازه کافی در ترکیب ببرها مؤثر و مفید ظاهر شد، ولی بدون شک او اکنون از نتایج ضعیف تیمش و پایان همکاری فرهاد با کلبا بیش از سایر بازیکنان اندوهگین و ناراحت است. بازیکنی که حتی در آخرین حضور مجیدی روی نیمکت کلبا تک‌گل تیمش را به ثمر رساند و شادی پس از گل جالب توجهی را نیز به نمایش گذاشت که با گذاشتن یک اسلحه زیر گلویش این‌گونه گل‌زنی برابر البطائح را جشن گرفت. او حتی تصویر این خوشحالی را نیز در صفحه شخصی خود در اینستاگرام منتشر کرد و بسیاری از کاربران و هواداران فوتبال برداشت‌های متفاوتی را از این خوشحالی داشتند.
قایدی طی دوران حضور در اتحاد کلبا موفق شد هفت گل برای این تیم به ثمر برساند؛ او هفت بار نیز به هم‌تیمی‌هایش پاس گل داد و ۲ مرتبه نیز پنالتی گرفت تا ثابت کند چه تأثیر بالایی در نتایج و روند بازی تیمش داشته است. او همچنین دومین بازیکن ادنوک لیگ از حیث شوت‌های درون چارچوب است.
به‌عنوان سخن پایانی باید گفت با وجود اینکه قایدی تمام توانش را برای کلبا و مجیدی در زمین مسابقه گذاشت و کاملاً خوب و مؤثر هم ظاهر شد، اما نتوانست مانع از کسب نتایج ضعیف این تیم شود. به هر حال این دو به پایان همکاری با هم در این تیم اماراتی رسیدند، اما شاید زمان دیگری و در تیم جدیدی یک بار دیگر در کنار هم مأموریت تازه‌ای را شروع کنند. زندگی ورزشی مانند یک توپ است که بالا و پایین ندارد و دائم در حال چرخش است؛ باید منتظر ماند و دید که چه خواهد شد.

 

تاکنون نظری برای این خبر ثبت نشده است!
ثبت نظر جدید
نام و نام خانوادگی  

آدرس ایمیل    

متن نظر  

کد امنیتی