[ فردا را به امروز می آوریم ]
  • آخرین شماره ۲۰۷۵
  • دوره جدید

۹۹ درصد اراضی ملی و دولتی استان سنددار شد، روزنامه شیراز نوین

 سعیدرضا امیرآبادی- شیرازنوین
به گزارش روابط عمومی اداره کل منابع طبیعی وآبخیزداری فارس، نشست مطبوعاتی مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری فارس با حضور معاونان، مدیر روابط عمومی و خبرنگاران جراید، صدا و سیما و اصحاب رسانه‌های گروهی در سالن جلسات اداره کل منابع طبیعی استان برگزار شد.
حجت‌اله مرادی مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری فارس ضمن تشریح عملکردها و فعالیت‌های اداره کل با ابراز خرسندی از همراهی خبرنگاران این حوزه در انعکاس عملکردها و فعالیت‌های منابع طبیعی و آبخیزداری در راستای پویش مردمی کاشت یک‌میلیارد نهال گفت: هم‌زمان با آغاز هفته منابع طبیعی در استان و سراسر کشور برنامه‌های متعددی برگزار خواهد شد.
وی با بیان اینکه منابع طبیعی مادر همه دستگاه‌هاست و اگر منابع طبیعی نباشد صنعت، دامپروری، کشاورزی آب و خاک هم وجود نخواهد داشت، افزود: مراسم بزرگ جشن درخت‌کاری به مناسبت آغاز هفته منابع طبیعی با حضور مسئولان استانی، تشکل‌های غیردولتی و اقشارمختلف مردم و خبرنگاران سه‌شنبه 15 اسفندماه، ساعت 7 صبح در پادگان امام علی(ع) برگزار می‌گردد.
مرادی ضمن دعوت از همه مردم در این جشن بزرگ خواستار مشارکت بیش از پیش مسئولان در همراهی مراسم‌های مختلف هفته منابع طبیعی شد. وی همچنین از اجرای مراسم غرس نهال به یادبود شهدای استان در روز 17 اسفندماه خبر داد و گفت: در این راستا به یاد سرداران و 15هزار شهید استان فارس در بلوار طلاییه شیراز 15هزار نهال غرس خواهد شد.
مرادی همچنین با اشاره به تأمین و تولید 9میلیون و 700هزار اصله انواع نهال در 16 نهالستان دولتی و 30 نهالستان خصوصی استان با هدف جنگل‌کاری و توسعه فضای سبز و توزیع این نهال‌ها در هفته منابع طبیعی در نقاط مختلف استان تصریح کرد: نهال‌های تولیدشده در قالب برنامه‌های مشارکت مردمی و در جهت پروژه‌های بیابان‌زدایی و مقابله با ریزگردها، پروژه‌های بیولوژیک و طرح‌های آبخیزداری کاشته خواهد شد.
مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری فارس با اشاره به شعار هفته منابع طبیعی با عنوان منابع طبیعی با مشارکت مردم، برای مردم گفت: افتتاح 6 پروژه‌ بزرگ آبخیزداری در سطح شهرستان‌ها، اجرای مراسم کاشت نهال و مراسم درخت‌کاری در شهر سلامت و نقاط مختلف استان با حضور مسئولان و مردم، مراسم اهدای خون، پیاده‌روی عمومی کوهستان و درخت‌کاری در پارک یادبود شهدا، برگزاری رژه خودرویی یگان حفاظت، مراسم تجلیل از ایثارگران و خانواده شهدا در این هفته از عناوین مختلف برنامه‌های هفته منابع طبیعی در استان است.
مرادی با اشاره به سیاست‌های اجرایی هفته در برگزاری برنامه‌ها اظهار داشت: در این راستا با شناسایی ظرفیت‌ها و توانمندی‌های منابع طبیعی بر اساس پتانسیل‌های بومی و منطقه‌ای در عرصه‌های منابع طبیعی استان اقداماتی از جمله توسعه و غنی‌سازی عرصه‌های جنگلی با همکاری تشکل‌های مردم‌نهاد، سامان‌دهی و کنترل چرای دام در مراتع ممیزی شده، احیا و توسعه رویشگاه‌های گیاهان دارویی، جذب 37هزار همیار طبیعت افتخاری در استان، احاله طرح‌های مرتع‌داری، عملیات کپه‌کاری در سطح 500 هکتار و مدیریت چرای دام در سال جاری انجام شده است.
وی در ادامه از سنددارشدن 99 درصد اراضی ملی و دولتی استان و رفع تداخل 2هزار و 446 پلاک اراضی ملی در سال جاری خبر داد و افزود: به زودی با همکاری و تعامل دستگاه‌های اجرایی مرتبط، جشن پایان کاداست اراضی ملی در استان برگزار خواهد شد.
وی در ادامه با بیان اینکه خبرنگاران نقش مهم و مؤثری را در ترویج فرهنگ حفظ و صیانت از منابع طبیعی دارند، اظهار داشت: پیشبرد اهداف منابع طبیعی مستلزم همکاری و تعامل رسانه‌ها و جامعه خبری در شناساندن این منابع حیاتی به جامعه است. 
مرادی همچنین با اشاره به اقدامات پیشگیرانه و تأثیرگذار منابع طبیعی در مقابله با آتش‌سوزی در عرصه‌های منابع طبیعی افزود: با انجام اقدامات سازنده و فعالیت‌های پیشگیرانه یگان حفاظت منابع طبیعی استان، به‌ویژه همیاری دستگاه‌های دولتی، مشارکت مردم و تشکل‌ها، میزان آتش‌سوزی‌ها طی دو سال گذشته تاکنون 200 درصد کاهش داشته است.
گفتنی است مراسم تجلیل از خبرنگاران فعال حوزه منابع طبیعی با اهدای لوح تقدیر و پاسخ‌گویی به سؤالات و موضوعات خبرنگاران توسط مدیرکل و معاونان حاضر در جلسه از برنامه‌های این نشست بود.

 

تاکنون نظری برای این خبر ثبت نشده است!
ثبت نظر جدید
نام و نام خانوادگی  

آدرس ایمیل    

متن نظر  

کد امنیتی