[ فردا را به امروز می آوریم ]
  • آخرین شماره ۲۰۷۵
  • دوره جدید

مردم‌مداری در جبهه شمال‌غربی، روزنامه شیراز نوین

 سعیدرضا امیرآبادی- گروه خبر
میز خدمت شهرداری منطقه 10 شیراز با هدف پاسخ‌گویی به مطالبات شهروندان برگزار شد. این میز خدمت با حضور ناظر شورای اسلامی شهر در شهرداری منطقه 10، معاون مالی و اقتصادی شهرداری شیراز و شهردار منطقه 10 کلان‌شهر شیراز با استقبال گسترده شهروندان برگزار شد.
 تمرکز بر حل مشکلات شهروندان است
ناظر شورای اسلامی شهر در شهرداری منطقه 10 شیراز، پاسخ‌گویی به مطالبات شهروندان را از اصلی‌ترین رسالت‌های مدیریت شهری برشمرد. مهندس ابراهیم کمالی در حاشیه این میز خدمت با تقدیر از نگاه مثبت شهردار کلان‌شهر شیراز نسبت به برپایی میزهای خدمت گفت: یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های میزهای خدمت این است که تمامی تلاش خود را به کار می‌گیریم تا تصمیم‌سازی‌ها به سمت و سوی مردم با رعایت ضوابط قانونی تمایل داشته باشند. او با اعلام این خبر که میزهای خدمت در محلات تسری خواهد یافت، اظهار داشت: منطقه 10 کلان‌شهر شیراز در زمره مناطق پهناور و نوپایی قرار می‌گیرد که با مشکلات عدیده و انباشته‌ای روبه‌روست و برای حل آنها باید حمایت‌های بیشتری از این منطقه صورت گیرد. وی با تقدیر از عملکرد دکتر سبزیان‌فرد و پرسنل شهرداری منطقه 10 که با تلاش جهادی در حال خدمت به شهر و شهروندان هستند، اظهار داشت: در بسیاری از مناطق و شهرک‌های منطقه 10 دارای فضاها و محیط‌های شهری مناسبی هستیم؛ اما الحاقاتی که به این منطقه انجام شده، دارای زیرساخت‌های مناسبی نیستند و باید حجم سرمایه‌گذاری دوچندانی در آنها صورت گیرد. مهندس کمالی از کمبود نیروی انسانی به عنوان یکی از چالش‌های منطقه 10 یاد کرد و افزود: نیاز ضروری به تقویت نیروی انسانی در منطقه 10 وجود دارد و به‌موازات آن برای غلبه بر این چالش می‌توان ناحیه و منطقه جدیدی را در این محور از کلان‌شهر شیراز تأسیس کرد. عضو شورای اسلامی شهر شیراز در بخش دیگری از سخنانش از ساخت و سازهای غیرمجاز به عنوان یکی از اصلی‌ترین دغدغه‌های منطقه نام برد و خواستار تمرکز برای حل معضل باغ‌شهرها بر اساس قانون و موارد حقوقی شد. وی در بخش دیگری از سخنانش خاطرنشان کرد: تعداد زیادی از کلان‌پروژه‌های شهرداری شیراز مانند زیرگذر گویم و 55 متری حافظ در منطقه 10 واقع شده و در کنار آن باید تمهیدات لازم برای اتصال آزادراه به شیراز که در این منطقه صورت می‌گیرد، اندیشیده شود.
 تصمیم‌سازی در قالب میزهای خدمت
معاون مالی و اقتصادی شهرداری شیراز گفت: تصمیم‌سازی پشت درهای بسته نتیجه‌ای جز شکست ندارد و به همین دلیل در میزهای خدمت به جمع‌بندی‌های لازم برای ارائه خدمات مطلوب و مؤثر به شهروندان می‌رسیم. حمیدرضا اسماعیلی در حاشیه این میز خدمت اظهار داشت: حضور در میزهای خدمت سبب تقویت ارتباط شهروندان با مدیریت شهری می‌شود. او با بیان اینکه تمرکز شهرداری بر پایه حل مشکلات شهر و ارتقای کیفیت زندگی شهروندان استوار است، افزود: عموم جامعه و پیمانکاران مواردی را در حوزه‌های املاک، درآمد، مالی و اقتصادی مطرح می‌کنند که بر اساس توان و امکاناتی که در اختیار داریم، تمامی تلاش خود را برای حل مشکلات به کار می‌گیریم. معاون شهردار شیراز دستاورد برگزاری میزهای خدمت را ارزنده توصیف کرد و افزود: برخی از مطالبات شهروندان به صورت لحظه‌ای قابل‌حل شدن است و شماری دیگر در دستور کار رسیدگی قرار می‌گیرند. به گفته اسماعیلی، منطقه 10 کلان‌شهر شیراز بر محور توسعه واقع شده و نقش ارزنده‌ای در ترسیم آینده کلان‌شهر شیراز دارد. او در بخش پایانی سخنانش تلاش‌های کارکنان منطقه 10 شهرداری شیراز را در راستای ارائه خدمات به شهروندان ستود و اظهار داشت: این منطقه پهناور از کلان‌شهر شیراز پیشرفت‌های خوبی در عرصه‌های عمرانی، خدمات شهری، زیباسازی، گسترش فضای سبز و... داشته که نویدبخش آینده درخشانی است.
 رسیدگی به مشکلات در چارچوب‌های قانونی
شهردار منطقه 10 کلان‌شهر شیراز از تکریم ارباب رجوع به واسطه رسیدگی به مشکلات شهروندان در چارچوب‌های قانونی خبر داد. دکتر شهرام سبزیان‌فرد در حاشیه میز خدمت با تأکید بر این موضوع که ارتباط مستقیم با شهروندان فهیم شیراز به صورت پیوسته در دستور کار شهرداری منطقه 10 قرار دارد، اظهار داشت: ملاقات‌های مردمی نقش ارزنده‌ای در ارتقای رضایتمندی شهروندان دارد و بر این اساس تمامی بخش‌های شهرداری منطقه 10 رسالت پاسخ‌گویی به مطالبات شهروندان را در اولویت قرار داده‌اند. او از همراهی مهندس کمالی، ناظر شورای اسلامی شهر شیراز در منطقه 10 به نیکی یاد کرد و افزود: حل مشکلات مردم در چارچوب‌های قانونی مهم‌ترین دستاورد برگزاری میزهای خدمت است. وی با تأکید بر این موضوع که تمرکز بر مردم‌محوری است، اظهار داشت: در پرتو برگزاری میزهای خدمت، شاهد حذف واسطه‌های نامشروع هستیم و عموم شهروندان به راحتی با مدیران ارشد شهری دسترسی داشته و مشکلات خود را در میان می‌گذارند.شهردار منطقه 10 کلان‌شهر شیراز در بخش دیگری از سخنانش افزود: در یک سال اخیر حجم فعالیت‌های حوزه‌های عمرانی و خدمات شهری با رشد چشمگیری مواجه شده است. او با آسیب‌شناسی برخی از چالش‌هایی که در این منطقه مهم از کلان‌شهر شیراز وجود دارد، بیان داشت: یکی از مسائل منطقه 10 مربوط پراکندگی شهرک‌هاست که تعدادی از آنها نظیر انجیره، دوکوهک و گویم در زمره مناطق کم‌برخوردار قرار می‌گیرند. سبزیان‌فرد خاطرنشان کرد: در سنوات اخیر بسیاری از زیرساخت‌های ضروری در شهرک‌های منطقه 10 گسترش یافته و همچنان به دنبال محرومیت‌زدایی در مناطق کم‌برخوردار هستیم. او از اتمام پروژه‌های ساختمان آتش‌نشانی، انبار مدیریت بحران، مخزن پنج‌هزار مترمکعبی و پنج پارک محله‌ای در آینده نزدیک خبر داد و افزود: بسیاری از پروژه‌های عمرانی شهرداری منطقه 10 شیراز در مرحله 60 تا 70 درصد پیشرفت قرار دارند و در شش ماه نخست سال آینده به بهره‌برداری خواهند رسید. به گفته این مقام مسئول، بیش از 90 درصد از بودجه خدمات شهری منطقه 10 شهرداری شیراز جذب شده و با حمایت شهردار کلان‌شهر شیراز و پشتیبانی‌های شورای اسلامی شهر شاهد ارتقای کیفیت زندگی شهروندان در این منطقه مهم و پهناور از کلان‌شهر شیراز 
هستیم.

 

تاکنون نظری برای این خبر ثبت نشده است!
ثبت نظر جدید
نام و نام خانوادگی  

آدرس ایمیل    

متن نظر  

کد امنیتی