[ فردا را به امروز می آوریم ]
  • آخرین شماره ۲۰۷۵
  • دوره جدید

درخت نوروز در مجموعه جهانی تخت‌جمشید کاشته می‌شود، روزنامه شیراز نوین

مدیر پایگاه میراث جهانی تخت جمشید از کاشت نمادین درخت نوروز در این مجموعه جهانی خبر داد و گفت: آیین کاشت درخت نوروز به همراه مراسم پاک‌سازی محوطه مجموعه میراث جهانی تخت‌جمشید امروز برگزار می‌شود.
علیرضا عسکری چاوردی روز ۱۴ اسفندماه در جمع خبرنگاران با اشاره به در پیش ‌رو بودن روز درخت‌کاری گفت: محوطه جهانی تخت‌جمشید به‌عنوان منظر تاریخی و طبیعی، به دلیل وسعت زیاد خود و قرار گرفتن در مسیرهای متعدد پیاده و تردد گردشگران، همواره در کانون توجه دوستداران میراث‌فرهنگی و محیط‌زیست بوده است.
وی افزود: به مناسبت روز درخت‌کاری، روز سه‌شنبه مراسم پاک‌سازی مجموعه جهانی تخت‌جمشید و آیین درخت‌کاری با حضور مدیران و مسئولان فرهنگی و اجرایی استان همچنین اعضای سازمان‌های مردم‌نهاد، دوستداران زیست‌بوم، پاکبانان و کارکنان مجموعه جهانی تخت‌جمشید به‌منظور ایجاد منظر و محیطی تمیز و زیبا با رویکرد فرهنگ‌سازی برگزار می‌گردد. مدیر پایگاه میراث جهانی تخت‌جمشید افزود: امید است این اقدام موجب ترویج و توجه مردم نسبت به حفظ میراث طبیعی و تاریخی به‌عنوان سرمایه‌های ملی شود.
وی با بیان اینکه تمامی علاقه‌مندان می‌توانند در این برنامه حضور داشته باشند، گفت: آیین درخت‌کاری سه‌شنبه ۱۵ اسفندماه ساعت ۹ تا ۱۲ برگزار می‌شود و گردهمایی افراد شرکت‌کننده در این برنامه هم در سالن معرفی ورودی تخت‌جمشید است. همچنین بازدید از موزه تخت‌جمشید و معرفی آن برای شرکت‌کنندگان این برنامه از ساعت ۱۳ تا ۱۵ امروز است.
مدیر پایگاه میراث جهانی تخت‌جمشید ادامه داد: آیین درخت‌کاری در این مجموعه جهانی با همکاری اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی فارس برگزار می‌شود.

 

تاکنون نظری برای این خبر ثبت نشده است!
ثبت نظر جدید
نام و نام خانوادگی  

آدرس ایمیل    

متن نظر  

کد امنیتی