[ فردا را به امروز می آوریم ]
  • آخرین شماره ۲۰۷۵
  • دوره جدید

تقدیر از اساتید مشاور و دانشجویان علوم‌پزشکی ، روزنامه شیراز نوین

طی مراسمی با حضور رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز، از اساتید مشاور و دانشجویان فعال و همیار استاد مشاور (منتورینگ) تقدیر شد.
به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز، رئیس دانشگاه در این آیین با اشاره به نقش مؤثر و نتایج مطلوب تلاش دانشجویان همیار استاد مشاور، در بهبود آموزش دانشگاه، از تلاش آنان در این زمینه قدردانی کرد. دکتر «سید وحید حسینی» کمک علمی، معنوی و اجتماعی دانشجویان همیار مشاور را بسیار ارزشمند خواند و با تأکید بر اهمیت تحصیل در مسیر خدمت افزود: با کمک و همکاری همیاران مشاور دانشگاه، دانشجویان جدید بدون استرس و دغدغه مسیر رشد در عرصه تحصیل را می‌پیمایند.
او با اشاره به اهمیت آموزش چهره به چهره، نقش دانشجویان همیار مشاور را بی‌بدیل و مؤثر خواند و گفت: باید بکوشیم ضمن تلاش برای بهره‌گیری از آخرین یافته‌های علمی دنیا، برای کسب آگاهی و به کمک قدرت تجزیه و تحلیل، به نتیجه برسیم.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز یاد دادن و آموزش را راهکاری مؤثر برای نهادینه ساختن دانش و «فراگیری» خواند و ابراز امیدواری کرد دانشجویان در جایگاه دانشجویی و استادی، به بالاترین سطوح علمی دست یابند.
دکتر «سید ضیاءالدین تابعی» استاد بازنشسته و پیشکسوت دانشگاه نیز در این آیین، ذهن لطیف، ازخودگذشتگی و بهره‌مندی از علم و تجربه را از ویژگی‌های دانشجویان همیار استاد مشاور برشمرد و تأکید کرد: باید تلاش کنیم تا از علم و تجارب اساتید در این مسیر بهره گیریم. دکتر «افشین امینی» سرپرست معاونت آموزشی دانشگاه علوم پزشکی شیراز نیز با تأکید بر اهمیت همیاری اساتید مشاور در توسعه علمی، به بیان اقدامات تأثیرگذار در ارتقای شاخص‌های آموزشی پرداخت.
سرپرست دفتر استعدادها و عملکردهای درخشان دانشگاه نیز در حاشیه این نشست با اشاره به موضوعات مورد بررسی در این گردهمایی گفت: در این نشست موضوعاتی نظیر «هویت‌بخشی و اعتلای روحیه دانشجویی»، «مسئولیت‌پذیری، رفتار و اخلاق حرفه‌ای اساتید مشاوره با دانشجویان، رازداری، اعتماد دانشجویان به اساتید و اعتماد اساتید به دانشجویان و شیوه‌های اعتماد» طرح و بررسی شد.
دکتر «احمد غلامی» بیان توانمندی‌ها و نیازمندی‌های این حوزه، رویکردهای نوین در عرصه استاد مشاور دانشگاه و چگونگی ارتقای وضعیت آموزشی دانشگاه را دیگر محورهای این برنامه عنوان کرد و از برگزاری دوره‌های آموزشی استاد مشاور برای مسئولان اساتید مشاوره و اساتید مشاوره دانشگاه علوم پزشکی شیراز خبر داد.
او دانشجویان همیار استاد مشاور را همیار دانشجویان و واسطه ارتباط با اساتید خواند که اغلب دانشجویان استعداد درخشان و از لحاظ علمی، فعال و در سطح قابل قبولی قرار دارند و دانشجویان را در سال اول و دوم تحصیلی راهنمایی می‌کنند.
به گفته سرپرست دفتر استعدادها و عملکردهای درخشان دانشگاه علوم پزشکی شیراز، نزدیک به ۱۰ سال از فعالیت استاد مشاور و پنج سال نیز از فعالیت دانشجویان همیار استاد مشاور می‌گذرد و پس از دانشگاه علوم پزشکی شیراز به عنوان نخستین دانشگاه اجراکننده، هم دانشگاه این برنامه در دانشگاه‌های تهران، تبریز و مشهد نیز در حال پیاده‌سازی است. در این آیین از تلاش‌های دکتر «سید ضیاءالدین تابعی» استاد بازنشسته و پیشکسوت دانشگاه، دکتر «مجتبی پرنیان» رئیس اداره استاد مشاور معاونت آموزشی، دکتر «احمد غلامی» سرپرست دفتر استعدادها و عملکردهای درخشان دانشگاه، «یاسین صادقی» دبیر کمیته همیار استاد مشاور (منتورینگ) دانشگاه، همچنین مسئولان و کارشناسان واحدهای اساتید مشاوره دانشکده‌های دانشگاه علوم پزشکی شیراز تقدیر شد. این برنامه ظهر روز یکشنبه، سیزدهم اسفند 1402، با حضور رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز، معاون آموزشی و جمعی از مدیران ارشد دانشگاه، به همت اداره استاد مشاور معاونت آموزشی، در مجتمع فرهنگی آموزشی ولایت دانشگاه برگزار شد. 

تاکنون نظری برای این خبر ثبت نشده است!
ثبت نظر جدید
نام و نام خانوادگی  

آدرس ایمیل    

متن نظر  

کد امنیتی