[ فردا را به امروز می آوریم ]
  • آخرین شماره ۲۰۷۵
  • دوره جدید

وونگ کار وای پس از ۱۰ سال به سینما برمی‌گردد، روزنامه شیراز نوین

کارگردان سرشناس چینی جدیدترین فیلمش را پس از گذشت بیش از ۱۰ سال شروع کرده است.
به گزارش خبرگزاری مهر به‌نقل از ورلد آف ریل، سال گذشته وونگ کار وای مجموعه تلویزیونی «شکوفه‌ها» را در چین به نمایش درآورد؛ این برنامه ۳۰ قسمتی که هر قسمت حدود ۵۰ دقیقه بود، در مجموع حدود ۲۵ ساعت تلویزیون را در بر گرفت.
این در حالی بود که ۵ سال پیش اعلام شده بود «شکوفه‌ها» فیلم بعدی وونگ خواهد بود، اما بعد وی، آن را به یک سریال تلویزیونی در ستایش شانگهای بدل کرد. این مجموعه اقتباسی از رمان جین یوچن به همین نام بود و در چین نقدهای مثبتی دریافت کرد.
حماسه اکشن «استاد بزرگ» که آخرین فیلم سینمایی این استاد چینی است سال ۲۰۱۳ اکران شد و مانند «شب‌های بلوبری من» در سال ۲۰۰۷ بازخوردهای متفاوتی دریافت کرد.
اکنون تنها خبری که درباره فیلم جدید وونگ کار وای منتشر شده این است که یک کمپانی تولید فیلم فرانسوی که به تازگی از سوی ایوسن‌لورن راه‌اندازی شده، هدایت فیلم بعدی وونگ را بر عهده خواهد داشت. توضیح دیگری درباره طرح، بازیگری یا موارد دیگر ارائه نشده و تنها گفته شده این پروژه اکنون در حال پیشرفت است.
این کارگردان ۶۴ساله در دهه ۱۹۹۰ بسیار خلاق بود و «روزهای وحشی بودن»، «چانگ‌کینگ اکسپرس»، «فرشتگان سقوط کرده»، «شادی در کنار هم» و «در حال و هوای عشق» را ساخت و با دنباله‌ای به نام «۲۰۴۶» که ۲۰ سال پیش اکران شد، درخشید.
برخی بر این باورند که وونگ از زمانی که راه خود را از فیلم‌بردارش، کریستوفر دویل جدا کرده، دیگر به سال‌های درخشش خود باز نگشته است. با فیلم جدیدش روشن می‌شود که آیا وونگ می‌تواند از آنچه طلسم هنری خوانده می‌شود، خارج شود یا خیر؟

 

تاکنون نظری برای این خبر ثبت نشده است!
ثبت نظر جدید
نام و نام خانوادگی  

آدرس ایمیل    

متن نظر  

کد امنیتی