[ فردا را به امروز می آوریم ]
  • آخرین شماره ۲۰۸۸
  • دوره جدید

پروژه‌های زیرساختی بر مدار اجرا ، روزنامه شیراز نوین

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی فارس گفت: امسال و در راستای شتاب بخشیدن به روند توسعه و تکمیل زیرساخت‌ها در شهرک صنعتی بزرگ شیراز، 14پروژه زیرساختی جدید با اعتباری افزون بر 170میلیارد تومان عملیاتی شده است. سید مسعود عظیمی در جلسه مجمع عمومی عادی فوق‌العاده نوبت دوم شهرک صنعتی بزرگ شیراز که با حضور صنعتگران مستقر در این شهرک صنعتی برگزار شد، اظهار داشت: با توجه به اینکه شهرک صنعتی بزرگ شیراز یکی از بزرگ‌ترین شهرک‌های صنعتی کشور و مهم‌ترین قطب صنعتی و اشتغال استان است، توسعه و تکمیل زیرساخت‌های آن با هدف ارائه خدمات مطلوب صنعتگران، سرمایه‌گذاران و کارآفرینان مستقر در این شهرک صنعتی در برنامه شرکت شهرک‌های صنعتی فارس قرار گرفته است.
وی با بیان اینکه اجرای نهضت آسفالت در قالب پروژه از مهم‌ترین برنامه‌هایی بود که امسال در دستور کار قرار گرفت، گفت: در این بخش طرح آسفالت و تعریض جاده دسترسی شهرک صنعتی به طول 7 کیلومتر و نیز ترمیم و روکش آسفالت خیابان‌ها جمعاً با 90میلیارد تومان در حال انجام است.
مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی فارس همچنین از دیگر طرح‌های مهم را را تکمیل شبکه روشنایی معابر، اجرای مدول سوم تصفیه‌خانه فاضلاب، اجرای خط انتقال پساب از تصفیه‌خانه شهر شیراز به شهرک صنعتی، تکمیل شبکه آب و فاضلاب، اجرای شبکه فاضلاب فاز هفتم و احداث پست برق شماره 3 شهرک فناوری بیان کرد.
عظیمی در ادامه با اشاره به بهره‌برداری از 12 طرح زیرساختی با اعتبار 50میلیارد تومان در سال جاری در شهرک صنعتی بزرگ شیراز گفت: احداث نیروگاه خورشیدی، اجرای شبکه داخلی برق برخی خیابان‌های فاز ششم، تکمیل شبکه فاضلاب، روسازی و آسفالت معابر و احداث ایستگاه گاز TBS و خط انتقال گاز را از طرح‌های مهمی برشمرد که امسال به بهره‌برداری رسیده‌اند.
وی در ادامه با بیان اینکه برای رفع کمبود آب موردنیاز برای واحد‌های صنعتی تأمین پایدار آب شهرک صنعتی بزرگ شیراز به عنوان یک اقدام مهم در دستور کار قرار گرفت و قرارداد تأمین آب شرب به میزان 50 لیتر بر ثانیه و با اعتباری افزون بر 53میلیارد تومان با آبفای شیراز منعقد شد، گفت: عملیات اجرایی خط انتقال این طرح تا ورودی شهرک صنعتی با پیشرفت 70درصدی توسط شرکت آبفا در حال انجام است و امیدواریم حداکثر تا اردیبهشت سال آینده با اتمام این طرح، وارد شبکه توزیع آب شهرک صنعتی شود. 
مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی فارس همچنین با اشاره به انعقاد قرارداد استفاده از پساب تصفیه‌خانه فاضلاب شهر شیراز جهت مصارف غیرشرب و فضای سبز شهرک صنعتی گفت: مراحل فنی و اجرایی طراحی ایستگاه پمپاژ و خط انتقال این طرح انجام شده و واحدهای صنعتی متقاضی می‌توانند از این پساب استفاده کنند.
وی افزود: با توجه به اهمیت مدیریت مصرف بهینه آب شرب، استفاده از پساب تصفیه‌شده فاضلاب در صنایعی که در فرایند تولید نیاز به آب غیرقابل‌شرب دارند، به عنوان یک روش جایگزین مدنظر است و زیرساخت‌های شبکه داخلی آب شهرک صنعتی نیز آماده توزیع پساب است. عظیمی با بیان اینکه تاکنون 4720 قرارداد با متقاضیان و سرمایه‌گذاران در بخش‌های صنعتی، کارگاهی، صنفی و خدماتی در شهرک صنعتی بزرگ شیراز منعقد شده است، گفت: از این تعداد 2258 واحد با اشتغال حدود 28هزار نفر در مرحله بهره‌برداری قرار دارد.
در مجمع عادی فوق‌العاده نوبت دوم شهرک صنعتی بزرگ شیراز که با حضور صنعتگران و با دستور کار مشخص برگزار شد، موارد مطروحه به تصویب رسید.

 

تاکنون نظری برای این خبر ثبت نشده است!
ثبت نظر جدید
نام و نام خانوادگی

آدرس ایمیل

متن نظر

کد امنیتی