[ فردا را به امروز می آوریم ]
  • آخرین شماره ۲۰۸۸
  • دوره جدید

عفونت‌های رایج که احتمال بیماری و حمله قلبی را افزایش می‌‌دهند، روزنامه شیراز نوین

متخصصان بیماری‌های عفونی بر این باورند که عفونت‌ها ممکن است با حملات قلبی مرتبط باشند. عفونت باعث ایجاد استرس در بدن خواهد شد و هرگونه استرس نیز باعث می‌‌شود که فرد دچار حمله قلبی شود
به گزارش بهداشت نیوز، متخصص‌ها معتقدند که بیماری‌های قلبی به خودی خود به‌وجود نمی‌آیند و برخی عفونت‌ها در حملات قلبی تأثیرگذار هستند؛ از این رو بهتر است عفونت‌های خطرناک را بشناسید.
متخصصان بیماری‌های عفونی بر این باورند که عفونت‌ها ممکن است با حملات قلبی مرتبط باشند. عفونت باعث ایجاد استرس در بدن خواهد شد و هرگونه استرس نیز باعث می‌‌شود که فرد دچار حمله قلبی شود؛ از طرفی هم عفونت باعث ایجاد التهاب می‌‌شود که تجمع پلاک در شریان‌ها را به دنبال خواهد داشت و همه این اتفاقات، میزان حمله قلبی را افزایش می‌دهد. در این قسمت از بهداشت و سلامت با برخی از عفونت‌هایی که احتمال حمله قلبی را افزایش می‌دهند؛ آشنا خواهید شد.
عفونت دهانی
برخی از باکتری‌های داخل دهان می‌توانند به قلب شما آسیب برسانند؛ یعنی بیماری‌هایی مثل عفونت دندان، التهاب لثه و پریودنتیت ممکن است که باعث ایجاد بیماری قلبی شوند. برای جلوگیری از این اتفاق حتماً به بهداشت دندان و لثه خود توجه داشته باشید.
آنفلوانزا
در مطالعه‌‌ای در سال 2013؛ به این نتیجه رسیده‌‌اند که آنفلوانزا یک نوع بیماری تنفسی است و احتمال حمله قلبی و سکته را افزایش می‌‌دهد. در چند روز اول پس از تشخیص خطر چنین حمله‌ای به شدت بالاست که واکسن آنفلوانزا می‌تواند این خطر را تا حد زیادی کاهش دهد.
برونشیت
برونشیت التهاب پوشش لوله‌‌های برونش یا نایژه است که اغلب به دلیل عفونت رخ می‌دهد و می‌تواند خطر حمله قلبی و سکته مغزی را تا حد زیادی افزایش دهد. محققان دریافته‌اند که این خطر در سه روز اول بیماری 5 برابر بیشتر است که با گذشت زمان کاهش خواهد یافت و در عرض سه ماه به ‌طور کامل رفع می‌شود.
ذات‌الریه
یکی دیگر از عفونت‌‌های تنفسی مشکل ساز ذات‌الریه است؛ طبق مطالعات انجام‌شده احتمال مشکلات مربوط به قلب و عروق در بیمارانی که عفونت‌‌های ریوی داشتند و به خاطر آن بستری شدند 6 برابر بیشتر از افرادی بود که عفونت نداشتند و این خطر در طول زمان هم ادمه داشت.
طبق مطالعه‌‌ای که توسط محققان دانشکده پزشکی انجام شد به این نتیجه رسیدند که عفونت‌های تنفسی می‌‌تواند خطر حمله قلبی را تا حد زیادی افزایش داده و حتی باعث سکته مغزی به دلیل تصلب شرایین شود. در واقع آنها اعلام کردند که احتمال خطر در چنین موردی، حتی بیشتر از چاقی، فشارخون و دیابت است.
عفونت دستگاه ادراری
این عفونت هم خطر حمله قلبی را در پی دارد و حتی نسبت به ذات‌الریه، سلولیت و عفونت‌های خونی شایع‌تر است. معمولاً برخی از افراد مبتلا به بیماری قلبی سه ماه قبل از درگیری کرونری مبتلا به عفونت بوده‌اند؛ از طرفی، افزایش خطر سکته مغزی در 29 تا 91 روز بعد از عفونت هم بسیار رایج است.
سپسیس یا گَند خونی
سپسیس یا همان عفونت خون، پاسخ شدید سیستم ایمنی به عفونتی است که در بدن وجود دارد. در چنین وضعیتی، قلب و سیستم گردش خون کُند و فشارخون به شدت کم می‌شود. علت احتمالی آن هم التهاب سیستمیک است که می‌تواند باعث ترک خوردن پلاک و در نهایت حمله قلبی یا سکته شود. به گفته متخصصان، مدت‌‌ها بعد از رفع عفونت، التهاب همچنان در بدن باقی می‌‌ماند.
کلامیدیا
کلامیدیا، یک نوع بیماری شایع مقاربتی است که خطر حمله قلبی را در مردان جوان افزایش می‌دهد؛ البته این تحقیقات مقدماتی است و به بررسی بیشتری نیاز خواهد بود.
ایدز
افراد مبتلا به ایدز هم در معرض خطر حمله قلبی هستند؛ این ویروس باعث فعال شدن مزمن سیستم ایمنی بدن و به گردش درآمدن مولکول‌هایی به نام سیتوکین می‌شود که به مرور زمان به شریان‌ها آسیب می‌رسانند.

 

تاکنون نظری برای این خبر ثبت نشده است!
ثبت نظر جدید
نام و نام خانوادگی  

آدرس ایمیل    

متن نظر  

کد امنیتی