[ فردا را به امروز می آوریم ]
  • آخرین شماره ۲۰۸۸
  • دوره جدید

مساجد محل قضاوت و حکمرانی باشد ، روزنامه شیراز نوین

استاندار فارس گفت: موقوفه‌ ارزشمندی برای عمران مساجد در شهر جدید صدرا وقف شده، اما سال‌ها با مشکلاتی مواجه بود که به تازگی حل و از سوی رئیس‌جمهور ابلاغ شد و می‌تواند پشتوانه خوبی برای بحث سخت‌افزاری مساجد استان باشد.
به گزارش ایرنا، محمدهادی ایمانیه روز چهارشنبه در گردهمایی اصحاب، مدیران کانون‌های فرهنگی هنری و فعالان مساجد استان فارس افزود: استفاده از این موقوفه مهم، می‌تواند به ایجاد خانه عالم در جوار مساجد نیز کمک کند.
وی اظهار کرد: عقیده دارم مساجد امروز ما متفاوت از مساجد صدر اسلام و بعثت و هجرت پیامبر(ص) است؛ چنانکه مسجد کوفه مرکز قضاوت و حکومت امام علی(ع) بوده است.
استاندار فارس اذعان کرد: مساجد استان بسیاری از ساعات شبانه‌روز تعطیل است و فعالیت آنها محدود به ساعت‌های نماز ظهر و عصر و مغرب و عشاست. بارها مسافران گلایه کرده‌اند که مساجد بین‌راهی بسته بوده، در داخل شهر نیز مساجد تعطیل بوده‌اند و ناچار به نمازخواندن در گوشه پیاده‌رو شده‌اند.
ایمانیه اضافه کرد: این شرایط زیبنده استان فارس و شیراز که به حضور حرم‌های مطهر افتخار می‌کند، نیست. وی ادامه داد: نخستین خواهش من از ائمه جماعت مساجد این است که ساعت فعالیت مسجدها را افزایش دهند و مسئولان هم برای تأمین خانه عالم تلاش می‌کنند.
ایمانیه اظهار کرد: اگر خانه عالم در کنار مساجد وجود داشته باشد، شرایط برای افزایش ساعت فعالیت مساجد نیز مهیا خواهد شد.
استاندار فارس گفت: اگر کانون‌های فرهنگی هنری مساجد به طور جدی فعال شوند و حضور پیدا کنند، هزینه این فعالیت‌ها با همراهی خود مردم تأمین می‌شود و این بسته به جنوب یا شمال شهر هم نیست. وی اظهار کرد: فعالیت در این عرصه و جذب جوانان به مسجد خوش‌سلیقگی و وقت گذاشتن می‌خواهد و لازم است هرکسی اقدامی انجام داده، یک گام به پیش‌تر بیاید. ایمانیه تأکید کرد: اگر محلات ما مسجد‌محور اداره شوند، مشکلات اجتماعی و اقتصادی و آسیب‌ها بهبود می‌یابد و به مدینه فاضله نزدیک می‌شویم.

 

تاکنون نظری برای این خبر ثبت نشده است!
ثبت نظر جدید
نام و نام خانوادگی

آدرس ایمیل

متن نظر

کد امنیتی