[ فردا را به امروز می آوریم ]
  • آخرین شماره ۲۰۷۵
  • دوره جدید

معاون وزیر کشور اعلام کرد: حل مسائل اجتماعی نیازمند راه‌حل‌های بومی است، روزنامه شیراز نوین

به گزارش دریافتی شیرازنوین، نخستین نشست هم‌اندیشی نوآورانه تخصصی مردمی با هدف تقویت جریان تحول و تعالی خانواده وزارت کشور در روزهای ۱۶ و ۱۷ اسفندماه در سالن همایش دارالحدیث دانشگاه قرآن و حدیث حرم مطهر حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) برگزار می‌شود که از بین ۷٠٠ گروه مردمی کشوری، حدود پنجاه گروه در این نشست به دعوت وزارت کشور گرد هم آمده‌اند. 
معاون وزیر کشور در این نشست به دغدغه‌ رهبری نسبت به آسیب‌های اجتماعی در کشور پرداخت و گفت: نظام مسائل اجتماعی نیازمند راه‌حل‌های بومی است. 
محمد عباسی بر توجه دولت به گروه‌های مردمی تأکید کرد و افزود: مسائل اجتماعی فقط توسط دولت قابل‌حل نیست و راهکار آن مراجعه به ظرفیت‌های مردمی است. نسخه ما برای حل مسائل اجتماعی، مردمی‌سازی و تمرکززدایی از تهران و همچنین بررسی هم‌افزایی و تعامل گروه‌های مردمی با دستگاه‌های دولتی است.
او اضافه کرد: یکی از مهم‌ترین آسیب‌های اجتماعی در ایران جدایی و طلاق است و دستگاه‌ها و نهادهای کشور باید به وظایف خود در زمینه طلاق عمل کنند. 
عباسی تصریح کرد: طلاق در کشور بیشتر از آنکه متأثر از مشکلات اقتصادی باشد، به دلیل تغییر سبک زندگی است و لازم است تا اولویت‌بندی برای مداخلات در زمینه طلاق پررنگ شود. 
مدیرعامل گروه مؤسسات بهار نکو در نمایندگی استان فارس نیز در این نشست اظهار کرد: یکی از مکان‌هایی که جوانان در شرف ازدواج به آن مراجعه می‌کنند آزمایشگاه‌ها بوده و در سال ۸۹ با استفاده از این گلوگاه آموزش‌های دوساعته زوجین را به ۱۲ ساعت آموزش تبدیل کردیم و بعد از آن به دلیل کمبود اعتبارات به ۶ ساعت آموزش تبدیل شد.
دکتر حمید مقامی اظهار کرد: زمانی که ما کار را آغاز کردیم، تنها آموزش به زوجین هنگام ازدواج صورت می‌پذیرفت. سپس بعد از انجام یک کار مطالعاتی مرکز مشاوره نیز اضافه شد و در حال حاضر بهار نکو به یک گروه مؤسسات تبدیل شده که خدمات قبل، حین و پس از ازدواج را در چند بسته علمی اندیشگاهی، تربیتگاهی و... انجام می‌دهد.
وی تأکید کرد: ما در حال حاضر در استان فارس حدود ۳۰۰ مشاور و بیش از ۳۰ شعبه داریم و در واقع هر کجا مرکز بهداشت وجود دارد، بهار نکو نیز حضور دارد؛ همچنین ۵ سال پیش طی بازدیدی که شورای عالی انقلاب فرهنگی از بهار نکو داشت، از این طرح به عنوان یک مدل استفاده 
کرد.

تاکنون نظری برای این خبر ثبت نشده است!
ثبت نظر جدید
نام و نام خانوادگی  

آدرس ایمیل    

متن نظر  

کد امنیتی