[ فردا را به امروز می آوریم ]
  • آخرین شماره ۲۰۸۸
  • دوره جدید

اکران شبانه سینماها در نوروز ۱۴۰۳، روزنامه شیراز نوین

همایون اسعدیان، سخنگوی شورای صنفی نمایش بیان کرد که سینماها در ایام تعطیلات نوروز و ماه مبارک رمضان امکان فعالیت شبانه هم خواهند داشت.
به گزارش ایرنا،‌همایون اسعدیان، سخنگوی شورای صنفی نمایش درباره شرایط اکران سینماها در ایام هم‌زمانی تعطیلات نوروزی و ماه مبارک رمضان، توضیح داد: براساس هماهنگی‌های صورت‌گرفته، سینماها در این ایام امکان فعالیت شبانه هم خواهند داشت و محدودیتی در زمینه اکران فیلم‌ها در خارج از ساعت فعالیت‌های مرسوم سالن‌های سینما، در این ایام وجود نخواهد داشت.
وی که پیش از این از احتمال افزایش قیمت بلیت سینماها خبر داده بود در این زمینه هم تأکید کرد: قطعاً در بازه اکران نوروز امسال افزایش قیمت نخواهیم داشت و اگر در این زمینه به جمع‌بندی برسیم، این افزایش برای بعد از عید فطر و نیمه اول سال آینده اعمال خواهد شد.
اسعدیان درباره چالش‌های مرتبط با ادامه اکران فیلم‌های سال جاری در ایام عید نوروز هم گفت: این بحث مربوط به فیلم‌های اکران‌شده در ماه اسفند نیست و مشخصاً مربوط به سه فیلم کمدی است که در همین هفته و در قالب جلسه‌ای که اعضای شورا با آقای خزاعی خواهند داشت، برای آن راهکاری پیدا خواهیم کرد. در تلاش هستیم که این فیلم‌ها هم بتوانند به‌ گونه‌ای اکران خود را تا عید فطر ادامه دهند، اما فیلم‌هایی مانند «روشن» که در اسفندماه اکران خود را آغاز کرده‌اند، بدون هیچ مشکلی، اکرانشان ادامه خواهد داشت.
وی ادامه داد: سه فیلم «هتل»، «ویلای ساحلی»‌ و «‌هاوایی» سه فیلمی هستند که مدتی است از اکران آنها می‌گذرد و بازه اکران آنها، کم هم نبوده است، اما برای این سه فیلم کمدی، همچنان دنبال راهکاری هستیم که بتوانند اکران خود را ادامه دهند. 
اسعدیان تأکید کرد: امیدواریم شورای اکران با رئیس سازمان سینمایی در این زمینه به توافق برسد.
سخنگوی شورای صنفی اکران درباره تداخل اکران فیلم‌های نوروزی با تعطیلات چند روزه در هفته دوم نوروز و احتمال در نظر گرفتن بازه اکران جبرانی برای آنها هم گفت: ما هر سال قاعده‌ای را برای اکران فیلم‌ها در ماه رمضان داریم که برای این فیلم‌ها، هر دو هفته اکران، تنها یک هفته محاسبه می‌شود. این قاعده امسال هم برقرار است و در جمع‌بندی نهایی زمان اکران این فیلم‌ها، ماه اولشان، چهار هفته محسوب نمی‌شود.
«تمساح خونی» ساخته جواد عزتی، «آسمان غرب» به کارگردانی محمد عسگری، «بی بدن» ساخته مرتضی علیزاده، «پرویزخان» به کارگردانی علی ثقفی، «آپاراتچی» ساخته علی طاهرفر، «نوروز» به کارگردانی سهیل موفق و «ایلیا در جست‌وجوی قهرمان» ساخته سید علی موسوی‌نژاد ۷ فیلم دیگر اکران نوروز هستند.

تاکنون نظری برای این خبر ثبت نشده است!
ثبت نظر جدید
نام و نام خانوادگی

آدرس ایمیل

متن نظر

کد امنیتی