[ فردا را به امروز می آوریم ]
  • آخرین شماره ۲۰۸۸
  • دوره جدید

اجرای سیاست‌های جوانی جمعیت در بیمارستان شهید دکتر بهشتی، روزنامه شیراز نوین

 سعیدرضا امیرآبادی- شیرازنوین
amirabadi_shznvn@yahoo.com

رئیس بیمارستان شهید دکتر بهشتی شیراز از اجرای سیاست‌های جوانی جمعیت بر اساس فرمایشات مقام معظم رهبری خبر داد.
دکتر عباس محسنی با قدردانی از حمایت‌ها و پشتیبانی‌های معاونت درمان تأمین اجتماعی استان فارس گفت: زیرساخت‌های درمانی و به ویژه بلوک زایمان بیمارستان شهید دکتر بهشتی شیراز تحت عملیات نوسازی و بهسازی قرار گرفته و مجهز به بهترین تجهیزات پزشکی و کادر درمانی مجرب است. وی با تأکید بر این موضوع که تجهیزات بیمارستان شهید دکتر بهشتی شیراز نسبت به بسیاری از مراکز درمانی بخش خصوصی پیشرفته‌تر و کارآمدتر است، بیان داشت: این مرکز از بهترین کادر درمان برخوردار است که خدمات متنوعی را به بیماران ارائه می‌کنند. او با یادآوری این موضوع که کلیه خدمات درمانی برای بیمه‌شدگان تأمین اجتماعی در بیمارستان شهید دکتر بهشتی شیراز رایگان است، افزود: بر اساس آمار و ارقام عملکرد بیمارستان شهید دکتر بهشتی شیراز از بسیاری از مراکز صاحب‌نام درمانی بالاتر است که این موفقیت دستاورد حمایت‌های مدیریت درمان تأمین اجتماعی و تلاش جهادی و خستگی‌ناپذیر کادر درمان می‌باشد.
رئیس بیمارستان شهید دکتر بهشتی شیراز با اشاره به این موضوع که برخورداری از تجهیزات پیشرفته پزشکی نقش ارزنده‌ای در ارتقای سلامت بیماران دارد، اظهار داشت: شاید بسیاری از اقشار جامعه از تجهیزات پیشرفته درمانی که در بیمارستان شهید دکتر بهشتی شیراز آماده خدمت‌رسانی است، خبر نداشته باشند و با کمک رسانه‌ها به دنبال افزایش آگاهی‌های عمومی در این حوزه هستیم.
دکتر محسنی با بیان اینکه حجم سرمایه‌گذاری هنگفتی توسط مدیریت درمان تأمین اجتماعی فارس جهت تأمین تجهیزات پزشکی پیشرفته صورت می‌گیرد، اظهار داشت: سلامت بیماران مهم‌ترین هدف ما در بیمارستان شهید دکتر بهشتی شیراز است و در این راستا از هیچ تلاش و کوششی فروگذار نیستیم. او در بخش دیگری از سخنانش از اجرایی‌سازی فرامین رهبر معظم انقلاب در حوزه جوانی جمعیت خبر داد و افزود: تا پایان دی‌ماه سال جاری بیش از 1700 تولد در بیمارستان شهید دکتر بهشتی شیراز انجام شده که از این تعداد 800 مورد زایمان طبیعی بوده است.
رئیس بیمارستان شهید دکتر بهشتی شیراز با تأکید بر این موضوع که اولویت پزشکان بر مبنای زایمان طبیعی است، افزود: بر اساس سیاست‌های جوانی جمعیت، سیاست‌گذاری‌های این مجموعه درمانی بر مبنای ارتقای سلامت مادران و نوزادان با زایمان طبیعی است و تنها در موارد خاص و بنا بر تجویز پزشک از روش‌های سزارین استفاده می‌شود. وی تأکید کرد: تمامی سزارین‌های انجام شده دارای ادله علمی است و بیش از 70 درصد از آنها سزارین‌های تکراری بوده که ناچار به انجام آن 
بودیم.
دکتر محسنی خاطرنشان کرد: در بخش زایمان بیمارستان شهید دکتر بهشتی شیراز از بهترین تجهیزات پزشکی به منظور ارائه خدمات به مادران باردار و نوزادان استفاده می‌کنیم که نتیجه آن ارتقای سلامت مادر و کودک 
است.
دکتر محسنی در ادامه از راه‌اندازی بخش زایمان بی‌درد در بیمارستان شهید دکتر بهشتی شیراز خبر داد و افزود: امروزه بیش از 50 درصد از زایمان‌ها در بیمارستان شهید دکتر بهشتی شیراز به این شیوه صورت می‌پذیرد و بیمه‌شدگان تأمین اجتماعی هیچ وجهی برای برخورداری از این خدمت پیشرفته درمانی پرداخت نمی‌کنند.
رئیس بیمارستان شهید دکتر بهشتی شیراز بیان داشت: یکی دیگر از گام‌های مهم در حوزه ارائه خدمات درمانی به مادران باردار، اجرای برنامه «مامای همراه» است که در زمره برنامه‌های اعتباربخشی وزارت بهداشت و درمان قرار می‌گیرد.
دکتر محسنی از اتخاذ راهکارهایی به منظور حمایت روانی از مادران خبر داد و افزود: با برنامه‌ریزی واحد مدیریت از مردادماه سال 1400 فرایندی تعریف شد که بر مبنای آن مادران در مرحله زایمان از «مامای همراه» بهره‌مند شده و آنها را در انجام روند زایمان همراهی کند. او با بیان اینکه بیمارستان شهید دکتر بهشتی شیراز در این زمینه پیشتاز بوده است، اظهار داشت: تا پایان سال 1400 تعداد 247 مورد مامای همراه به ماردان باردار ارائه خدمت کردند و نتیجه آن کسب میزان 100درصدی رضایتمندی از خدمات بوده است. این مقام مسئول در بخش دیگری از سخنانش از انعقاد قرارداد بیمارستان شهید دکتر بهشتی شیراز با بیمه خدمات درمانی خبر داد و افزود: در گذشته تعرفه‌های آزاد برای ارائه خدمات به افراد تحت پوشش بیمه خدمات درمانی مبنای محاسبه قرار می‌گرفت و با انعقاد این قرارداد با تعرفه‌های دولتی به این گروه از بیماران ارائه خدمت می‌کنیم.
رئیس بیمارستان شهید دکتر بهشتی شیراز افزود: ارائه خدمات به نوزادان و مادران باردار در بخش خصوصی مستلزم پرداخت تعرفه‌های بالایی است که در توان پرداخت بسیاری از اقشار جامعه نیست. به همین دلیل پیش‌بینی‌های لازم برای ارائه خدمات به جمع بیشتری از مادران باردار در بخش زایمان بیمارستان شهید دکتر بهشتی شیراز با تعرفه دولتی اندیشیده شده است.
دکتر محسنی با اعلام این خبر که کیفیت ارائه خدمات در آینده رشد چشمگیری خواهد یافت، اظهار داشت: در سال 1403 برنامه زایمان در آب برای بیماران تحت پوشش تأمین اجتماعی و خدمات درمانی در بیمارستان شهید دکتر بهشتی شیراز ارائه خواهد شد. او از ارائه خدمات درمانی و جراحی به بیماران در روزهای تعطیل خبر داد و افزود: تمهیدات ویژه‌ای برای گسترش زیرساخت‌های درمانی برای ارائه خدمت به طیف بیشتری از بیماران و به ویژه مادران باردار اندیشیده شده تا عمل‌های فوری در انتظار نمانند.
به گفته این مقام مسئول، بخش زنان و NICU بیمارستان شهید دکتر بهشتی شیراز در زمره بهترین بخش‌های مراکز درمانی در سطح استان فارس قرار می‌گیرد که به مادران و نوزادان ارائه خدمات می‌کند.
رئیس بیمارستان شهید دکتر بهشتی شیراز از راه‌اندازی کلاس‌های آموزشی برای مادران باردار خبر داد و افزود: این موارد آموزشی بر اساس جدیدترین بخش‌نامه‌های وزارت بهداشت و درمان ارائه می‌شود و در ارزیابی‌های دانشگاه علوم پزشکی موفق به کسب بهترین استانداردهای آموزشی شده‌ایم. او با تشریح برخی از خدماتی که در کلاس‌های آموزشی به مادران ارائه می‌شود، بیان داشت: آموزش‌های تئوری، تمرین ورزش‌های دوران بارداری، راه‌اندازی اتاق کودک، مشاوره شیردهی توسط بانوان کارشناس و طیف گسترده‌ای از خدمات در کلاس‌های آموزشی ارائه می‌شود.
دکتر محسنی افزود: آمار عفونت‌های بیمارستانی و مرگ و میر مادران و نوزادان در بخش زایمان بیمارستان شهید دکتر بهشتی شیراز بسیار کم و کاهشی بوده و معدود مواردی هم که ثبت شده، به دلیل زایمان زودرس بوده است. وی در بخش پایانی سخنانش افزود: بخش درمانگاه بیمارستان شهید دکتر بهشتی شیراز در زمره فعال‌ترین مراکز درمانی استان است که با برخورداری از کارشناسان و پزشکان مجرب و متخصص به بیماران ارائه خدمت 
می‌کند. 

 

تاکنون نظری برای این خبر ثبت نشده است!
ثبت نظر جدید
نام و نام خانوادگی

آدرس ایمیل

متن نظر

کد امنیتی