[ فردا را به امروز می آوریم ]
  • آخرین شماره ۲۰۷۵
  • دوره جدید

اعلام فیلم‌های نوروزی شبکه چهار، روزنامه شیراز نوین

شبکه چهار با «فیلم‌خانه» از ۲۹ اسفند تا عید سعید فطر هر شب فیلم‌های روز جهان را پخش می‌کند.
به گزارش ایسنا به‌نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی سیما، در نوروز ۱۴۰۳ تأمین برنامه شبکه چهار سیما، مجموعه‌ای از فیلم‌های سینمایی روز و مطرح جهان را پخش می‌کند.
از میان فیلم‌های که پخش خواهد شد، می‌توان به «جاماندگان»، «شهر سیارکی»، «ناپلئون»، «آدم‌کش»، «انجمن برف»، «فراری»، «رادیکال» و «ماه»، اشاره کرد که در قالب «فیلم خانه» از شبکه چهار پخش خواهند شد.
فیلم سینمایی «جاماندگان» به کارگردانی الکساندر پین و با بازی پل جیاماتی، دومنیک سسا و بردلی هپنر، تاکنون حضور موفقی در فصل جوایز سینمایی ۲۰۲۴-۲۰۲۳ داشته و توانسته علاوه بر کسب چند جایزه از انجمن‌های سینمایی آمریکا همچون جایزه بهترین فیلم از سوی مؤسسه فیلم آمریکا،‌ دو جایزه بهترین بازیگر نقش مکمل مرد(پل جیاماتی) و نقش مکمل زن(داواین جوی رندالف) را از جوایز گلدن گلوب دریافت کند.
این فیلم از سوی مخاطبان در پایگاه بین‌المللی اطلاعات فیلم «IMDB» نمره بالای ۸.۱ را دریافت کرده و دو سایت منتقدان راتن تومیتوز و متاکریک نیز به ترتیب نمره ۹۶% و ۸۲% را برای این فیلم در نظر گرفته‌اند.
در خلاصه داستان این فیلم آمده است: «یک معلم بدعنق و کج‌خلق(پل جیاماتی) در یک دبیرستان غیرانتفاعی در نیوانگلند، مجبور می‌شود در طول تعطیلات کریسمس در محیط مدرسه بماند تا از تعداد کمی از دانش‌آموزانی که جایی برای رفتن ندارند، مراقبت کند». در نهایت او با یکی از آنها، یک دانش‌آموز باهوش دردسرساز و آسیب‌دیده(با حضور دومینیک سسا تازه‌وارد) و با سرآشپز مدرسه(داواین جوی رندالف) که به تازگی پسرش را در جنگ ویتنام از دست داده است، پیوندی غیرمنتظره ایجاد می‌کند.
اما فیلم «استروید سیتی» یا «شهر سیارکی» ساخته وس اندرسون امسال در نخستین نمایش جهانی خود در بخش مسابقه اصلی جشنواره کن رونمایی شد.
در این فیلم که براساس داستانی از اندرسون و رومن کوپولا ساخته شده گروهی از بازیگران سرشناس شامل جیسون شوارتزمن، اسکارلت جوهانسون، تام هنکس، جفری رایت، تیلدا سوینتن، برایان کرانستون، ادوارد نورتون، آدرین برودی، لیو شرایبر، هوپ دیویس، استیو پارک، روپرت فرند، مایا هاک، استیو کرل، مت دیلون، هانگ چائو، ویلم دفو، مارگو رابی، تونی ریوولوری، جیک ریان، و جف گلدبلوم حضور دارند.
فیلم سینمایی «ناپلئون» به کارگردانی «ریدلی اسکات» در نخستین نمایش جهانی خود امسال در پاریس به روی پرده رفت.
فیلم سینمایی «ناپلئون» نخستین همکاری «ریدلی اسکات»، کارگردان و «واکین فینیکس»، بازیگر برنده اسکار پس از گذشت پیش از دو دهه از ساخت فیلم «گلادیاتور» است که «فینیکس» در نقش ناپلئون در مقابل «ونسا کربی» در نقش ژوزفین همسر امپراتور فرانسه مقابل دوربین رفته است.
فیلم نگاهی اصیل و شخصی به ریشه‌های ناپلئون و صعود سریع و بی‌رحمانه‌اش به امپراتوری دارد که از منظر رابطه اعتیادآور و اغلب ناپایدار او با همسرش ژوزفین نگریسته می‌شود. «طاهر رحیم»، «بن مایلز»، «متیو نیدهام» و «لودین سانیه» دیگر بازیگران این فیلم هستند.
سینمایی «آدم‌کش» ساخته دیوید فینچر محصول ۲۰۲۳ است. در فیلم سینمایی «آدم‌کش»(The Killer) که نخستین نمایش جهانی خود را در بخش مسابقه اصلی جشنواره ونیز تجربه کرد، «مایکل فاسبندر» در نقش اصلی ظاهر شده است و «چارلز پارنل»، «آرلیس هاوارد»، «سوفی شارلوت» و «تیلدا سوینتون» دیگر بازیگران این فیلم هستند.
فیلم‌نامه «آدم‌کش» توسط «اندرو کوین واکر» نوشته شده که پیش از نویسندگی فیلم‌نامه فیلم‌های موفق «هفت»(۱۹۹۵) و «باشگاه مشت‌زنی»(۱۹۹۹) را نیز بر عهده داشته است. ساخته جدید فینچر براساس یک رمان گرافیکی فرانسوی به همین نام نوشته شده است و داستان یک قاتل خونسرد(فاسبندر) را دنبال می‌کند که پس از یک حادثه سرنوشت‌ساز دچار یک بحران روانی می‌شود.
فیلم «انجمن برف» که نماینده سینمای اسپانیا در جوایز اسکار ۲۰۲۴ است، روایتی دردناک و تکان‌دهنده از ماجرای واقعی سقوط یک هواپیما را در سال ۱۹۷۲ میلادی به تصویر می‌کشد.
خلاصه داستان فیلم «انجمن برف» از اکثر فیلم‌نامه‌های تخیلی در این ژانر فیلم‌ها نیز فاجعه انگیزتر است. در اکتبر ۱۹۷۲ یک هواپیما در قسمتی دورافتاده از رشته کوه آند سقوط می‌کند و گروهی از مردان جوان که همه دوست هستند به مدت ۷۲ روز در برف بدون هیچ وسیله‌ای برای یافتن غذا زنده می‌مانند. سرانجام پس از اینکه دو نفر از آنها روزها بدون تجهیزات برای دریافت کمک می‌روند، نجات پیدا می‌کنند. اتفاقی که باعث ایجاد یک بمب رسانه‌ای بین‌المللی در بازگشت آنها به اروگوئه شد.
این داستان واقعی یک نکته هولناک دیگر دارد؛ مسافران گرسنه پرواز ۵۷۱ نیروی هوایی اروگوئه فقط با خوردن اجساد جان باختگان، توانستند زنده بمانند.
«فراری» جدیدترین ساخته «مایکل مان» به‌عنوان فیلم اختتامیه شصت‌و‌یکمین جشنواره نیویورک انتخاب شده بود؛ این فیلم همچنین در بخش مسابقه جشنواره فیلم ونیز حضور داشت.
در خلاصه داستان فیلم آمده است: «داستان فیلم در تابستان ۱۹۵۷ اتفاق می‌افتد و انزو فراری، راننده سابق اتومبیل‌های مسابقه‌ای در بحران و درگیر ورشکستگی شرکتی است که او و همسرش، لورا، ۱۰ سال قبل از هیچ ساخته بودند. او که فرزندش ر ا نیز از دست داده تصمیم می‌گیرد شانس خود در یک مسابقه ۱۰۰۰ مایلی در سراسر ایتالیا امتحان کند».
فیلم مستند بلند «رادیکال آمریکایی» پرتره‌‏ای از یک یهودی ضدصهیونیسم را به تصویر کشیده و جایزه بهترین فیلم سیاسی سال ۲۰۱۰ را نیز به دست آورده است.
این فیلم به کارگردانی دیوید ریگن و نیکولا رُسی‏یه، زندگی و عقاید سیاسی «نورمن فینکلستین» و برخی از موافقان و مخالفانش(نظیر نوآم چامسکی و آلن درشویتس) را به تصویر می‌‏کشد.
فیلم «ماه» به کارگردانی کیم یونگ هوا محصول ۲۰۲۳، در ژانر اکشن ماجراجویی قرار می‌گیرد. این فیلم محصول کشور کره جنوبی است و سول یونگ گو، دو کیونگ سو، کیم هی ئه، جو هان چول و امی الها در آن به ایفای نقش پرداخته‌اند. در خلاصه داستان آمده است: «پس از حادثه‌ای در فضا، یک فضانورد روی کره ماه سرگردان می‌ماند و رئیس سابق مرکز فضایی از روی زمین سعی دارد او را نجات دهد».
فیلم‌های نوروزی شبکه چهار از ۲۹ اسفند تا عید سعید فطر (به‌جز شب‌های قدر) ساعت ۲۰ و ۳۰ دقیقه هر شب پخش و روز بعد ساعت ۷ بازپخش خواهند شد.

 

تاکنون نظری برای این خبر ثبت نشده است!
ثبت نظر جدید
نام و نام خانوادگی  

آدرس ایمیل    

متن نظر  

کد امنیتی