[ فردا را به امروز می آوریم ]
  • آخرین شماره ۲۰۹۳
  • دوره جدید

محمد ابهری تجلیل می‌شود، روزنامه شیراز نوین

در نخستین آیین «یادگار هنر» از بیش از نیم قرن فعالیتِ هنری «محمد ابهری»، بازیگر پیشکسوت سینما، تلویزیون و تئاتر در فرهنگسرای اندیشه تجلیل می‌شود.
به گزارش ایسنا به‌نقل از روابط عمومی فرهنگسرای اندیشه، این مراسم که در روز دوشنبه ۲۱ اسفندماه ۱۴۰۲ از ساعت ۱۸ برگزار می‌شود، بنا دارد در زمان حیات هنرمندان، از فعالیت‌های هنری اساتید هنر تجلیل کند و در اولین مراسم، سراغِ این بازیگر پیشکسوت که در آثار و مدیوم‌های متعددی در ذهن و یاد مردم به یادگار مانده است، خواهد رفت. استاد ابهری متولد ۱۳۱۷ است که فعالیت هنری را با تئاتر در گروه هنر ملی آغاز کرد و از جمله در نمایش «میراث» کارِ بهرام بیضایی در تالار ۲۵ شهریور در آذر ماه ۱۳۴۶ بر صحنه رفت. بازی در فیلم «شهر قصه» به کارگردانی منوچهر انور نخستین فعالیت سینمایی اوست.
وی در آثاری چون مجموعه سربداران(محمدعلی نجفی - ۱۳۶۲)، طبل تو خالی(احمد نجیب زاده - ۱۳۶۲)، مجموعه‌ تلویزیونی بوعلی سینا(کیهان رهگذار - ۱۳۶۴)، دادستان(بزرگمهر رفیعا - ۱۳۷۰)، سریال کوچک جنگلی(بهروز افخمی - ۱۳۶۳ تا ۱۳۶۶)، صندلی خاکستری(حامد عقیلی - ۱۳۸۰)، سریال آخرین پادشاهی(کاظم بلوچی - ۱۳۸۶)، سریال پدرخوانده(محمدرضا ورزی - ۱۳۸۴ تا ۱۳۸۶) و همچنین «بوی کافور عطر یاس»، «دل‌شدگان»، «نقطه ضعف»، «مجسمه»، «خواستگاری»، «پدر آن دیگری» و ... به ایفای نقش پرداخته است.
این مراسم با مشارکت «سینما گفت‌وگو» برگزار می‌شود و جمعی از هنرمندان سینما، همکاران و خانواده‌ وی نیز حضور دارند؛ حضور برای علاقه‌مندان آزاد است.


 

تاکنون نظری برای این خبر ثبت نشده است!
ثبت نظر جدید
نام و نام خانوادگی

آدرس ایمیل

متن نظر

کد امنیتی