[ فردا را به امروز می آوریم ]
  • آخرین شماره ۲۰۷۵
  • دوره جدید

ناصر ممدوح: با هوش مصنوعی سراغ صدایم بروند شکایت می‌کنم، روزنامه شیراز نوین

ناصر ممدوح، هنرمند پیشکسوت کشورمان با بیان اینکه حالش مساعد است و مشغولِ کار، در عین حال تأکید می‌کند: اگر با استفاده از هوش مصنوعی صدای من را بازسازی کنند، حتماً شکایت خواهم کرد.
به گزارش ایسنا، ناصر ممدوح حال جسمی‌ این روزهایش را این‌گونه شرح می‌دهد: خدا را شکر این روزها حالم خوب است و خیلی بهترم و سرِ کار هستم. سال‌هاست که کار تصویر انجام نمی‌دهم، اما در دوبله فعالیت می‌کنم.
خدا را شکر شرایطم خوب است
این هنرمند در توضیح عکس و فیلمی که چندی پیش از او در برخی رسانه‌ها منتشر شد، می‌گوید: روزی که برای مراسم ختم آقای ناصر طهماسب حاضر شدم متأسفانه کمرم درد شدیدی داشت.؛ آن روز گویا عکاس‌ها و فیلم‌بردارها هم به من لطف داشتند و ول‌کن نبودند. آن روز از روزهایی بود که من به زحمت در مراسم حاضر شدم و درد کمرم بسیار شدید بود، اما الان خدا را شکر خیلی بهترم و با مراعات، زندگی و کارم را می کنم. اگر هم برای کاری دعوت شوم می‌روم و می‌آیم.
این دوبلور باسابقه درباره کیفیت فعلی کارهای دوبله هم اظهار می‌کند: مسلماً کارها، دیگر کارهای گذشته نیستند؛ اگر شما این کارها را با دهه ۴۰ مقایسه کنید می‌بینید که خیلی سطحشان پایین است یا گویندگان در آن سطح نیستند یا بازیگران و اصلاً فیلم‌ها چیز دیگری‌اند.
اگر با هوش مصنوعی از صدایم استفاده کنند شکایت می‌کنم
ممدوح در ادامه درباره بازسازی صدای گویندگان و خوانندگان با استفاده از هوش مصنوعی هم بیان می‌کند: به نظرم این کار کاملاً غلط است. تا زمانی که منِ ناصر ممدوح خودم می‌توانم صحبت کنم و زنده هستم، هوش مصنوعی معنی ندارد؛ اصلاً چه در زمان حیات و چه پس از حیات هنرمند نباید با استفاده از هوش مصنوعی صدایش را بازسازی کرد؛ چراکه باور مردم از صدای هنرمند تغییر می‌کند. 
او یادآور می‌شود: این روزها درست است که هوش مصنوعی کارها را راحت کرده، هزینه ندارد، معطلی ندارد، اما اصلاً درست نیست. اگر روزی از صدای من استفاده کنند بلافاصله اقدام قانونی می‌کنم. حتماً از طرف من اعلام و تأکید کنید که ناصر ممدوح گفت اگر هوش مصنوعی از صدای من استفاده کند حتماً شکایت خواهم کرد؛ چراکه باور مردم نسبت به صدای من تغییر می‌کند. ما باید امنیت صدایی داشته باشیم؛ به خصوص تا زمانی که خودمان زنده هستیم.
ما مسئولیم
او ادامه می دهد: منِ گوینده هر متنی را نمی‌خوانم، بلکه متنی را می‌خوانم که از نظر شنونده درست است. صدای من در جامعه به گونه‌ای جا افتاده که وقتی چیزی را تبلیغ می‌کنم حتماً درست است. سال‌ها پیش از طرف یک شرکت معتبر به من تبلیغی پیشنهادی شد، اما قبول نکردم.
ناصر ممدوح در پایان بار دیگر با تأکید بر اینکه صدایش تبلیغی نیست، می‌گوید: آن زمان یادم هست سرِ سریال «آسمان همیشه ابری نیست» یک روز خانم آتنه فقیه نصیری آمدند و گفتند مادرم سلام رساند و گفت به ممدوح بگو چیزی که تبلیغ کرده بود را خریدم، اما خوب نبود! همان موقع انگار دنیا روی سر من خراب شد. ما در مقابل جامعه مسئولیم. صدای من تبلیغی نیست. منِ گوینده با صدایم پیام می‌دهم، اما تبلیغ دیگر هرگز.

تاکنون نظری برای این خبر ثبت نشده است!
ثبت نظر جدید
نام و نام خانوادگی  

آدرس ایمیل    

متن نظر  

کد امنیتی