[ فردا را به امروز می آوریم ]
  • آخرین شماره ۲۰۸۶
  • دوره جدید

بیماری‌ که اضطراب آن را تشدید می‌کند، روزنامه شیراز نوین

متخصص طب ایرانی از تأثیر مستقیم اضطراب بر تشدید بیماری اگزما خبر داد.
به گزارش بهداشت نیوز، رؤیا بنی عامریان، پزشک متخصص طب سنتی از اگزما و راه‌های پیشگیری از آن سخن گفت و بیان داشت: اگزما التهاب پوستی با درجات متفاتی از خارش، سوزش، ورم و ترشح است.
این متخصص طب سنتی گفت: در طب سنتی ما برای درمان همه بیماری‌ها ۳ مرحله داریم؛ مرحله اول تدابیری مبتنی بر حفظ الصحه شامل تغذیه، خواب و ورزش است.
وی ادامه داد: مرحله دوم اعمال یداوی مانند ماساژ یا حجامت است و در مرحله آخر دارو قرار دارد.
این متخصص طب سنتی افزود: کسی که مبتلا به اگزماست باید اضطراب خود را برطرف کند، بر خواب خود متمرکز شود و ورزش و تعذیه سالم را به برنامه روزانه خود اضافه کند.
بنی عامریان ابراز کرد: درهم خوری عادت بسیار بدی است؛ اینکه ما چند غذا را با هم میل کنیم به هیج عنوان پیشنهاد نمی‌شود.
وی تأکید کرد: به طور کلی یک ساعت قبل، در حین و یک ساعت بعد از غذا ما نباید از هیچ نوع نوشیدنی استفاده کنیم.
بنی عامریان افزود: بعد از پرداختن به حالات روحی روانی، ساعت خواب و تغذیه باید به ورزش نیز بپردازیم؛ در زمینه ورزش باید در نظر داشته باشیم ورزشی خوب است که فرد بعد از آن احساس شادابی کند.
این متخصص طب سنتی تصریح کرد: در هر فصل ساعت متعادلی وجود دارد؛ یعنی نه سرد و نه گرم است که این ساعت برای ورزش بسیار مناسب است.
وی اظهار داشت: باید این را در نظر داشته باشیم که بدن در ساعت ۹ تا ۲ نیمه‌شب شارژ می‌شود. بعد از این بازه بدن تنها در حالت استراحت قرار دارد، لذا توصیه می‌شود که افراد در این ساعات خوابیده و بعد از آن هر موقع که برایشان مناسب‌تر بود بیدار شوند.
بنی عامریان اضافه کرد: همچنین باید در نظر داشت که خواب در طول روز ممنوع است؛ اگر برخی واقعا به استراحت نیاز دارند، می‌توانند تا قبل از اذان ظهر، چرتی یک ربع تا نیم‌ساعته داشته باشند.
این متخصص طب ایرانی در خصوص درمان اگزما اظهار کرد: استفاده از فلفل، اگزما را تحریک می‌کند. در برخی به طور کلی مصرف یک غذای خاص حالشان را بد می‌کند، لذا این موارد باید از برنامه غذایی شخص حذف شود.
وی اظهار داشت: ما پزشکان طب سنتی مانند یک کارآگاه وظیفه داریم که با طرح انواع سؤال‌ها دلیل اصلی را پیدا کنیم؛ به همین خاطر بعضاً در ظاهر یک شخص دلیلی برای ابتلا به اگزما ندارد، اما برای مثال دچار ورشکستگی شده است.
این متخصص طب سنتی یادآور شد: این ورشکستگی روحیات وی را تحت تأثیر قرار می‌دهد، در ادامه آن خواب به اندازه کافی نبوده و به این شکل گوارش نیز تحت تأثیر قرار می‌گیرد. روش درمانی بسته به شرایط بیمار متفاوت است.

 

تاکنون نظری برای این خبر ثبت نشده است!
ثبت نظر جدید
نام و نام خانوادگی  

آدرس ایمیل    

متن نظر  

کد امنیتی