[ فردا را به امروز می آوریم ]
  • آخرین شماره ۲۰۸۸
  • دوره جدید

عصاره این گیاه پوست را جوان می‌کند، روزنامه شیراز نوین

اسـانس روغنـی و صـمغ رزینی گیـاه باریجه دارای خـواص آرام‌بخشـی، ضـداسپاسم و کاربردهای متعدد دیگری است؛ عصــاره ایــن گیــاه دارای ترکیباتــی همچــون بتــا پینــن، آلفــا  پینــن، میرســن، لیمونــن، آلفــا توجــن، پاراســیمن اســت.
به گزارش بهداشت نیوز، طــی پژوهــش‌هــای صــورت‌گرفتــه، مشــخص شــده  اسـت کـه عصـاره ایـن گیـاه دارای خـواص ضـدباکتریایـی و  ضــدقارچــی، ضدالتهابــی  و آنتــی اکســیدانی می‌باشــد. مشــخص شــده اســت کــه برخــی از اعضـای جنـس این گیاه دارای اثـر ضـددردی قابـل‌توجهـی در مقایسـه بـا دیکلوفنـاک می‌باشـند. اثـر ضـددردی باریجـه بـه وسـیله تسـت فرمالیـن در مـوش بـه اثبـات رسـیده است.
باریجه برای پوست
از خواص اصلی و مهم باریجه جوان‌سازی و شادابی پوست است. عصاره باریجه که یک داروی گیاهی است حاوی ویتامین‌ها و املاح لازم و ضروری پوست است و همچنین فرآیند کلاژن‌سازی را با خاصیت آنتی اکسیدانی خود تحریک می‌کند که از این طریق موجب رفع چین و چروک‌ها، شل‌شدگی و افتادگی پوست می‌شود. عصاره باریجه در زنان باردار علائم کشیدگی پوست را نیز رفع می‌کند و پوست را جوان، زیبا و شاداب می‌کند.
از دیگر خواص باریجه برای پوست می‌توان به از بین‌برندگی جای زخم‌ها اشاره کرد. برای از بین بردن اثر و بازماندگی آثار زخم و آسیب‌دیدگی پوستی بر روی بدنتان از روغن یا عصاره باریجه استفاده کنید. 
گفتیم عصاره باریجه قابلیت جوان‌سازی پوست و تأثیر چشمگیری در تولید سلول‌های سالم پوستی دارد و به پوست کمک می‌کند تا چروکیدگی، قرمزی یا هر نوع تغییر در ظاهر و حالت پوست در نتیجه انواع آسیب‌ها از جمله زخم، جوش یا دیگر اختلالات پوستی درمان شود.
برای بهره‌مندی از این خواص باریجه کافی است به مدت چند هفته، دو بار در روز عصاره باریجه را بر روی موضع مورد نظر بریزید و ماساژ دهید. بعد از گذشت چند هفته تأثیر این داروی گیاهی بی‌نظیر را بر پوست خود خواهید دید.
خواص باریجه برای سم‌زدایی از بدن
سم‌زدایی یکی دیگر از خواص باریجه یا قاسنی برای بدن است. گیاه قاسنی یا باریجه دارای ترکیباتی است که به فرآیند سم‌زدایی کمک می‌کنند و سم‌زدایی را در اندام‌هایی چون کبد چرب و کلیه تقویت می‌کنند. باریجه نه تنها به پاکسازی خون کمک می‌کند، بلکه با تحریک ترشح هورمون‌هایی در درمان و پیشگیری از ایجاد برخی آسیب‌های پوستی درنتیجه عفونت پوست نقش دارند.
خواص باریجه برای درمان سنگ کلیه
یکی از خواص درمانی گیاه باریجه این است که می‌تواند موجب رفع و خرد شدن سنگ کلیه شود. برای اطلاع از مقدار مصرف عصاره باریجه در جهت درمان سنگ کلیه باید با متخصص طب سنتی مشورت شود.
خواص باریجه برای رفع گرفتگی و احتقان
رفع گرفتگی و احتقان مسیر‌های تنفسی از دیگر خواص درمانی باریجه است. رفع مشکل عبور هوا در افرادی که مبتلا به بیماری‌هایی همانند آسم، برونشیت، سرماخوردگی با سرفه های شدید هستند و یا افرادی که به علل مختلف درگیر عفونت مجاری تنفسی هستند با استفاده از عصاره باریجه ممکن است. گیاه دارویی باریجه دارای خاصیت ضدعفونی‌کننده و ضدباکتریایی است که با داشتن این خاصیت می‌تواند عفونت ریه، حنجره و سایر بخش‌های دستگاه تنفسی را درمان کند و موجب تنفس بهتر و راحت‌تر شود.

 

تاکنون نظری برای این خبر ثبت نشده است!
ثبت نظر جدید
نام و نام خانوادگی  

آدرس ایمیل    

متن نظر  

کد امنیتی