[ فردا را به امروز می آوریم ]
  • آخرین شماره ۲۰۷۵
  • دوره جدید

نقش‌آفرینی دانش‌آموزان در حوزه پیشگیری، روزنامه شیراز نوین

مدیرکل آموزش و پرورش فارس با اشاره به در پیش ‌رو بودن چهارشنبه آخر سال، از استفاده از ظرفیت ۹۵۰هزار نفری دانش‌آموزان این استان برای پیشگیری از مخاطرات چهارشنبه‌سوری و نهادینه کردن فرهنگ صحیح آن خبر داد.
به گزارش ایسنا، فرشید قاسمی ۲۰ اسفندماه در همایش یک‌هزار نفری دانش‌آموزان شیراز با موضوع آموزش پیشگیری از مخاطرات چهارشنبه‌سوری که در سایت آموزشی ایستگاه آتش‌نشانی ۱۴ شهرک والفجر شیراز برگزار شد، با اعلام این مطلب، فرهنگ‌سازی را یکی از موارد بسیار مؤثر برای کاهش خطرات چهارشنبه‌سوری دانست. وی افزود: دانش‌آموزان با عنوان سفیر هدایت و آموزش می‌توانند با تلاش و فعالیت در بین همسالان و در سطح جامعه در تحقق سلامت و ایمنی این سنت باستانی مؤثر باشند. قاسمی با بیان اینکه معلمان یکی از مؤثرترین قشرها در امر فرهنگ‌سازی جامعه از طریق آموزش به دانش‌آموزان هستند، اهمیت استفاده از ظرفیت دانش‌آموزان را برای فرهنگ‌سازی صحیح چهارشنبه‌سوری یادآور شد.
وی با ترغیب دانش‌آموزان به رعایت نکات ایمنی در برنامه چهارشنبه‌سوری بیان کرد: دانش‌آموزان می‌توانند با تهیه فیلم از مراسم سنتی و ایمن چهارشنبه‌سوری و ساخت کلیپ یک‌دقیقه‌ای و ارسال آن در شبکه شاد، در پویش «پیشگیری از مخاطرات چهارشنبه‌سوری» مشارکت کنند و از جوایز مربوطه بهره‌مند شوند.
رئیس اداره سلامت و تندرستی اداره‌کل آموزش و پرورش فارس نیز در این همایش اظهار کرد: بیش از یک‌هزار نفر از دانش‌آموزان پسر متوسطه اول از نواحی چهارگانه شیراز در این همایش آموزشی حضور یافته و به فراگیری آموزش‌های لازم پرداختند. فاطمه قاسمی افزود: در این اجتماع یک‌هزار نفری دانش‌آموزان آموزش‌های عملی در خصوص چگونگی مواجهه با حوادث ناشی از چهارشنبه‌سوری فراگرفتند. وی با بیان اینکه در این همایش آتش‌نشانان با اجرای حرکات نمایشی عملیات امداد و نجات را برای دانش‌آموزان اجرا کردند، گفت: نحوه اطفای حریق، صعود و فرود آتش‌نشانان، استفاده از خاموش‌کننده‌های دستی، کمک به مصدومان و...، از جمله مواردی بود که در این همایش آموزشی به آن پرداخته شد.
قاسمی اضافه کرد: در راستای ترویج فرهنگ پیشگیری از حوادث غیرمترقبه در مراسم چهارشنبه پایان سال و استفاده از ظرفیت سفیران سلامت دانش‌آموزی، همایش چهارشنبه ایمن با شعار چهارشنبه‌سوری اصیل، شاد و سالم را با مساعدت شهرداری شیراز برگزار کردیم.

 

تاکنون نظری برای این خبر ثبت نشده است!
ثبت نظر جدید
نام و نام خانوادگی  

آدرس ایمیل    

متن نظر  

کد امنیتی