[ فردا را به امروز می آوریم ]
  • آخرین شماره ۲۰۹۳
  • دوره جدید

حفر ۲۲ حلقه چاه برای تأمین آب پایدار، روزنامه شیراز نوین

مدیرعامل آبفا فارس در جلسه برخط با معاون راهبری و نظارت بر بهره‌برداری شرکت مهندسی آبفا کشور، ضمن تشریح طرح‌های اضطراری تأمین آب برای رفع تنش در برخی از شهرهای استان، گفت: به همین منظور در هشت شهر استان، برای رفع ۵۳۰ لیتر بر ثانیه کمبود آب، ۲۲ حلقه چاه حفر شده یا در حال حفر است.
علی‌جان صادق‌پور در جلسه‌ای برخط با علیرضا جزء قاسمی معاون راهبری و نظارت بر بهره‌برداری شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور که به منظور رصد و پایش طرح‌های اضطراری تأمین آب برای رفع تنش در برخی شهرهای استان فارس طی تابستان آتی، برگزار شد، گفت: کمیته بحران شرکت آبفا استان فارس پس از مطالعات دقیق و کارشناسی، شهرها و روستاهای استان را نیازسنجی و طرح‌های راهگشای آب‌رسانی را در دستور کار خود قرار داده است.
وی به شرح طرح‌های آب‌رسانی در حال اجرا در هشت شهر در خطر تنش آبی اشاره و اظهار کرد: برای رفع ۵۳۰ لیتر بر ثانیه کمبود آب در شهرهای داراب، فسا، مرودشت، کازرون، گله‌دار، فیروزآباد، کوار و قطرویه، ۲۲ حلقه چاه حفر شده یا در حال حفر است. مدیرعامل شرکت آبفا فارس در همین خصوص گفت: در شهر فسا ۱۴۰ لیتر بر ثانیه کمبود آب داریم که طبق برنامه‌های طراحی شده، ۴۰ لیتر از این حجم از طریق طرح‌های مدیریت مصرف نظیر اصلاح شبکه و خطوط انتقال، کشف و قطع انشعاب‌های غیرمجاز، طرح‌های کاهش مصرف و همچنین اقدامات فرهنگی در سطح جامعه جبران خواهد شد؛ ۱۰۰ لیتر بر ثانیه از این کمبود نیز از طریق حفر ۴ حلقه چاه تأمین خواهد شد که یک حلقه از آن با ۱۵ لیتر بر ثانیه آبدهی، حفر، تجهیز و به بهره‌برداری رسیده است. وی افزود: در شهر داراب هم به منظور جبران ۵۰ لیتر بر ثانیه کمبود آب، ۴ حلقه چاه حفر شده که در مرحله تجهیز است؛ ۱۰ لیتر از این کمبود نیز از طریق طرح‌های مدیریت مصرف جبران خواهد شد.

 

تاکنون نظری برای این خبر ثبت نشده است!
ثبت نظر جدید
نام و نام خانوادگی

آدرس ایمیل

متن نظر

کد امنیتی