[ فردا را به امروز می آوریم ]
  • آخرین شماره ۲۰۷۵
  • دوره جدید

چند خبر سینمایی؛ از تدوین «خاطرات موتورسیکلت» تا رونمایی «آخرین شیهه...»، روزنامه شیراز نوین

پایان فیلم‌برداری «خاطرات موتور سیکلت»، رونمایی از پوستر بین‌المللی «آخرین شیهه...»، بورسیه شدن دو برگزیده جشنواره دانش‌آموزی مدرسه توسط مرکز جوان سوره و نمایش «زاک» در گردهمایی حامیان حیات جنین ایران عنوان چند خبر سینمایی است.
به گزارش ایرنا، هم‌زمان با پایان فیلم‌برداری مستند داستانی «خاطرات موتورسیکلت» به تهیه‌کنندگی و کارگردانی محمدعلی کیانی، پس از تولید این اثر آغاز شد.
فیلم‌نامه «خاطرات موتورسیکلت» براساس طرحی از محمدعلی کیانی به قلم شهرزاد امیر شاه‌کرمی نوشته شده است و هم‌اکنون با پایان فیلم‌برداری، تدوین آن توسط مهران گنبدلو در حال انجام است.
«خاطرات موتورسیکلت»، اولین تجربه کارگردانی کیانی با موضوعی اجتماعی در ارتباط با دغدغه‌های نسل جوان است که تصاویر آن با دوربین گوشی همراه توسط مهدی اصلانی ثبت شد.
امیر موسوی، ندا نصیری، زینب موسوی‌نژاد، مهدی بیات، محمدرضا برزگر، علیرضا میرزایی، مهدی زمانی و محمد باقر صفانور بازیگران حاضر در این اثر هستند.
دیگر عوامل این مستند داستانی عبارتند از مدیر فیلم‌برداری: مهدی اصلانی، مجری طرح: مجتبی پیری(تندیس فیلم)، مدیر مالی: نسترن شفیعی، سرپرست گروه کارگردانی و مدیر برنامه‌ریزی: امیر جاویدنیک، دستیاران کارگردان: مهدی بیات و محمد پیران، عکاس: کیانا کیانی، منشی صحنه: مریم کاظمی، دستیاران فیلم‌بردار: امیر محمدی و کیوان زمانی، مدیر فنی: مجتبی پیری، تدوین: مهران گنبدلو، مدیر صدابرداری: مسیح حدپور سراج، دستیار صدابردار: امیر شمس، انتخاب موسیقی: شهرزاد امیرشاه‌کرمی، طراح چهره‌پردازی: زینب موسوی‌نژاد، طراح صحنه و لباس: محمدعلی کیانی، مدیر تولید: ایرج طایفه غلامی، مدیر تدارکات: فریبا پذیرایی، امور اداری: محدثه وطن‌خواه، طراح پوستر و فیلم‌بردار پشت صحنه: کیانا کیانی، تدوین فیلم پشت صحنه: فواد ارحامی، اصلاح رنگ و نور و ترجمه: رضا تاری‌وردی و مدیر روابط عمومی: نگار امیری.
پوستر بین‌المللی «آخرین شیهه...» رونمایی شد
فیلم کوتاه «آخرین شیهه اسبی که خواب پروانه شدن دیده بود» به کارگردانی مهدیه محمدی و تهیه‌کنندگی سیدمحمدرضا حسینی به سی‌وهشتمین دوره جشنواره بین‌المللی فیلم فرایبورگ(FIFF) سوئیس راه یافت.
این جشنواره که از تاریخ ۱۶ تا ۲۴ مارچ (۲۶ اسفند تا ۴ فروردین) در شهر فرایبورگ سوییس برگزار می‌شود، یکی از پیشگامان اروپا در کشف استعدادهای مهم سینمایی آفریقا، آمریکای لاتین و آسیا بوده و دارای جوایز ارزنده‌ای است.
همچنین همزمان با دومین حضور در جشنواره‌های خارجی از پوستر بین‌المللی این اثر که طراحی آن برعهده علی غیاث‌آبادی بوده است، رونمایی شد.
این فیلم کوتاه که پخش بین‌المللی آن برعهده سولماز اعتماد است، پیش از این به سی‌ویکمین دوره جشنواره Sguardi Altrove ایتالیا راه یافته بود.
در خلاصه داستان «آخرین شیهه اسبی که خواب پروانه شدن دیده بود» با بازی نیما نادری و مهدخت مولایی آمده است: «آدم‌ها من را به یاد تو نمی‌اندازند، اینجا هیچ‌کس شبیه تو نیست… دلم که تنگ می‌شود برایت، کنار آتش می‌نشینم، دریا می‌کشم و به درختان فکر می‌کنم.»
مرکز جوان سوره ۲ برگزیده جشنواره دانش‌آموزی مدرسه را بورسیه کرد
مرکز جوان سوره وابسته به سازمان سینمایی سوره در راستای حمایت از نوجوانان مستعد برای قدم گذاشتن در مسیر حرفه‌ای فیلم‌سازی، ۲ کارگردان برگزیده نهمین دوره جشنواره فیلم کوتاه دانش‌آموزی مدرسه را بورسیه کرد.
بدین‌ترتیب امیرمهدی زنگنه ۱۵ ساله از تهران برای کار «افق موازی» جایزه ویژه هیئت داوران و کوثر عابدی از خراسان رضوی برای فیلم «زنگ ریاضی» برای اولین بار این جایزه را دریافت کردند.
برگزیدگان بورسیه علاوه بر تأمین بودجه ساخت فیلم اولشان، از راهبری تخصصی مربیان مرکز فیلم جوان در فیلم‌نامه و تولید فیلم‌هایشان بهره‌مند خواهد شد.
همچنین اعضای مرکز جوان سوره، ۲۴ اثری را که از حدود ۲۰۰۰ اثر تولیدات دانش آموزی سراسر کشور انتخاب شده بودند، داوری و بهترین‌ها را در بخش‌های فنی به جشنواره معرفی کردند.
شناسایی و جذب استعدادهای برتر فیلم‌سازی در رده سنی ۷ تا ۱۸ سال که ارزش سرمایه‌گذاری بالایی در حوزه جذب و پرورش استعداد دارند، ارتباط با برگزیدگان ادوار جشنواره و دریافت فیلم‌نامه‌ها و طرح‌ها با هدف امکان همکاری با مرکز فیلم جوان سوره، شناخت مسیر طبیعی رشد استعداد در کل کشور و ارجاع کودکان و نوجوانان در استان‌ها به دفاتر استانی از جمله اهداف حضور مرکز جوان سوره در جشنواره فیلم کوتاه دانش‌آموزی مدرسه بود.
نمایش «زاک» در گردهمایی حامیان حیات جنین ایران
فیلم کوتاه داستانی «زاک» ساخته علی خسروی در گردهمایی حامیان حیات جنین ایران نمایش داده و ارزیابی شد.
این فیلم کوتاه داستانی به نویسندگی و کارگردانی علی خسروی که پیش از این در چهلمین ودومین جشنواره بین‌المللی فیلم فجر نمایش داشته و از چهلمین جشنواره بین‌المللی فیلم کوتاه تهران «جایزه ملی ایران جوان» را کسب کرده بود، در دومین گردهمایی حامیان حیات جنین ایران در شهر قم نمایش داده شد. این گردهمایی با شعار «نجات زندگی» برگزار شد و «زاک» با این محوریت مورد نقد و بررسی قرار گرفت.
نمایش این اثر که محصول انجمن سینمای جوانان ایران و باشگاه فیلم رویاد است، مورد استقبال مدعوین قرار گرفت.
«زاک» هشتمین فیلم کوتاه داستانی علی خسروی است؛ آثار او پیش از این در بیش از ۴۵ جشنواره سینمایی از جمله؛ جشنواره فیلم فجر، فیلم کوتاه تهران، شهر و ... حضور داشته و بیش از ۲۰ جایزه کسب کرده است.

تاکنون نظری برای این خبر ثبت نشده است!
ثبت نظر جدید
نام و نام خانوادگی  

آدرس ایمیل    

متن نظر  

کد امنیتی