[ فردا را به امروز می آوریم ]
  • آخرین شماره ۲۰۹۳
  • دوره جدید

تا تاریخ‌سازی فاصله‌ای نیست!، روزنامه شیراز نوین

ملوان در هشت دیدار رسمی اخیرش باختی نداشته و حالا بالاتر از سپاهان در رده چهارم جای گرفته است.
به گزارش فوتبال 360، با انجام دیدارهای هفته نوزدهم، ملوان بندرانزلی موفق شد از باخت غیرمنتظره سپاهان برابر پیکان نهایت استفاده را ببرد، با پیروزی در مسابقه حساس مقابل گل‌گهر، 42 امتیازی شود و به رده چهارم جدول رده‌بندی صعود کند. اتفاقی حیرت‌انگیز که برای انزلی‌چی‌ها تاریخی و شیرین خواهد بود.
*داستان تارتار و ملوان در این فصل
مهدی تارتار ابتدای فصل کار بسیار سختی داشت؛ تیم او 2 بازی ابتدایی را واگذار کرده بود و هواداران ملوان بر این باور بودند که حضور بازیکنان غیربومی، اصالت تیمشان را در خطر قرار داده است، اما خیلی زود با از راه رسیدن پیروزی‌های متوالی، ورق برگشت و اوضاع برای قوهای سپید مساعد شد؛ حالا در واپسین روزهای سال 1402، تارتار به محبوبیتی قابل توجه نزد ملوانان رسیده و توانسته بهترین نتایج تاریخ این تیم را کسب کند. تیمی که احتمالاً برای حضور در میانه جدول بسته شده بود، حالا در جمع بزرگان قرار گرفته و امید فراوانی به ادامه فصل دارد.
*تا تاریخ‌سازی فاصله‌ای نمانده است
ملوان در لیگ‌های چهارم و سیزدهم با قرار گرفتن در رده هفتم، بهترین عنوان باشگاه در تاریخ لیگ برتر را به‌ثبت رساندند. آنها در لیگ دهم نیز که با حضور 18 تیم برگزار می‌شد، در رده هشتم جای گرفتند، اما اکنون 6 امتیاز تا رده هفتم فاصله دارند. از طرفی قوهای سپید در صورت کسب هفت امتیاز دیگر تا پایان فصل می‌توانند رکورد امتیازگیری را بشکنند. آنها در دهمین دوره از 34 بازی، 48 امتیاز به دست آوردند و حالا در لیگی 16 تیمی فاصله‌ای تا رکوردشکنی ندارند. نماینده شایسته استان گیلان در لیگ چهارم 41 امتیاز و در لیگ سیزدهم 44 امتیاز(یک امتیاز کسر شد) به ارمغان آوردند و به زودی قرار است شاهد شکسته شدن این رکورد توسط تیم مهدی تارتار باشیم.
*تیمی که اعتقادی به باخت ندارد
یکی از مهم‌ترین نکات ملوان در لیگ بیست‌وسوم این است که شاگردان تارتار به سختی تسلیم می‌شوند و شکست می‌خورند؛ آنها پس از 2 باخت در 2 هفته ابتدایی برابر ذوب‌آهن و استقلال، طی 18 دیدار رسمی در لیگ و جام حذفی فقط یک شکست را متحمل شده‌اند و 9 برد و هشت تساوی به دست آورده‌اند. 
تنها باخت ملوان مقابل شمس‌آذر بود که در تاریخ 17 آذر به‌ثبت رسید. آنها پس از این باخت خانگی، چهار برد و چهار تساوی در مسابقات رسمی تصاحب کردند و در فصل زمستانی باختی را متحمل نشده‌اند.
*بهترین فصل در انتظار یک تیم محترم
ملوان، فوتبال بابرنامه‌ای بازی می‌کند؛ آنها ابتدا به دنبال بسته نگه داشتن دروازه خود هستند و سپس با وجود نفرات زبده در فاز تهاجمی به رقبا ضربه می‌زنند. مهدی تارتار سابقه پدیده شدن با تیم‌های پارس جنوبی جم، نفت مسجدسلیمان و... را دارد، اما حالا می‎خواهد بهترین رتبه را با یکی از 2 تیم شمالی لیگ برتر به ارمغان بیاورد. 
آنها اگرچه 11 بازی کمتر نسبت به ملوانِ مازیار زارع انجام داده‌اند، 15 امتیاز بیشتر اندوخته داشته‌اند تا مشخص شود همه‌چیز در کنار هم نسبت به فصل پیش بهتر شده و سفیدپوشان برای رؤیای بزرگشان تا لحظه آخر می‌جنگند. 
فراموش نکنید آنها با تراکتور رده سومی، هم‌امتیاز هستند و البته اختلافشان با صدر 10 امتیاز است. باید دید سرانجام این تیم یک‌دل، یک‌پارچه و حرفه‌ای در پایان فصل چه خواهد شد؟ اگر اتفاق خاصی رخ ندهد، قوهای سپید بهترین عملکردشان در تاریخ لیگ برتر را به‌ ثبت خواهند رساند.

 

تاکنون نظری برای این خبر ثبت نشده است!
ثبت نظر جدید
نام و نام خانوادگی

آدرس ایمیل

متن نظر

کد امنیتی