[ فردا را به امروز می آوریم ]
  • آخرین شماره ۲۰۷۵
  • دوره جدید

حذف شبانه نام خانم داور از لیست داربی، روزنامه شیراز نوین

با وجود اعلام رئیس فدراسیون فوتبال، مهناز ذکایی در تیم داوری مسابقه داربی حضور نخواهد داشت.
به گزارش فوتبال 360، استقلال و پرسپولیس قرار است در جریان رقابت‌های هفته بیستم لیگ برتر فوتبال ایران، روز چهارشنبه بیست‌وسوم اسفندماه از ساعت 20 به میزبانی ورزشگاه آزادی تهران برابر هم صف‌آرایی کنند. یکی از حواشی روزهای گذشته پیرامون داربی، بحث انتخاب تیم داوری این مسابقه بود که گفته می‌شود که قرار است به صورت رسمی و بعد از جمع‌بندی‌های انجام‌شده، خداداد افشاریان، رئیس کمیته داوران فدراسیون فوتبال از تیم داوری مسابقه داربی رونمایی کند. افشاریان البته در روزهای گذشته درباره تیم داوری مسابقه داربی توضیحات اولیه را ارائه کرده و ضمن تأیید برگزاری مسابقه با استفاده از تکنولوژی(VAR)، از مهسا قربانی به‌عنوان اولین زن تاریخ داربی رونمایی کرد و توضیح داد که قرار است قربانی در اتاق(VAR) مستقر شود تا یک طلسم تاریخی در فوتبال ایران شکسته شود. در کنار انتخاب مهسا قربانی، مهدی تاج، رئیس فدراسیون فوتبال در حاشیه مراسم روز جهانی فوتبال زنان، تصمیم به معرفی داوران(VAR) مسابقه داربی گرفت.
رئیس فدراسیون فوتبال در صحبت‌های خود ضمن تأکید بر حضور مهسا قربانی در تیم داوری داربی، اعلام کرد که موعود بنیادی‌فر و مهناز ذکایی دیگر داوران حاضر در اتاق(VAR) خواهند بود تا شمار داوران زن مسابقه داربی به عدد 2 برسد. تاج در صحبت‌هایش تأکید کرد که برخلاف بازی رفت، خبری از حضور داوران خارجی نخواهد بود و تیم داوری کاملاً ایرانی قرار است مسابقه داربی را قضاوت کنند و در اتاق(VAR) هم 3 داور ایرانی مستقر خواهند شد.
خبر مسرت‌بخش تاج 24 ساعت دوام نداشت!
مهدی تاج در شرایطی از دومین داور زن مسابقه داربی رونمایی کرد که در فاصله کمتر از 24 ساعت بعد از صحبت‌های او، خبرهای واصله از فدراسیون فوتبال حکایت از وتو شدن انتخاب مهناز ذکایی به‌عنوان یکی از 2 داور(VAR) مسابقه داربی دارد؛ آن‌هم در حالی‌که ذکایی لایسنس(VAR) خود را به تازگی دریافت کرده و مجوز فعالیت او هم صادر شده است! جالب آنکه در حال حاضر ذکایی در کشور ازبکستان حضور دارد و رقابت‌های قهرمانی زیر 20 سال آسیا(انتخابی جام جهانی) را قضاوت کند.
تصویر حضور در فینال آسیا جنجالی شد!
خبرنگار فوتبال 360 به دنبال توضیح بیشتر چرایی علت حذف نام مهناز ذکایی از فهرست تیم داوری مسابقه داربی بود اما ذکایی با اشاره به ممنوعیت مصاحبه از سوی کمیته داوران، توضیحی در این‌باره نداد. شب گذشته تصویری از حضور ذکایی در ورزشگاه آزادی تهران برای تماشای مسابقه تیم‌های پرسپولیس و کاشیما در فینال لیگ قهرمانان آسیا 2018 در یکی از سایت‌های خبری منتشر شد که گفته می‌شود انتشار تصویر ذکایی با کلاه قرمز و در جمع هواداران پرسپولیس مسبب حذف نام او از فهرست داوران داربی بود، اما پیگیری‌های بیشتر حکایت از آن دارد که این مسئله دلیل اصلی حذف ذکایی نیست.

 

تاکنون نظری برای این خبر ثبت نشده است!
ثبت نظر جدید
نام و نام خانوادگی  

آدرس ایمیل    

متن نظر  

کد امنیتی