[ فردا را به امروز می آوریم ]
  • آخرین شماره ۲۰۸۸
  • دوره جدید

آماده‌باش برای آرامش نوروزی، روزنامه شیراز نوین

 سعیدرضا امیرآبادی- گروه خبر
نشست خبری فرمانده انتظامی استان فارس با موضوعات طرح نوروزی پلیس، نتایج اجرای طرح آرامش در شهر، کشفیات، اطلاع‌رسانی در خصوص چهارشنبه آخر سال و ایام نوروز برگزار شد.
 پلیس با شادی مردم همراه است
سردار رهام‌بخش حبیبی صبح دوشنبه 21 اسفندماه در نشست خبری با اصحاب رسانه، با تبریک فرا رسیدن بهار قرآن و طبیعت اظهار داشت: چهارشنبه آخر سال از سنت‌های قدیمی ما ایرانیان است و پلیس هیچ‌گاه با آیین‌های سنتی و شادی مردم مخالفتی ندارد. وی از آمادگی کامل پلیس برای تأمین نظم و امنیت مردم در مراسم چهارشنبه آخر سال و همچنین ایام تعطیلات نوروزی خبر داد و افزود: پلیس به عنوان متولی اصلی برقراری نظم و امنیت جامعه، تخریب اموال عمومی، مزاحمت، اشاعه‌ فساد و بی‌بندوباری و مواردی از این دست را نمی‌پذیرد و با آنها برخورد قانونی انجام می‌دهد.فرمانده انتظامی استان فارس گفت: کسانی که در چهارشنبه آخر سال اقدام به اخلال در نظم و امنیت عمومی و سلب امنیت و آرامش مردم کنند، با هماهنگی‌های صورت گرفته با مرجع قضایی تا پایان تعطیلات نوروزی در بازداشت خواهند بود و خودرو رانندگان متخلف نیز تا همین تاریخ توقیف خواهد شد. سردار حبیبی تصریح کرد: طی چند روز گذشته حدود 62هزار عدد انواع مواد محترقه کشف شده و در این خصوص 10 متهم دستگیر و تحویل مرجع قضایی شده‌اند.
 امنیت در بهار قرآن و طبیعت
فرمانده انتظامی استان فارس در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به شعار هفته فراجا در نوروز 1403 آرامش و امنیت در بهار قرآن و طبیعت، گفت: با توجه به تقارن سال نو با ماه مبارک رمضان، کارکنان انتظامی همچون سال‌های گذشته در ایام تعطیلات در آماده‌باش کامل جهت تأمین و ارتقای امنیت و آرامش شهروندان و خدمت‌رسانی مضاعف به مردم و مسافران هستند. سردار حبیبی افزود: در طرح نوروز 1403 پلیس فارس با راه‌اندازی حدود 1370 گشت خودرویی، موتوری و پیاده و همچنین به‌کارگیری حدود 11هزار نیرو در سطح پارک‌ها، تفرجگاه‌ها، مناطق گردشگری و... اقدام به تأمین نظم و امنیت مردم و مسافران نوروزی خواهد کرد.وی تصریح کرد: قرارگاه نوروزی پلیس فارس برای خدمت‌رسانی مطلوب و بهتر به مردم و آمادگی برای ورودی پرنشاط و فعالانه به نوروز 1403 راه‌اندازی خواهد شد. این مقام ارشد انتظامی گفت: در پی وقوع سرقت‌های منزل، خودرو، قاپ‌زنی و انواع سرقت اماکن خصوصی، درون خودرو، کارت‌های بانکی طی دو هفته گذشته در سطح استان فارس و شهر شیراز، موضوع در دستور کار کارآگاهان پلیس آگاهی استان فارس قرار گرفت. وی افزود: با انجام اقدامات اطلاعاتی و پلیسی 4 باند سرقت شناسایی و 10 نفر از اعضای این باندها دستگیر شدند.
 رشد کشفیات در پلیس فارس
فرمانده انتظامی استان فارس گفت: سارقان در تحقیقات به 66 فقره انواع سرقت (20 فقره سرقت منزل، 7 فقره سرقت خودرو، 18 فقره سرقت اماکن خصوصی، 10 فقره سرقت قاپ‌زنی، 11 فقره انواع سرقت درون خودرو، سرقت کارت‌های بانکی و بدل‌اندازی) در سطح استان فارس اعتراف کردند.سردار حبیبی گفت: در یازده‌ماهه سال جاری توسط مأموران پلیس آگاهی استان فارس، 100 باند سرقت منهدم و در این راستا تعداد 12هزار و 124 سارق دستگیر و تعداد 23هزار و 323 فقره انواع سرقت کشف شده است.
 نقش‌آفرینی پررنگ پلیس در جاده‌ها
حبیبی در بخش دیگری از سخنانش گفت: طرح انتظامی- ترافیک ویژه نوروز 1403 با حضور همه دستگاه‌های مربوطه از روز یکشنبه آغاز شده و تا 15 فروردین ادامه خواهد داشت.وی ادامه داد: در این راستا، از طریق 24 پاسگاه پلیس راه و 2 پایگاه جاده‌ای و روزانه بیش از 150 تیم گشتی پلیس، پاس‌های پیاده و مراقبان راه در حوزه ترافیک جاده‌ای به کارگیری می‌شوند. فرمانده انتظامی استان فارس افزود: در حوزه شهر شیراز و سایر شهرستان‌ها نیز تعداد 22 ایستگاه پلیس راهور، 107 گشت خودرویی و 112 گشت موتورسوار اجرای وظیفه خواهند کرد. سردار حبیبی گفت: کمتر از 10 درصد از رانندگان از قانون تخطی می‌کنند که برابر با قانون با این‌گونه افراد که جان مردم را به خطر می‌اندازند، برخورد می‌شود. وی ضمن تقدیر و تشکر از همه نهادها و دستگاه‌های مربوطه در راستای اجرای این طرح ترافیکی- انتظامی ویژه نوروز، تأکید کرد: پلیس به عنوان خدمتگزار و نوکر مردم، در راستای تأمین نظم و امنیت آنان همه تلاش خود را به کار می‌گیرد. انهدام 75 باند و کشف بالغ بر 34 تن انواع مواد مخدر، اجرای 6 مرحله طرح آرامش در شهر و جمع‌آوری 7هزار و 109 معتاد متجاهر، کشف حدود 1400میلیارد تومان انواع کالای قاچاق و دستگیری 386 اراذل و اوباش از دیگر موارد مهمی بود که سردار حبیبی در تشریح عملکرد یک‌ساله پلیس فارس آنها را رسانه‌ای کرد.

 

تاکنون نظری برای این خبر ثبت نشده است!
ثبت نظر جدید
نام و نام خانوادگی

آدرس ایمیل

متن نظر

کد امنیتی