[ فردا را به امروز می آوریم ]
  • آخرین شماره ۲۰۹۴
  • دوره جدید

کشف داروهای قاچاق در شیراز، روزنامه شیراز نوین

معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز از کشف بیش از پنج‌میلیارد ریال دارو و لوازم بهداشتی قاچاق در شیراز خبر داد.
به گزارش ایمنا و به نقل از روابط عمومی معاونت غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی شیراز، محمدجواد راعی، روز دوشنبه بیست‌ویکم اسفند با بیان این خبر اظهار کرد: پس از شناسایی و رصد بازرسان دانشگاه در شبکه‌های اجتماعی و دریافت مجوز از دستگاه قضایی، با همکاری نیروی انتظامی، ۲۵۰ قلم از انواع دارو و لوازم بهداشتی کشف و ضبط 
شد.
وی با بیان اینکه کوچک‌ترین واحد بسته‌بندی قابل عرضه، فروش یا مصرف از هر فرآورده، باید شناسه‌گذاری اختصاصی داشته باشد، افزود: تمام کالاهای سلامت‌محور بر اساس کدهایی که روی بسته‌بندی به عنوان بر چسب اصالت کالا درج شده است، در سایت ttac.ir وجود دارد و هم‌وطنان می‌توانند از طریق این سایت اصالت کالا را استعلام کنند.
معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز یکی دیگر از روش‌های استعلام اصالت و سلامت یک محصول را استفاده از سامانه پیامکی استعلام برچسب اصالت عنوان و تصریح کرد: سامانه پیامکی برچسب اصالت به شما این امکان را می‌دهد که به راحتی و بدون نیاز به اتصال اینترنت، اصالت کالای موردنظر خود را مورد بررسی و سنجش قرار دهید.
راعی با بیان اینکه تنها سامانه پیامکی مورد اطمینان برای استعلام اصالت کالا، سامانه ۲۰۰۰۸۸۲۲ است، اظهار کرد: برای آگاهی از اصالت و کیفیت کالا، حتماً باید به شماره سامانه پیامکی درج شده روی آن دقت کنید و هر شماره‌ای غیر از ۲۰۰۰۸۸۲۲ روی محصول درج شده بود، باید متوجه شوید که محصول تقلبی است.
وی ضمن درخواست از فعالان این حوزه در خصوص تبعیت از قانون زنجیره تأمین کالاهای سلامت‌محور، از شهروندان خواست در صورت مشاهده هرگونه موارد مشکوک با سامانه ۱۹۰ وزارت بهداشت تماس بگیرند.

 

تاکنون نظری برای این خبر ثبت نشده است!
ثبت نظر جدید
نام و نام خانوادگی

آدرس ایمیل

متن نظر

کد امنیتی