[ فردا را به امروز می آوریم ]
  • آخرین شماره ۲۰۹۲
  • دوره جدید

گام‌ کشور برای دسترسی به سوخت پاک، روزنامه شیراز نوین

گروهی از فناوران یکی از شرکت‌های فناور مستقر در مرکز نوآوری دانشگاه صنعتی امیرکبیر علاوه بر دستیابی به غشای پیل‌های سوختی به مواد اولیه شیمیایی باتری‌های لیتومی دست یافتند.
به گزارش ایسنا، مصطفی ترکاشوند از محققان این شرکت‌ فناور مستقر در مرکز نوآوری دانشگاه صنعتی امیرکبیر گفت: از غشای پیل سوختی دستاوردهایی را عرضه کردیم که تاکنون ۳ ثبت پتنت آمریکا داشته‌ایم.
وی با بیان اینکه پیل سوختی عرضه‌شده قادر به تولید یک کیلووات ساعت انرژی است، اظهار کرد: یکی از مشکلات عمده صنایع دنیا، تأمین انرژی است که با این دستاورد می‌توان گامی در زمینه تأمین انرژی پاک و تجدیدپذیر برداشت.
ترکاشوند، مواد اولیه شیمیایی را از دیگر دستاوردهای این شرکت نام برد و افزود: این مواد اولیه شیمیایی شامل نمک‌هایی است که در حوزه کاتالیست و همچنین برای کاربرد در باتری‌های لیتیومی مورد استفاده قرار می‌گیرند.
ترکاشوند خاطر نشان کرد: باتری‌های لیتومی از دو بخش آند، سپراتور و کاتد تشکیل شده‌اند و ما در بخش کاتدها، مواد مختلفی را تولید کردیم که صنایع می‌توانند از داخل کشور تأمین کنند.
این فناور تأکید کرد: این شرکت همچنین تولیدکننده مواد اولیه کاتد باتری‌های لیتومی به شمار می‌رود و خدماتی را به صنایع فعال در این زمینه ارائه می‌دهیم.
وی ارائه خدمات پژوهشی در حوزه آند و کل سل باتری‌های لیتومی را از دیگر زمینه‌های فعالیت این شرکت ذکر کرد و یادآور شد: نمک‌های لیتومی و کبالت که با خلوص بالا تولید شده، در مرحله تجاری‌سازی قرار دارد.

تاکنون نظری برای این خبر ثبت نشده است!
ثبت نظر جدید
نام و نام خانوادگی

آدرس ایمیل

متن نظر

کد امنیتی