[ فردا را به امروز می آوریم ]
  • آخرین شماره ۲۰۸۸
  • دوره جدید

اگر در ایران رخ داده بود، لیگ تعطیل می‌شد!، روزنامه شیراز نوین

بحث داوری فقط مشکل فوتبال یک لیگ نیست؛ در همه جای دنیا مشکلات داوری وجود دارد، مانند اتفاقی که در وقت‌های اضافه دیدار لیورپول- سیتی رخ داد.
به گزارش ورزش سه، یکشنبه‌شب و در دقیقه ۹۸ و در حالی‌ که بازی با نتیجه ۱-۱ دنبال می‌شد، مک‌آلیستر که قصد داشت توپ را در محوطه جریمه سیتی بزند، با دوکو که توپ را دفع کرد برخوردی داشت. دوکو به ستاره لیورپول از ناحیه پهلو ضربه زد.
مایکل اولیور، داور بازی، پس از مشورت با VAR تصمیم گرفت بازی را ادامه دهد و بدین‌ترتیب خبری از پنالتی برای لیورپول نبود. در هر لیگ دیگری این یک پنالتی برای لیورپول بود. قرمزها که نمایش خوبی ارائه داده بودند با این پنالتی می‌توانستند به برتری برسند و دوباره صدر جدول را تصاحب کنند.
*خداحافظی پپ و کلوپ در لیگ برتر
بازی تمام شد؛ دیگر شاهد هیچ دوئلی بین یورگن کلوپ و پپ گواردیولا در لیگ برتر نخواهیم بود. در آغوش گرفتن و صحبت پایانی بین این دو نشان از احترامی که آنها برای یکدیگر قائل هستند و شدت حساسیت دوئل آنها بود.
از سال ۲۰۱۷ آنها یکدیگر را بارها به چالش کشیده‌اند و رکوردهای زیادی را در لیگ برتر انگلیس شکسته‌اند. جدال‌های این دو تیم و مربی سطح فوتبال را تا بی‌نهایت بالا برد و به فوتبال‌دوستان لحظات جذابی هدیه داد. آخرین رویارویی آنها ناامیدکننده بود. پر از لحظه جذاب، حساسیت بالا و موقعیت‌های گل بود. همان‌طور که در سال ۲۰۱۹ و ۲۰۲۲ رقابت در لیگ برتر تا روز پایانی ادامه داشت، در این فصل هم شاهد جدال جذابی هستیم؛ با این تفاوت که امسال آرسنال هم آنها را همراهی خواهد کرد و آرتتا هم در آخرین رقص کلوپ و پپ شرکت می‌کند. مردان آرتتا از رهبران جدید لیگ برتر هستند.
*ثبت اختراع جدید کادر فنی سیتی
کارلوس وینس، مربی ضربات آزاد، به همراه جک ویلسون، آنالیزور، که هر دو از دستیاران پپ گواردیولا هستند دست از اختراع برنمی‌دارند. در آزمایشگاه آنها فرمول‌ها منفجر نمی‌شوند و به یک گل ختم می‌شوند. در آنفیلد شاهد یک اختراع جدید بودیم؛ ضربه کرنر جالب دی‌بروینه در مقابل دروازه به جان استونز که انتظار توپ را می‌کشید، رسید و او موفق شد گل اول را بزند؛ مهندسی فوتبال محض. پس از گل گواردیولا برگشت و به وینس اشاره کرد.
*ادرسون یک پنالتی داد و در نهایت مصدوم شد
ادرسون به سختی مجازات شد؛ او در اوایل نیمه دوم بر روی داروین نونیز خطا کرد و مرتکب یک پنالتی شد. او در همان صحنه و برخورد با مهاجم لیورپول دچار مصدومیت شد و چند دقیقه بعد از گل لیورپول که از روی همان پنالتی توسط مک‌آلیستر به ثمر رسید، تعویض شد. با تعویض او فرصتی به اورتگا رسید که زیر باران شوت‌های قرمزها خودی نشان دهد. لیورپول در نیمه دوم این جدال حساس ۱۲ شوت داشت!
*فن‌دایک بار دیگر بهترین بودنش را نشان داد و هالند را ناکام گذاشت
ستاره نروژی شانس چندانی برای گل‌زنی در آنفیلد نداشت. فن‌دایک غول بزرگی بود که هالند را که حتی عرق هم نکرده بود دور از دروازه نگه داشته بود. دوکو و فودن بهترین توپ‌ها را برای هالند ارسال کردند، اما این ستاره اسیر مدافع هلندی شده بود و نتوانست از آنها استفاده کند. فن‌دایک بهترین مدافع میانی ممکن است و او بار دیگر این را نشان داد.
*صحنه‌های عجیب بین گواردیولا و دی‌بروینه
پپ در دقیقه ۶۹ دی‌بروینه را بیرون کشید و کواچیچ را به بازی فرستاد. تصمیمی که منجر به بحث و دعوا بین خود پپ و مرد بلژیکی شد. لحظاتی بعد هم پپ را بر روی نیمکت کنار دی‌بروینه دیدیم که داشت دلایل تصمیم و نظرش را برای او توضیح می‌داد. دی‌بروینه در درون خود یک ذات مربی دارد و با پپ در مورد بازی بحث می‌کرد. چیزی که مشخص است این است که دی‌بروینه هم با بازنشستگی به سراغ مربی‌گری خواهد رفت.

 

تاکنون نظری برای این خبر ثبت نشده است!
ثبت نظر جدید
نام و نام خانوادگی  

آدرس ایمیل    

متن نظر  

کد امنیتی