[ فردا را به امروز می آوریم ]
  • آخرین شماره ۲۰۷۵
  • دوره جدید

انعقاد قرارداد بزرگ‌ترین پروژه سرمایه‌گذاری کلان‌شهر شیراز در منطقه ، روزنامه شیراز نوین

 سعیدرضا امیرآبادی- گروه خبر
شهردار منطقه ۲ کلان‌شهر شیراز از انعقاد قرارداد ابرپروژه سرمایه‌گذاری با مشارکت بخش خصوصی خبر داد.
محمد مقدس‌زاده با تبریک فرارسیدن ماه مبارک رمضان، از هم‌زمانی بهار قرآن و طبیعت به نیکی یاد کرد و افزود: بزرگ‌ترین پروژه سرمایه‌گذاری کلان‌شهر شیراز در سطح منطقه 2 به مرحله عقد قرارداد رسیده است. 
وی در این رابطه افزود: یکی از تکالیف شورای اسلامی شهر شیراز مربوط به اجرای پروژه‌های سرمایه‌گذاری در سطح مناطق است و بر این اساس شهرداری منطقه ۲ به‌موازات فعالیت در عرصه‌های عمرانی و فرهنگی، تمرکز زیادی بر اجرای پروژه‌های مشارکتی و سرمایه‌گذاری داشته است.
وی با بیان اینکه تکلیف بودجه‌ای شهرداری منطقه ۲ معادل یک‌هزار میلیارد تومان بوده است، اظهار داشت: مبلغ این قرارداد مشارکتی معادل ۱۴۰۰میلیارد تومان است که با انعقاد آن ۱۴۰ درصد از تکلیف بودجه‌ای شهرداری منطقه ۲ در حوزه سرمایه‌گذاری محقق شد.
شهردار منطقه ۲ کلان‌شهر شیراز با اشاره به جزئیاتی از این طرح سرمایه‌گذاری اظهار داشت: پروژه بنکداران در خیابان مأذون قشقایی در زمینی به مساحت ۱۸هزار مترمربع احداث می‌شود و نقش ارزنده‌ای در شکوفایی منطقه و ایجاد ارزش افزوده خواهد داشت. 
مقدس‌زاده با بیان اینکه بررسی‌های دقیق کارشناسی به منظور آسیب‌شناسی پروژه توسط کارشناسان منطقه ۲ انجام پذیرفته است، اظهار داشت: انجام مطالعات فاز صفر و یک، تهیه زمین و ارائه مجوزهای قانونی، صدور پروانه و هزینه‌های عوارض ساخت از آورده‌های شهرداری شیراز در این پروژه مشارکتی است.
وی با تأکید بر این موضوع که هزینه‌های عملیات ساخت پروژه برعهده سرمایه‌گذار است، اظهار داشت: منطقه ۲ شهرداری شیراز تنها منطقه‌ای در سطح کلان‌شهر شیراز است که توانسته تکالیف جذب سرمایه‌گذاری را در سال ۱۴۰۲ محقق سازد.
مقدس‌زاده با تقدیر از حمایت‌های شورای اسلامی شهر و پشتیبانی شهردار کلان‌شهر شیراز افزود: بر اساس محاسبات صورت‌گرفته، پروژه بنکداران بیش از ۵۵۰۰میلیارد تومان برای شهرداری شیراز آورده مالی به همراه خواهد داشت.
به گفته این مقام مسئول، مطالعات دقیق و جامعی توسط کارشناسان شهرداری منطقه ۲ در حوزه‌های ترافیک، شهرسازی، معماری و بهره‌برداری انجام شده و پروژه بنکداران الگوی فاخری برای رونق سرمایه‌گذاری در شیراز خواهد بود. شهردار منطقه ۲ کلان‌شهر شیراز با بیان اینکه در مراحل طراحی و ساخت پروژه تمامی ضوابط به طور دقیق رعایت می‌شود، اظهار داشت: به‌موازات رعایت موارد ایمنی، یک ایستگاه آتش‌نشانی در مجاورت این پروژه احداث شده است.
او با بیان اینکه تمهیدات لازم در حوزه دسترسی به این پروژه اندیشیده شده است، اظهار داشت: برای تسهیل ترافیکی در پروژه بنکداران دو مسیر دسترسی وسیع برای ورود و خروج طراحی شده است.
مقدس‌زاده با بیان اینکه مطالعات فاز صفر پروژه بنکداران به صورت ایدئال انجام شده، افزود: در مراحل طراحی و اجرای این پروژه از تجربیات موفق در کلان‌شهرهای کشور بهره می‌گیریم.
او با اشاره به این موضوع که در پروژه بنکداران موارد پدافندی رعایت شده است، اظهار داشت: در طبقه زیرزمین کاربری‌های انباری‌های تجاری متمرکز تعریف شده و در طبقه همکف کاربری تجاری در نظر گرفته شده است و طبقه اول به دفاتر کار اختصاص می‌یابد که تمامی اینها توسط پلکان و آسانسور قابلیت دسترسی دارند.
شهردار منطقه 2 کلان‌شهر شیراز با بیان اینکه امکان تردد کامیون و تریلر در زیرزمین پروژه بنکداران وجود دارد، اظهار داشت: پروژه سرمایه‌گذاری بنکداران با اسکلت بتنی و سیستم قاب خمشی احداث می‌شود که تمامی این موارد سرعت احداث پروژه و سطح دسترسی را افزایش خواهد داد. مقدس‌زاده در بخش دیگری از سخنانش گفت: یکی از دستاوردهای پروژه بنکداران در بلوار مأذون قشقایی ایجاد اشتغال و ارزش افزوده برای منطقه است. وی به شهروندان فهیم شیراز در منطقه دو توصیه کرد از فروش مایملک خود به بهای نازل خودداری کنند؛ به گفته مقدس‌زاده، پروژه‌های متنوعی در سطح منطقه در حال انجام است که دستاورد آنها ایجاد ارزش افزوده و شکوفایی استعدادهای منطقه خواهد بود. شهردار منطقه ۲ کلان‌شهر شیراز در پایان افزود: خاک‌برداری این پروژه در روزهای آتی آغاز خواهد شد و در مدت بیست ماه به بهره‌برداری خواهد رسید. 

تاکنون نظری برای این خبر ثبت نشده است!
ثبت نظر جدید
نام و نام خانوادگی  

آدرس ایمیل    

متن نظر  

کد امنیتی