[ فردا را به امروز می آوریم ]
  • آخرین شماره ۲۰۸۹
  • دوره جدید

راه‌اندازی ۱۰۰ سیاه‌چادر عشایری در قالب نوروزگاه عشایری ، روزنامه شیراز نوین

راه‌اندازی 100 سیاه‌چادر عشایری
در قالب نوروزگاه عشایری 

کریمی مدیرکل امور عشایر فارس ضمن اشاره به آغاز به کار طرح نوروزگاه‌های عشایری طی چند روز آینده و در راستای طرح سازمان امور عشایر کشور با نام طرح 30-60 کیلومتری ورودی و خروجی شهرها، گفت: عشایر استان فارس استقبال بی‌نظیری نسبت به سالیان گذشته نشان داده‌اند؛ به طوری که تا این لحظه 100 سیاه‌چادر آماده نصب و جانمایی شده است.
مدیرکل امور عشایر فارس در ادامه گفت: نوروزگاه‌ها فرصت مناسبی برای اشتغال‌زایی و اشتغال‌آفرینی عشایر در 4 محور بوم‌گردی و گردشگری، تولید گوشت قرمز، گیاهان دارویی و صنایع دستی می‌باشد که با توجه به تجربیات عشایر در سالیان اخیر، بازخورد مناسب و مطلوبی در میان عشایر داشته است.
کریمی اظهار داشت: عشایر استان فارس در طرح نوروزی ۳۰ -۶۰ سال 1403 با ایجاد فضایی فرهنگی، اجتماعی، اقتصادی و... به ارائه توانمندی‌های عشایری من‌جمله غذاهای محلی، تهیه محصولات لبنی محلی، عرضه صنایع دستی و... همراه با اجرای موسیقی‌های محلی از میهمانان نوروزی استقبال و پذیرایی خواهند نمود و همچنین با تقارن بهار طبیعت با بهار قرآن و ماه مبارک رمضان نیز دستورالعمل‌های لازم جهت فعالیت‌های سیاه‌چادرهای عشایری ابلاغ گردیده است.
وی افزود: هدف از برگزاری این نوروزگاه‌ها، ایجاد زمینه توقف و استراحت مسافران ورودی به استان فارس و داشتن سفری ایمن با توجه به جذابیت، تنوع رنگ و آداب و سنن غنی عشایر در سیاه‌چادرهای عشایری بوده است که همین امر برآمده از مهمان‌نوازی اقوام و عشایر استان فارس است.

 

تاکنون نظری برای این خبر ثبت نشده است!
ثبت نظر جدید
نام و نام خانوادگی

آدرس ایمیل

متن نظر

کد امنیتی