[ فردا را به امروز می آوریم ]
  • آخرین شماره ۲۰۷۵
  • دوره جدید

پویش نوروزی «چشم به راهیم» در فارس برگزار می‌شود ، روزنامه شیراز نوین

سرپرست راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان فارس گفت: در راستای فرهنگ‌سازی و ارتقای ایمنی و کاهش سوانح رانندگی، پویش سراسری چشم به راهیم برای سومین سال متوالی در ایام نوروز در یکی از مجتمع‌های خدماتی رفاهی بین راهی این استان اجرا می‌شود. به گزارش روابط عمومی اداره کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای فارس، محسن عمادی گفت: این پویش در قالب مجموعه‌ای از برنامه‌ها و اقدامات ترکیبی و بین‌رشته‌ای از ابتدای طرح نوروز و به مدت ۱۸ روز اجرا خواهد شد. 
سرپرست اداره کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای فارس اضافه کرد: رویکرد اصلی این پویش، ایجاد توجه و انگیزه در سرنشینان وسیله نقلیه برای ایفای نقش حداکثری مؤثر و هوشمندانه در راستای تحقق ایمنی در ترافیک است. عمادی ادامه داد: کمک به افزایش ایمنی در سفرهای نوروزی برای استفاده‌کنندگان خودروهای شخصی و حمل و نقل عمومی و ترغیب رانندگان به توقف وسایل نقلیه در طول سفر برای رفع خستگی ناشی از رانندگی طولانی، به‌کارگیری هنر در خدمت ایمنی برای ایجاد جاذبه‌های جاده‌ای و ترغیب مسافران به توقف در مسیر، کمک به آشنایی مسافران نوروزی با تمدن، فرهنگ و هنر ایران از جمله اهداف اجرای این پویش است.
سرپرست راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان فارس با اشاره به حوادث تهدیدکننده مسافران، خاطرنشان کرد: نقش همراهان راننده در ایمنی سفرهای گروهی و خانواده، حواس‌پرتی آنی ناشی از استفاده از تلفن همراه، استعمال دخانیات یا خوردن خوراکی، خستگی و خواب‌آلودگی، عجله و شتاب در رانندگی و رانندگی در شرایط خاص، موضوعات تشکیل‌دهنده پویش چشم به راهیم است که تلاش می‌شود با استفاده از قابلیت رشته‌های هنری به مخاطبان ارائه شود. این مقام مسئول افزود: اجرای نمایش‌های آیینی و سنتی بومی و ملی با استفاده از تکنیک‌های مختلف نمایش‌های کاربردی، استندآپ کمدی، اجرای قطعات موسیقی سنتی و برگزاری مسابقه عکس از جمله برنامه‌های این پویش است که تا سیزدهم فروردین 1403 توسط اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان فارس ادامه خواهد داشت.

 

تاکنون نظری برای این خبر ثبت نشده است!
ثبت نظر جدید
نام و نام خانوادگی  

آدرس ایمیل    

متن نظر  

کد امنیتی