[ فردا را به امروز می آوریم ]
  • آخرین شماره ۲۰۷۵
  • دوره جدید

توزیع سبدهای معیشتی در میان نیازمندان، روزنامه شیراز نوین

 سعیدرضا امیرآبادی- گروه خبر
هفدهمین سال برگزاری طرح ویژه افطار ایتام و مستمندان با عنوان «افطار 17» با هدف توزیع بسته‌های معیشتی در میان نیازمندان اجرا می‌شود. این مراسم با حضور جانشین فرمانده سپاه فجر در قرارگاه احمد بن موسی(ع)، مدیرکل بهزیستی فارس، فرماندار شهرستان شیراز، رئیس هیئت‌مدیره مؤسسه خیریه حجت ابن الحسن(عج) و جمعی دیگر از مقامات مسئول با همراهی اصحاب رسانه برگزار شد. جانشین فرمانده سپاه فجر در قرارگاه احمد بن موسی(ع) در این مراسم با گرامیداشت فرارسیدن ماه مبارک رمضان گفت: حضور در این جمع معنوی و کمک به نیازمندان، سعادت گران‌مایه‌ای است که شامل حال ما شده است. سرهنگ مجید علی‌پور با اشاره به حمایت‌هایی که در ایام کرونا صورت گرفت، اظهار داشت: خیریه حجت ابن الحسن العسکری(عج) به صورت مستمر طرح افطار را هرساله با هدف کمک به نیازمندان انجام می‌دهد. وی ادامه داد: در آیات قرآن کریم به موضوع انفاق تأکید ویژه شده است و باید در کنار قرائت به تفاسیر آن توجه کنیم. وی اضافه کرد: رفع نیاز محرومان و ترویج نیکوکاری در قالب طرح افطار به یک نهضت بزرگ تبدیل شده و از بانیان این فعالیت‌های خیرخواهانه قدردانی می‌کنیم. فرماندار شیراز در این مراسم گفت: امیدواریم فرهنگ نیکوکاری و کمک به نیازمندان در جامعه ما فراگیر شود. لطف‌الله شیبانی با تقدیر از تلاش‌های مؤسسه خیریه حجت ابن الحسن(عج) در حمایت از نیازمندان گفت: این مجموعه قدمت طولانی در حمایت از مستمندان دارد و امروز در قالب طرح «افطار 17» شاهد توزیع بسته‌های معیشتی ویژه ماه رمضان در میان نیازمندان هستیم.
مدیر مؤسسه خیریه حجت ابن الحسن العسکری(عج) شیراز در این مراسم گفت: طرح بزرگ افطار یکی از بزرگ‌ترین طرح‌های محرومیت‌زدایی کشور است که امسال هفدهمین دوره آن با همت خیریه حجت ابن الحسن(عج) و مؤسسه آسمانیان شهر راز و همچنین موقوفات حاج آقا محلاتی برپا می‌شود. مهدی محلاتی با اشاره به اینکه ۵هزار سبد کالا در میان نیازمندان توزیع می‌شود، افزود: امروز ۱۰ تن برنج از مجموع ۵۰ تن بین مؤسسات خیریه استان فارس در مرحله اول توزیع می‌شود و خیرین برای شرکت در طرح افطار 17، سه طرح سلمان(س)، امیرالمؤمنین(ع) و پیامبر اعظم(ص) به ترتیب با پرداخت ۲۰۰، ۲۵۰ و ۳۰۰هزار تومان می‌توانند در سفره افطار نیازمندان سهیم شوند. وی از هم‌وطنان ولایت‌مدار استان فارس درخواست کرد با شماره‌های ۳۲۲۷۹۶۰۰ و ۳۲۲۵۹۶۰۰، برای شرکت در این طرح تماس بگیرند. محلاتی با اشاره به اینکه حمایت اصحاب رسانه در اطلاع‌رسانی از طرح بزرگ افطار قابل تقدیر است، افزود: توزیع ۳۰۰هزار وعده غذایی بین مددجویان ۸۰ مؤسسه خیریه با هزینه‌ای بالغ بر سه‌میلیارد تومان انجام می‌شود و تا پایان ماه مبارک رمضان ادامه دارد.
در ادامه این مراسم، مدیرکل بهزیستی فارس گفت: با راه‌اندازی پویش «مثبت ماه» به دنبال تأمین جهیزیه و مسکن برای نیازمندان هستیم. مرتضی هوشیار افزود: طرح «افطار 17» نشان از دوستی و همدلی دارد و به عنوان یک الگوی فاخر باید در جامعه مطرح شود. بر اساس این گزارش، شایان ذکر است آیین آغاز توزیع ۵هزار بسته معیشتی شامل پنجاه تن برنج، پنج‌هزار بطری روغن و سایر نیازهای معیشتی بین نیازمندان ۷۰ مؤسسه خیریه در سطح استان فارس هم‌زمان با روزهای آغازین ماه مبارک رمضان در شیراز برگزار شد.

 

تاکنون نظری برای این خبر ثبت نشده است!
ثبت نظر جدید
نام و نام خانوادگی  

آدرس ایمیل    

متن نظر  

کد امنیتی