[ فردا را به امروز می آوریم ]
  • آخرین شماره ۲۰۸۸
  • دوره جدید

رئیس فدراسیون کشتی: علی گرایی هنوز شانس المپیکی شدن دارد، روزنامه شیراز نوین

 میثم محجوبی، گروه ورزش
کشتی فرنگی استان فارس در یک دهه گذشته توانسته خود را به سطح جهانی برساند. کسب دو طلای المپیک و چند مدال جهان، این استان را به یک برند در ورزش تبدیل کرده است و حالا توقعات هم بالا رفته است.
از طرفی، چالش‌های زیادی هم وجود دارد؛ وضعیت زیرساختی هنوز با آنچه در ظرفیت‌ها و پتانسیل‌ها شاهد هستیم فاصله دارد و برخی موارد حاشیه‌ای هم باعث می‌شود که گاهی ستاره‌ها از روند رو به رشد خود دور شوند.
رئیس فدراسیون کشتی هم اعتقاد دارد که مسئولان استان باید نگاه ویژه‌تری به کشتی داشته باشند و خود هم ادعا می‌کند که توانسته حمایت خوبی از ورزشکاران؛ از جمله ورزشکاران استان فارس داشته باشد.
علیرضا دبیر که میهمان تلفنی برنامه تلویزیونی ورزش فارس بود، گفت: در یک استان نمی‌توانید مدال طلای المپیک را با چیزی مقایسه کنید. استان فارس دو طلای المپیک دارد و اهمیت این موضوع را باید تمام مسئولان رده بالای استان و شیراز درک کنند.
دبیر ادامه داد: من هر وقت به مازندران می‌روم به آنها می‌گویم همین‌طور که کشاورزی و دریای خزر برایتان مهم است، کشتی هم باید مهم باشد. 5 طلای المپیک دارید و یک برند هستید. فارس هم در کشتی فرنگی با دو طلای المپیک به برند تبدیل شده است.
وی در پاسخ به سؤال مجری برنامه که چرا کشتی آزاد فارس نتوانسته مانند فرنگی توسعه پیدا کند و فدراسیون چه کاری برای این موضوع انجام داده است، گفت: هیئت کشتی در زمینه کشتی آزاد حرکت‌هایی را از رده سنی نونهالان انجام داده است. اگر کشتی فرنگی فارس الآن به یک برند تبدیل شده، حاصل کار چندین هیئت و 25 سال زحمت ست. توقعمان این است که رسانه‌ها از مسئولان مطالبه کنند تا به‌عنوان ورزش اول فارس، اقدامات بهتری در این زمینه انجام شود.
دبیر افزود: توقع فدراسیون این نیست که فارس بتواند به سرعت جای خوزستان را در کشتی فرنگی بگیرد، چون در خوزستان باشگاه‌های کشتی فرنگی زیادی وجود دارد و بچه‌ها خود به خود به سمت آنها می روند.
مثل جویبار که همه را به سمت کشتی آزاد می‌کشاند؛ شیراز هم شده مهد کشتی فرنگی و می‌تواند با خوزستان رقابت کند. در همین مسابقات ترکیه، فارس چند نماینده داشت و چند نفر دیگر هم بودند که می‌توانستند و حقشان بود شرکت کنند و در مسابقات دیگر به کار گرفته خواهند شد.
قهرمان سابق جهان و المپیک در خصوص وضعیت محمدعلی گرایی و اینکه آیا او پس از بخشودگی، شانس حضور در المپیک پاریس را دارد یا خیر، گفت: متأسفانه محمدعلی در دو سال اخیر، نتایج چشمگیری نگرفته است، اما در توانایی‌های او شکی نداریم. این‌طور نیست که او را رها کرده باشیم؛ ما حواسمان به همه بچه‌ها هست و آنها را دنبال می‌کنیم. چیزی معلوم نیست، چون محمدعلی یکی از بهترین‌های ماست. 
رئیس فدراسیون کشتی در پایان گفت: نفرات خوبی داریم؛ در هر وزن، یک شیرازی خوب داریم که امیدوار هستیم بیشتر هم بشوند. هنوز سهمیه وزن گرایی را هم نگرفته‌ایم و اگر این سهمیه کسب شد، بعد باید ببینیم که آیا او شانس نفر اول شدن و حضور در المپیک را دارد یا خیر؟ 
حتی زمانی که محروم بود به او می‌گفتم تمرین‌هایت را با جدیت دنبال کن، من هم تمام تلاشم را می‌کنم که محرومیت را لغو کنم.
به گزارش شیرازنوین، اتحادیه جهانی کشتی با توجه به رفتار غیرورزشی محمدعلی گرایی در رقابت‌های جهانی 2023 صربستان، این کشتی‌گیر را اواخر آبان‌ماه سال جاری به مدت یک سال از حضور در میادین کشتی همراه با پرداخت جریمه‌های سنگین محروم کرد.
فدراسیون کشتی با گرفتن وکیل پیگیر روند کار این فرنگی‌کار عنوان‌دار شد و در نهایت با پرداخت مبلغ 7 هزار فرانک(نزدیک به 460 میلیون تومان) به‌عنوان جریمه محرومیت گرایی بخشیده شد و این کشتی‌گیر می‌تواند از روز 13 فروردین‌ماه 1403 به میادین کشتی بازگردد.
لازم به ذکر است فدراسیون کشتی علاوه بر پرداخت این جریمه، نسبت به پرداخت دستمزد وکیل پرونده نیز اقدام کرده است.

 

تاکنون نظری برای این خبر ثبت نشده است!
ثبت نظر جدید
نام و نام خانوادگی

آدرس ایمیل

متن نظر

کد امنیتی