[ فردا را به امروز می آوریم ]
  • آخرین شماره ۲۰۹۴
  • دوره جدید

آماده‌باش برای ضیافت نوروزی، روزنامه شیراز نوین

 سعیدرضا امیرآبادی- گروه خبر
آیین افتتاح ستاد مرکزی خدمات سفر شهرستان شیراز در آستانه نوروز برگزار شد. این مراسم صبح شنبه ۲۶ اسفندماه با حضور رئیس و جمعی از اعضای شورای اسلامی شهر شیراز، شهردار کلان‌شهر شیراز، معاون امور زائرین و گردشگری استانداری فارس، نمایندگان مردم شیراز و زرقان در مجلس شورای اسلامی، فرماندار شهرستان شیراز، رئیس ستاد اجرایی خدمات سفر شهرداری شیراز، سخنگوی شهرداری شیراز و جمعی دیگر از مقامات مسئول با همراهی اصحاب رسانه در فرهنگ‌سرای کتاب برگزار شد.
 میزبانی شیراز از دومیلیون مسافر نوروزی
شهردار شیراز در آیین افتتاح ستاد مرکزی خدمات سفر شهرستان شیراز با حضور مسئولان استانی و شهری که در فرهنگ‌سرای کتاب برگزار شد، از حضور مدیران ارشد استانی در این جلسه تقدیر کرد و افزود: با توجه به تجارب سال‌های گذشته، شیراز میزبان بیش از 2میلیون نفر مسافر خواهد بود. محمدحسن اسدی ضمن تأکید بر این موضوع که شهرداری شیراز به‌عنوان دستگاه برتر در سطح کشور در ستاد خدمات سفر معرفی‌شده و امسال نیز تلاش خواهد کرد بهترین خدمات را به مهمانان نوروزی ارائه دهد، خاطرنشان کرد: شیراز به‌عنوان یک شهر کهن و سومین حرم اهل‌بیت(ع) ویژگی‌هایی دارد که هر گردشگری را برای سفر به این شهر ارزشمند ترغیب می‌کند. اسدی با اشاره به اینکه شیراز نامی به بلندای تاریخ ایران دارد، اظهار کرد: این آوازه جهانی و قدمت تاریخی وظیفه ما مسئولان را برای میزبانی از تک‌تک مهمانانی که به شیراز سفر می‌کنند، سخت‌تر خواهد کرد. مقام ارشد شهرداری شیراز با بیان اینکه پیش‌بینی می‌شود ظرفیت شیراز در ایام نوروز به ۲ برابر افزایش یابد، از همه دستگاه‌ها و مجموعه‌ها خواست با ظرفیت کامل به خدمات‌رسانی و مدیریت مسافرت‌های نوروزی بپردازند. او همچنین از اداره کل آموزش‌وپرورش خواست با در نظر گرفتن مدارسی اطراف اماکن گردشگری برای استفاده به‌عنوان پارکینگ در کنترل ترافیک و نظم و انضباط برای خدمات‌رسانی به شهرداری کمک کند. شهردار شیراز خاطرنشان کرد: همه دستگاه‌ها از جمله دانشگاه علوم پزشکی، نیروی انتظامی، هلال‌احمر، اداره‌کل ورزش و جوانان و سایر دستگاه‌ها نیز در میزبانی از مسافران فعالیت می‌کنند.او ضمن تشکر از تلاش‌های همه بخش‌های شهرداری، عنوان کرد: شهرداری شیراز با سه‌هزار پرسنل به‌صورت آماده‌باش در خدمت مهمانان و مسافران نوروزی است.
 وحدت و همدلی نتیجه‌بخش است
محمد فرخ‌زاده معاون امور زائرین و گردشگری استانداری فارس نیز در این مراسم با اشاره به فعال بودن ستاد تسهیلات سفر در سطح استان فارس گفت: احکام تشکیل ستاد تسهیلات سفر در ۳۷ شهرستان فارس ابلاغ ‌شده و همه این شهرستان‌ها هم‌زمان با شهر شیراز آماده خدمت‌رسانی به مهمانان نوروزی هستند. فرخ‌زاده یادآور شد: البته این موضوع حائز اهمیت است که در استان فارس، مقصد ۴۰ درصد شهر شیراز است. وی با اشاره به راه‌اندازی ۱۸ کارگروه در راستای تسهیل سفرهای نوروزی تأکید کرد: وحدت و همدلی مهم‌ترین اصل در موفقیت و نتیجه‌بخش بودن اقدامات ستاد تسهیلات سفرهای نوروزی است. معاون استاندار فارس با اشاره به اینکه در هفته‌های پیش رو شاهد بارندگی و برودت هوا در بخش‌های شمالی کشور خواهیم بود، اظهار کرد: بر اساس این پیش‌بینی‌های هواشناسی، سردی هوا در بخش‌های شمالی، جذابیت مقاصد جنوبی کشور را برای مسافران افزایش می‌دهد و باید آماده پذیرایی تعداد زیادی از مسافران باشیم. فرخ‌زاده با بیان اینکه مردم از بسته بودن مساجد و حسینیه‌ها گله‌مند بودند که امسال برطرف شده است، افزود: در سال‌های گذشته شاهد وجود نرخ‌های متعدد به‌ویژه در حوزه حمل‌ونقل و پارکینگ بودیم که امیدواریم امسال این مشکلات با همکاری اتاق اصناف و سازمان صمت تکرار نشود.
 حمایت شورای شهر از ستاد تسهیلات نوروزی
در ادامه این مراسم مسعود زارعی، رئیس کمیسیون سلامت، محیط‌زیست و خدمات شهری شورای اسلامی شهر شیراز اقدامات ستاد اجرای خدمات سفر را به ساختن بناها و ساختمان‌ها تشبیه کرد و افزود: پس از ساختن یک بنا، نگهداری کردن از آنها مهم‌تر از ساختنشان است. وی ادامه داد: باید با نظارت و بررسی‌های لازم، ایرادات را بیابیم و برای رفع آنها تلاش کنیم تا خدمات‌رسانی بهتر صورت گیرد.در کنار ستاد اجرایی بر اساس وظایف ذاتی شورای اسلامی شهر شیراز یک ستاد نظارت هم تعریف شده که دو سال در خدمت این عزیزان هستیم. کار ستاد نظارت این است که ابنیه‌ای که احداث آن زحمت بسیار زیادی دارد اما حفظ و نگهداری این ابنیه از ساخت آنها سخت‌تر و مهم‌تر است، یک تیم نظارتی کاملاً هماهنگ و با سیستم اجرایی در خدمت این عزیزان است تا ایرادات به صورت روزانه جهت خدمت به مسافران نوروزی در کوتاه‌ترین زمان ممکن رفع 
گردد.
 کمپ‌ها آماده بهره‌برداری مسافران نوروزی
روح‌الله خوشبخت، رئیس ستاد اجرایی خدمات سفر شهرداری شیراز و معاون شهردار این کلان‌شهر نیز در آیین افتتاح ستاد خدمات سفر شهرستان، ضمن تقدیر از حضور و همکاری مسئولان استانی و شهرستانی به گزیده بسیار کوتاهی از اقدامات این ستاد اشاره کرد و افزود: هم‌اکنون محل‌های اسکان ویژه مسافران نوروزی در شهرک زیباشهر، باغ جنت، نمایشگاه بین‌المللی، مجموعه سعدیه و مسجد جامع شهدا برای اسکان مسافران نوروزی در نظر گرفته ‌شده است. خوشبخت عنوان کرد: علاوه بر این محل‌های اسکان، ۱۹ مورد از سالن‌ها و اماکن ورزشی مربوط به شهرداری شیراز نیز آماده میزبانی از مهمانان نوروزی شیراز 
است. 
معاون شهردار شیراز با اشاره به این خبر عنوان کرد: فعالیت‌های این ستاد اول بهمن‌ماه و پیرو دستورالعمل ابلاغی و تبیین شرح وظایف ۱۱ کارگروه تخصصی آغاز شد و سازمان‌ها و حوزه‌های مختلف شهرداری برنامه‌های اجرایی را با زمان‌بندی مناسب تهیه و تدوین نمودند. معاون محیط‌‌زیست و خدمات شهری شهرداری شیراز با اشاره به تقارن و هم‌زمانی ماه مبارک رمضان و ایام نوروز اظهار کرد: برنامه‌های فرهنگی و متناسبی پیش‌بینی ‌شده است که برپایی سفره افطاری ساده، برنامه‌های فرهنگی از افطار تا سحر، برپایی جشن‌ها، برقراری تورهای گردشگری و مواردی از این قبیل نمونه‌ای از این برنامه‌هاست.
 برپایی جلسات هماهنگی برای بهبود خدمت‌رسانی
خوشبخت با بیان اینکه ایجاد شرایط مناسب برای استفاده از امکانات شهرداری در ایام نوروز نیازمند هماهنگی‌های اولیه با سایر بخش‌ها و دستگاه‌ها و سازمان‌هاست، خاطرنشان کرد: جلسات ستاد اجرایی خدمات سفر با حضور تمامی مدیران شهرداری شیراز به‌صورت مستمر انجام ‌شده و همچنین هماهنگی‌های لازم با سایر دستگاه‌ها در راستای خدمات‌رسانی به مسافران و زائران سومین حرم اهل‌بیت(ع) نیز صورت گرفته است. رئیس ستاد اجرایی خدمات سفر شهرداری شیراز تأکید کرد: شهر شیراز با ایجاد فضاهای سبز مناسب، نورپردازی، نصب المان، گل‌کاری و... در آستانه سال نو و ماه مبارک رمضان برای بهره‌مندی شهروندان و مسافران نوروزی از فضای مناسب شهری آماده می‌شود.روح‌الله خوشبت با بیان این موضوع به تشریح اقدامات انجام‌شده در حوزه یادشده پرداخت و گفت: در حال حاضر ۶۶ المان مناسبتی نوروز، ۵۵ المان حجم سبز، ۲۷ سردیس از شهدای معزز و مشاهیر شهر شیراز، همچنین ۴۱ نقاشی دیواری و جداره‌سازی در فضاهای مختلف شهری تعبیه ‌شده است. او در ادامه اظهار کرد: نقاشی‌های دیواری سطح شهر شیراز با موضوعاتی همچون شهدای دفاع مقدس، فرهنگ مطالعه، صنایع‌‌دستی، فرش استان فارس، مکتب شیراز و... بر دیوارهای شیراز نقش بسته است.
 بهبود چشم‌انداز شهری در آستانه نوروز
معاون شهردار شیراز همچنین با تأکید بر اهمیت نورپردازی در ایجاد فضای مناسب شهری، از اجرای ۱۹ پروژه جدید در این حوزه در سطح شهر شیراز به مناسبت فرارسیدن نوروز خبر داد و گفت: نورپردازی میدان گاز، نورپردازی پل غدیر، نورپردازی ساعت گل، نورپردازی تقاطع مدافعان سلامت، نورپردازی پیاده‌راه جدید باغ گل‌ها، نورپردازی محوطه دروازه قرآن، نورپردازی و نصب لوسترهای خیابانی در بلوار آزادی، امیرکبیر، امام رضا(ع) و مدارس از جمله این پروژه‌ها بوده که شب‌های زیبای شیراز را برای شهروندان و مهمانان عزیز نورانی و دلپذیرتر خواهد کرد. خوشبخت با بیان اینکه شیراز شهر گل و درخت و سرسبزی و زیبایی است، از گل‌کاری بیش از ۱۹۷هزار مترمربع فضای شهری در مناطق یازده‌گانه شهرداری شیراز در آستانه نوروز خبر داد. معاون شهردار شیراز در پایان خاطرنشان کرد: در تمام جلسات در کارگروه‌های مختلف یک شعار رضایت مهمانان نوروزی در همه بخش‌ها تبیین و مقرر شد نتیجه تلاش شبانه‌روزی همه همکاران ما تحقق این شعار باشد.
 ارتقای سامانه 137 شهرداری شیراز
رضا جاویدی، سخنگوی شهرداری شیراز نیز گفت: سامانه ۱۳۷ نیاز به یک بازنگری جدی داشت که امروز پوسته جدید سامانه ارتقا یافته ارتباطات مردمی ۱۳۷ با پنج بخش جدی رونمایی می‌شود. زمان‌دار شدن درخواست‌های مردم جهت رسیدگی در ۵۰۰ گروه موضوع از سری تغییرات این سامانه است.

تاکنون نظری برای این خبر ثبت نشده است!
ثبت نظر جدید
نام و نام خانوادگی

آدرس ایمیل

متن نظر

کد امنیتی