[ فردا را به امروز می آوریم ]
  • آخرین شماره ۲۰۷۵
  • دوره جدید

مربیان اجازه نسخه‌نویسی ندارند، روزنامه شیراز نوین

 میثم محجوبی - گروه ورزش
به اعتقاد سرپرست هیئت آمادگی جسمانی استان فارس، کاهش فاصله بین متخصصان علوم ورزشی و علوم پزشکی، نیاز اول جامعه ورزش در کاهش آسیب‌های حاصل از مصرف مکمل‌هاست و یکی از این آسیب‌ها، نسخه‌نویسی مربیان برای ورزشکاران در حوزه تغذیه است.
محمدجواد کشاورز در این خصوص گفت: متأسفانه فضای وسیعی در حوزه فروش مکمل‌های ورزشی در شهر شیراز و کشور ایجاد شده است و سواستفاده‌کنندگان به درآمدهای بالایی دست پیدا می کنند.
وی افزود: یکی از محدوده‌هایی که حائز اهمیت است اینکه مربیان مطرح خودمان را باید راهنمایی کنیم تا با نحوه صحیح و چگونگی مصرف مکمل‌ها آشنا شوند.
کشاورز در پاسخ به این سؤال که چقدر ورزشکاران متوجه این موضوع شده‌اند که باید با متخصصان تغذیه در ارتباط باشند، گفت: متأسفانه یک فاصله زیادی بین علوم ورزشی و علوم پزشکی اتفاق افتاده است و بحث تغذیه در 2 قالبی که توسط متخصصان عرصه ورزش و عرصه علوم پزشکی انجام می‌شود، ارتباط ضعیفی با یکدیگر دارند.
وی به یکی از اقدامات خوبی که در این راستا انجام شده است اشاره کرد و گفت: همکاری ما با دانشگاه علوم تغذیه دانشگاه علوم پزشکی شیراز، اقدام مؤثری بود. پیوستن این دو حوزه به هم باعث می‌شود تا خیلی از مسائل روشن و حل شود. اگر این رابطه گسترش پیدا کند، همه متوجه می‌شوند که اگر موضوع تغذیه‌ای برای ورزشکار در زمینه کاهش وزن یا هر نوع نسخه‌نویسی در زمینه ورزش به وجود آمد، به کدام متخصص باید مراجعه شود. 
کشاورز با بیان اینکه مربیان ما اجازه نسخه‌نویسی در حوزه تغذیه ورزشی ندارند، اظهار کرد: اما متأسفانه در باشگاه‌ها رایج شده است. نسخه‌نویسی می‌بایست توسط متخصص علوم پزشکی در حوزه تغذیه انجام شود که ما بتوانیم به بهترین شکل، هم در حوزه مردمی و عمومی و هم در حوزه تخصصی به نتایج خوبی دست پیدا کنیم.
وی افزود: ما 2 پایگاه در مجموعه ورزشی استخر انقلاب برای آقایان و در مجموعه ورزشی حجاب برای بانوان داریم که همه‌روزه به جامعه مخاطب خود، خدمات ارائه می‌دهند.
سرپرست هیئت آمادگی جسمانی استان فارس در پایان گفت: هیئت آمادگی جسمانی، پایه و اساس تمامی رشته‌های ورزشی است و با توجه به فاکتورها، یکی از مأموریت‌های خاصی که دنبال می‌کنیم، بحث آگاهی‌رسانی به‌ صورت علمی برای جامعه ورزش است؛‌ این سومین مبحثی است که ما علاوه بر حوزه طراحی تمرین و حوزه تغذیه، انجام می‌دهیم.

 

تاکنون نظری برای این خبر ثبت نشده است!
ثبت نظر جدید
نام و نام خانوادگی  

آدرس ایمیل    

متن نظر  

کد امنیتی