[ فردا را به امروز می آوریم ]
  • آخرین شماره ۲۰۹۳
  • دوره جدید

تحقق تولید ۲۵۰ تن انواع ماهی ، روزنامه شیراز نوین

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان بیضا گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون بیش از 250.5 تن انواع ماهی قزل‌آلا، سیبری، فیل‌ماهی، خاویار در استخرهای تک‌منظوره و دومنظوره کشاورزی شهرستان بیضا تولید شد. 
به گزارش روابط عمومی مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان بیضا، صدیقه مؤیدی بیان کرد: در حوزه ماهیان سردآبی چهار مزرعه با تولید 76 تن، 16 استخر دومنظوره گرمابی- سردآبی فعال با تولید 30 تن و یک واحد تولید خاویار با 113 تن، گوشت سفید تولید و روانه بازارهای شهرستان و استان‌های هم‌جوار شده است.
وی تصریح کرد: در واحد پرورش خاویار این شهرستان 1.5 تن خاویار با کیفیت مطلوب تولید و صادر گردید. او اظهار کرد: در دو واحد پرورش بچه ماهی این شهرستان بیش از 800هزار قطعه ماهی قزل‌آلا تولید شد.
به گفته وی، با تولید آبزیان در این شهرستان زمینه اشتغال 45 نفر در منطقه فراهم شده است. مؤیدی با اشاره به اینکه آب استخرهای ذخیره در پرورش ماهی اتلاف نمی‌شود، افزود: بهره‌برداران بخش کشاورزی که دارای استخر ذخیره آب هستند، می‌توانند نسبت به ایجاد مزرعه‌های پرورش ماهی و آبزیان اقدام کنند.
مدیر جهاد کشاورزی شهرستان بیضا خاطرنشان کرد: با توجه به پتانسیل بالا و ظرفیت 373 تنی تولید آبزیان در بیضا، شیلات این شهرستان در سال جاری با مشکلاتی از قبیل خشک‌سالی و کاهش سطح آب‌های زیرزمینی و همچنین قطعی برق مواجه بوده است.

 

تاکنون نظری برای این خبر ثبت نشده است!
ثبت نظر جدید
نام و نام خانوادگی

آدرس ایمیل

متن نظر

کد امنیتی