[ فردا را به امروز می آوریم ]
  • آخرین شماره ۲۰۹۳
  • دوره جدید

۷۹۰هزار ایرانی زائر شاهچراغ(ع) شدند، روزنامه شیراز نوین

معاون فرهنگی آستان حضرت احمد بن موسی(ع) گفت: نوروز امسال از ۲۸ اسفندماه ۱۴۰۲ تا ۱۳ فروردین ۱۴۰۳، حدود ۷۹۰هزار نفر به حرم مطهر شاهچراغ(ع) مشرف شدند.
حجت‌الله طلایی روز سه‌شنبه در گفت‌وگو با ایرنا افزود: حرم مطهر شاهچراغ(ع) در این مدت میزبان ویژه برنامه‌های فرهنگی در تقارن بهار قرآنی و طبیعت بود و بسیاری از روزها شمار زائران این آستان مطهر به بیش از ۵۰هزار نفر و تا ۶۷هزار نفر رسید.
وی با اشاره به آذین‌بندی و تدارک هفت‌سین در سه نقطه حرم مطهر، بیان کرد: آیین تحویل سال نو در حرم مطهر از پنج تا هفت صبح برگزار شد و تنها در این ۲ ساعت بیش از ۱۳هزار زائر به شاهچراغ(ع) مشرف شدند.
معاون فرهنگی آستان حضرت احمد بن موسی(ع) اضافه کرد: حرم مطهر شاهچراغ(ع) در روز عید نوروز نیز (یکم فروردین) ۴۷هزار و ۳۱۴ نفر زائر داشت.
طلایی ادامه داد: سفره‌های افطاری ساده از ابتدای ماه مبارک رمضان در حرم مطهر برپاست و هر روز بیش از ۲هزار نفر بر سر این سفره اطعام می‌شوند. وی درباره برنامه‌های فرهنگی آستان حضرت احمد بن موسی(ع) در این ایام گفت: ویژه‌برنامه کودک و نوجوان در قالب غرفه‌هایی در صحن و بوستان کودک حرم مطهر برپا شده و تا پایان رمضان با حضور مبلغان جهادی متخصص میزبان برنامه‌های نقاشی و عروسک‌گردانی، بازی، روایتگری داستان‌های قرآنی و زندگی احمد بن موسی(ع) و قصه‌خوانی است.
طلایی افزود: برنامه‌های مفاهیم قرآنی، انس با قرآن کریم، کارگاه‌های مادرانه و دخترانه، تربیت فرزند و سبک زندگی با استفاده از مفاهیم نهج‌البلاغه و صحیفه سجادیه نیز چهار روز در هفته ویژه بانوان در حرم مطهر احمد بن‌ موسی(ع) برپاست. معاون فرهنگی آستان حضرت احمد بن موسی(ع) گفت: جزء‌خوانی قرآن کریم در حرم مطهر احمد بن موسی(ع) هر روز ساعت یازده با حضور قاریان کشوری برپاست و به صورت زنده از شبکه‌های استانی فارس و شبکه چهار سیما پخش می‌شود و برای نخستین بار در فارس مراسم دعای ابوحمزه ثمالی هر شب در دارالعباده حرم مطهر برپاست. وی اضافه کرد: میزهای خدمت مشاوره خانواده و مذهبی نیز تا پایان رمضان هر روز از ساعت ۱۶ تا پاسی از شب در صحن حرم مطهر شاهچراغ(ع) مستقر 
است.

 

تاکنون نظری برای این خبر ثبت نشده است!
ثبت نظر جدید
نام و نام خانوادگی

آدرس ایمیل

متن نظر

کد امنیتی