[ فردا را به امروز می آوریم ]
  • آخرین شماره ۲۰۹۲
  • دوره جدید

داغش جگرسوز بود، روزنامه شیراز نوین

افراد، نهادها و مراکز هنری، پس از درگذشت ناگهانی رضا داوودنژاد در آخرین روز تعطیلات، پیام‌های تسلیت منتشر کردند.
به گزارش ایرنا، در پی درگذشت رضا داوودنژاد؛ بازیگر سینما و تلویزیون، افراد، نهادها و مراکز هنری، با صدور پیامی این ضایعه را تسلیت گفتند.
محمد خزاعی؛ رئیس سازمان سینمایی
متن پیام محمد خزاعی، رئیس سازمان سینمایی به شرح زیر است:
«انالله و انا الیه راجعون
درگذشت بازیگر محبوب و هنرمند دوست‌داشتنی رضا داوودنژاد جامعه هنری کشور را در سوگ نشاند. فقدان و کوچ زودهنگام این هنرمند جوان و بااستعداد ضایعه‌ای جانسوز برای خانواده محترم و معزز داوودنژاد و جامعه بزرگ هنری و سینمایی کشور است.
سینمای ایران، فراتر از هنرمندی‌های او در اندوه از دست دادن صفا، صمیمیت، صداقت و معرفت جاری در وجود او است. علاقه‌مندان سینما، خاطرات ارزنده و نقش‌آفرینی‌های ماندگار رضای عزیز را با آن شخصیت زلال و چهره مهربان و متبسم فراموش نخواهند کرد.
با اندوه و تأسف فراوان این مصیبت سخت را به سینماگر خوب کشورمان علیرضا داوودنژاد، پدر بزرگوار آن مرحوم، خانواده محترم داوونژاد، جامعه هنری و سینمایی و همه علاقه‌مندان سینما تسلیت می‌گویم و برای این عزیز سفر کرده شادی و غفران در جوار قرب الهی مسئلت می‌کنم.»
پیام تسلیت دبیر جشنواره فیلم فجر
مجتبی امینی؛ دبیر چهل‌ودومین جشنواره بین‌المللی فیلم فجر در یادداشتی ضمن عرض تسلیت به خانواده رضا داوودنژاد و اهالی سینما و تلویزیون نوشت:
«دست تقدیر بار دیگر هنرمندی جوان، متعهد و مردمی را از ما گرفت و جامعه هنری و دوستداران آن بازیگر مردمی را متأثر کرد.
فقدانش را به خانواده ارجمند و جامعه هنری تسلیت گفته و برای وی علو درجات در بهشت برین را آرزومندم.»
انجمن صنفی بازیگران سینما
در پیام انجمن صنفی بازیگران سینما هم آمده است:
«ارغوان
این چه رازی است که هر بار بهار
با عزای دل ما می‌آید
رضا داوودنژاد نازنین، هنرمند جوان، دوست‌داشتنی و بازیگر محبوب سینمای ایران هم رفت.
این داغ جگرسوز و سنگین را به پدر بزرگوارش، کارگردان بزرگ سینمای ایران، علیرضا داوودنژاد، همسر گرامی‌اش غزل بدیعی، خواهر گرامی‌اش همکار عزیزمان زهرا داوودنژاد و نیز به همه همکاران عزیز و مردم شریف و هنردوستِ ایران تسلیت گفته، برای بازماندگان صبر و برای رضای عزیزمان آرامش و رحمت الهی طلب می‌کنیم.»
کانون کارگردانان سینمای ایران
کانون کارگردانان سینمای ایران هم در پیامی آورده است:
«دوست و همکار گرامی جناب آقای علیرضا داوودنژاد درگذشت فرزند عزیزتان و بازیگر محبوب سینمای ایران زنده‌یاد رضا داوودنژاد را به شما و خانواده محترمتان و به جامعه هنری تسلیت می‌گوییم.»
انجمن تهیه‌کنندگان مستقل سینمای ایران
متن پیام تسلیت انجمن تهیه‌کنندگان مستقل سینمای ایران به شرح زیر است:
«ناباورانه به سوگ رضا داوودنژاد بازیگر، نویسنده، دستیار کارگردان، برنامه‌ریز، مجری طرح و تهیه‌کننده سینمای ایران نشسته‌ایم.
رضا داوودنژاد در کسوت بازیگر لبخندها بر دل و تماشاگران سینمای ایران نشاند، در کِسوت نویسنده فیلم‌نامه وقتی قلم در دست گرفت روایتگر دردهای جامعه شد،  در تولید و تهیه یار و یاور پدرش علیرضا داوودنژاد شد و آثار ماندگاری خلق کرد.
اما از یاد نخواهیم برد در زمانه‌ای که همگان شعار حمایت از بزرگان سینما می دادند، رضا داوودنژاد بود که بدون حمایت دولتی، بدون شعار و خالصانه پیش‌قدم شد و در کنار استاد بهرام بیضایی ایستاد و سرمایه تولید فیلمش را فراهم ساخت تا «وقتی همه خوابیم» آخرین اثر سینمایی استاد بیضایی در ایران با پشتکار، تهیه‌کننده اجرایی و مجری طرحی او ساخته شود.
ما از یاد نخواهیم برد رضا را در تمام لحظات حضورش برای سینما از کودکی در «بی‌پناه» تا آخرین تصویرش رقصان و خندان در مهمانی «لامینور» آخرین اثر استاد داریوش مهرجویی.
انجمن تهیه‌کنندگان مستقل سینمای ایران این ضایعه بزرگ را به هنرمند برجسته کشور علیرضا داوودنژاد و خانواده هنرمندش تسلیت می‌گوید.»
رئیس سازمان صداوسیما
متن پیام پیمان جبلی، رئیس سازمان صدا و سیما به این شرح است:
«انالله و اناالیه راجعون
درگذشت بازیگر جوان و خوش‌اخلاق کشورمان، رضا داوودنژاد، کام‌ها را تلخ کرد. آن مرحوم با بازی در نقش‌های مختلف در مجموعه‌هایی مانند «پشت کنکوری‌ها»، «باغچه مینو»، «زندگی به شرط خنده» و «متهم گریخت» کوشید هم‌وطنان خویش را شاد کند.
امروز همه با رفتنش، ناراحتیم. به خانواده هنرمند داوودنژاد، دوستان و علاقه‌مندان آن مرحوم این فقدان را تسلیت گفته، برای آنان صبری سزاوار این غم و برای آن عزیز جوان سفرکرده، رحمت واسعه از درگاه الهی مسئلت می‌کنم.
مرحوم رضا داوودنژاد بازیگر سینمای ایران فعالیتش در سینما را از دوران کودکی و با فیلم «بی‌پناه» شروع کرد و طی سال‌های فعالیتش در فیلم‌های مطرحی چون «مصائب شیرین»، «مرهم»، «خیابان‌های آرام»، «هوو»، «لامینور»، «بی‌رویا» و … بازی کرد.
او در سریال‌های خاطره‌انگیزی چون ««پشت کنکوری‌ها»، «باغچه مینو»، «زندگی به شرط خنده» و «متهم گریخت» هم جلوی دوربین رفته بود.
رضا داوودنژاد ۱۳ فروردین‌ماه بر اثر عوارض ناشی از پیوند کبد درگذشت.

 

تاکنون نظری برای این خبر ثبت نشده است!
ثبت نظر جدید
نام و نام خانوادگی

آدرس ایمیل

متن نظر

کد امنیتی