[ فردا را به امروز می آوریم ]
  • آخرین شماره ۲۰۸۸
  • دوره جدید

افشای جدید از تخلیه فاضلاب در رودخانه‌های انگلستان، روزنامه شیراز نوین

براساس گزارش منتشرشده، در سال گذشته بیش از ۳.۶ میلیون ساعت فاضلاب خام در رودخانه‌ها و دریاهای انگلستان رها شده است.
به گزارش ایسنا و به‌نقل از گاردین، پذیرش تعداد بیماران در بیمارستان‌ها به دلیل بیماری‌های انتقال‌یافته از طریق آب آلوده در انگلستان، ۶۰ درصد افزایش یافته است.
براساس آمار اعلام‌شده، در سال گذشته، بیش از ۳.۶ میلیون ساعت فاضلاب خام در رودخانه‌ها و دریاهای انگلستان رها شده است؛ از این‌رو، اطلاعات به دست‌آمده نشان می‌دهد که بیماری‌های انتقال یافته از آب آلوده، مانند اسهال خونی و بیماری لپتوسپیروز(بیماری ویل) از سال  ۲۰۱۰ تاکنون در انگلستان ۶۰ درصد افزایش یافته است.
همچنین، تعداد پذیرش بیمارستان‌های NHS حاکی از آن است که تعداد افراد بستری‌شده در بیمارستان‌ها به دلیل بیماری‌های انتقال‌یافته توسط آب، از ۲۰۸۵ نفر در سال ۱۱-۲۰۱۰ به ۳۲۸۶ نفر در سال‌ ۲۳- ۲۰۲۲ افزایش پیدا کرده است.
این اطلاعات به دنبال خشم و نارضایتی گسترده مردم پس از افشای رکورد تخلیه فاضلاب، در این هفته منتشر شده است و داده‌های آژانس محیط زیست نشان می‌دهد که در سال گذشته  بیش از ۳.۶ میلیون ساعت فاضلاب خام در رودخانه‌ها و دریاهای انگلستان رها شده است. این آمار نشان از افزایش ۱۲۹ درصدی این اتفاق ناخوشایند و خطرناک در مقایسه با ۱۲ ماه گذشته دارد.
افزایش فاضلاب خام در رودخانه‌ها به این معنی است که خطر ابتلا به عفونت‌ها نیز بیشتر می‌شود، زیرا در چنین وضعیتی احتمال تماس مردم با باکتری‌های موجود در زباله‌های انسانی بیشتر می‌شود.
به‌عنوان مثال، در طی سال گذشته، ۱۲۲ نفر مبتلا به لپتوسپیروز(بیماری ویل) تشخیص داده شدند که این میزان، نشان از دو برابر شدن تعداد بیماران در مقایسه با سال ۲۰۱۰ است. این بیماری که می‌تواند منجر به آسیب کبدی و نارسایی کلیه شود از طریق آب آلوده و ادرار حیوانات آلوده‌شده مانند موش‌ها و دام‌ گسترش پیدا می‌کند.  
ادرار حیوانات آلوده‌شده معمولاً در حین فعالیت‌هایی مانند کایاک سواری، شنا در فضای باز یا ماهیگیری وارد دهان، چشم یا بریدگی‌های بدن می‌شود. 
به همین دلیل، موارد ابتلا به حصبه که از طریق آب‌های آلوده ایجاد می‌شود از ۴۴۵ به ۶۰۳ نیز افزایش یافته است.
Steve Reed، وزیر محیط‌ زیست انگلیس می‌گوید: اینکه این دولتِ محافظه‌کار چشم خود را بر تخلیه غیرقانونی فاضلاب در رودخانه‌ها و دریاها بسته است، اتفاقی بسیار ناخوشایند است؛ این عمل باعث بستری شدن هزاران نفر در بیمارستان‌ها شده. علاوه بر این، شاهد آن هستیم که مصرف‌کنندگان با قبض‌های آب سنگینی مواجه می‌شوند؛ در حالی که این اتفاق باعث سود و به جیب زدن میلیون‌ها پوند توسط کارفرمایان و مسئولان این حوزه شده است.
با توجه به چنین وضعیتی، برگزارکنندگان مسابقه قایق‌سواری آکسفورد و کمبریج دستورالعمل‌های ایمنی جدیدی را برای مسابقه در روز شنبه صادر کردند و به شرکت‌کنندگان هشدار دادند که در صورت اطلاع از میزان بالای باکتری E coli در مسیر رودخانه تیمز، وارد آب نشوند و زخم‌های باز خود را بپوشانند.
Alastair Chisholm، مدیر سیاست‌گذاری مدیریت آب و محیط زیست می‌گوید: بررسی‌های ما نشان می‌دهد که ۸۶ درصد از مردم، خواهان اصلاح وضعیت آب هستند. 
وی تأکید می‌کند: بحران کنونی رودخانه نه تنها بر طبیعت تأثیر مخربی می‌گذارد، بلکه سلامتی مردم را نیز تهدید می‌کند؛ این وضعیت باید تغییر کند و ما به اصلاحات فوری نیاز داریم.

 

تاکنون نظری برای این خبر ثبت نشده است!
ثبت نظر جدید
نام و نام خانوادگی  

آدرس ایمیل    

متن نظر  

کد امنیتی