[ فردا را به امروز می آوریم ]
  • آخرین شماره ۲۰۷۵
  • دوره جدید

برای خواب بهتر از این مواد غذایی معجزه گر غافل نشوید ، روزنامه شیراز نوین

غذا‌های حاوی تریپتوفان اولین و مناسب‌ترین گزینه پیش روی کسانی هستند که از عدم کیفیت خواب شبانه رنج می‌برند.
به گزارش صدآنلاین، تریپتوفان، یک آمینو اسید ضروری است که به افزایش سطح سروتونین و ملاتونین در بدن کمک می‌کند. سروتونین و ملاتونین هر دو برای بهبود کیفیت خواب شبانه مفید و ضروری هستند.
در اینجا مؤثرترین گزینه‌های غذایی برای افزایش کیفیت خواب شما در تمام طول شب، معرفی شده‌اند:
پنیر موزارلا: جالب است بدانید که گوشت بوقلمون سرشار تریپتوفان است؛ اسید آمینه‌ای که مسئول تولید بیشتر سروتونین بوده و به بهبود کیفیت خواب کمک می‌کند. با این حال این را فراموش نکنید که پنیر موزارلا دو برابر بیشتر از گوشت بوقلمون، تریپتوفان دارد.
ماهی سالمون: شاید تعجب کنید، ولی مطالعات نشان داده‌اند که دریافت روزانه ۶۰۰ میلی‌گرم از اسید‌های چرب امگا ۳ به شما کمک می‌کند که یک ساعت بیشتر بخوابید، ضمناً مصرف این چربی‌ها باعث می‌شود ۷ بار کمتر در طول شب، از خواب بیدار شوید. ماهی قزل آلای وحشی یک منبع عالی از اسید‌های چرب امگا ۳ است.
بادام: تنها تعداد انگشت شماری بادام تقریباً ۲۰ درصد از میزان نیاز روزانه شما به منیزیم را برطرف می‌کند. منیزیم عضلات شما را در طول خواب شل کرده و به شما کمک می‌کند تا احساس آرامش داشته باشید. علاوه بر این، بادام منبع غنی از تریپتوفان نیز محسوب می‌شود.
بلغور جو: حتماً شنیده‌اید که گیلاس منبع خوبی از هورمون ملاتونین برای افزایش کیفیت خواب است. اما علاوه بر این میوه، بلغور جو نیز همین خاصیت را دارد. از آنجا که بلغور جو دوسر حاوی کربوهیدرات‌هایی است که باعث خواب‌آلود شدن می‌شوند، اگر آن را قبل از خواب مصرف کنید، به راحتی خوابتان می‌گیرد.
موز: این میوه غنی از منیزیم و همچنین پتاسیم برای تقویت عضلات است. به علاوه موز نیز مانند موتزارلا و بادام یک منبع غنی از تریپتوفان برای بهبود خواب شبانه محسوب می‌شود. بهتر از همه این است که موز می‌تواند هوس شبانه برای خوردن مواد غذایی شیرین را برطرف کند.

تاکنون نظری برای این خبر ثبت نشده است!
ثبت نظر جدید
نام و نام خانوادگی  

آدرس ایمیل    

متن نظر  

کد امنیتی