[ فردا را به امروز می آوریم ]
  • آخرین شماره ۲۰۹۳
  • دوره جدید

چین با هوش مصنوعی انتخابات آمریکا را مختل می‌کند، روزنامه شیراز نوین

شرکت فناوری مایکروسافت در یک گزارش هشدار داده است که چین می‌تواند هوش مصنوعی را برای اخلال در انتخابات آمریکا، کره جنوبی و هند مستقر کند.
به گزارش ایسنا، در گزارش جدیدی از غول فناوری، مایکروسافت هشدار داده است که گروه‌های سایبری تحت حمایت دولت چین از هوش مصنوعی برای تأثیرگذاری بر انتخابات آمریکا، کره جنوبی و هند در سال جاری استفاده خواهند کرد.
به‌نقل از گاردین، این گزارش منتشرشده همچنین هشدار می‌دهد که کره شمالی ممکن است در این تلاش‌ها مشارکت داشته باشد.
تیم اطلاعاتی تشخیص تهدیدات شرکت مایکروسافت به طور منظم گزارش‌هایی را از تهدیدات احتمالی از سوی بازیگران دولتی یا غیردولتی منتشر می‌کند. این گروه ماه گذشته هشدار داد که یک گروه هکری به نام میدنایت بلیزارد(Midnight Blizzard) از حساب‌های ایمیل رهبران ارشد جاسوسی می‌کند و توسط دولت روسیه حمایت می‌شود.
افزایش اخیر برنامه‌های هوش مصنوعی که می‌توانند تصاویر و ویدئوهای شبیه به واقعی ایجاد کنند، به ترس از انتشار اخبار جعلی یا ناهنجاری در اینترنت منجر شده است.
ماه گذشته، هم ایالات متحده و هم بریتانیا هکرهای مورد حمایت چین را به اجرای کمپینی با هدف قرار دادن روزنامه‌نگاران، مشاغل و سیاست‌مداران در دو کشور متهم کردند.
به ادعای این گزارش، در حالی که نیمی از جمعیت جهان در انتخابات سال ۲۰۲۴ در سراسر جهان رأی می‌دهند، تأثیر این تهدید حتی بیشتر است. 
چین به دنبال استفاده از این وضعیت و تأثیرگذاری بر نتایج به نفع خود است.
آزمایشات چین در تایوان
براساس گزارش مایکروسافت، چین در اوایل سال جاری در جریان انتخابات ریاست جمهوری تایوان با استفاده از محتوای تولیدشده توسط هوش مصنوعی، اقدام به یک کمپین اطلاعات نادرست کرد و گروه «طوفان ۱۳۷۶»، گروهی مستقر در پکن که با نام‌های دیگرش، اسپم‌فلاج(Spamouflague) یا دراگون‌بریج(Dragonbridge) نیز شناخته می‌شود، در طول مبارزات انتخاباتی فعال بود.
این گروه ظاهراً صدای جعلی یک نامزد را تولید کرده و آن را در یوتیوب منتشر کرده است؛ با این‌حال، این پلتفرم قبل از اینکه به بسیاری از کاربران برسد، آن را حذف کرد. سرانجام آن نامزد در ماه نوامبر شکست خورد.
ضمن اینکه این گروه همچنین محتواهایی درباره ویلیام لای که نامزد طرفدار حاکمیت بود و در نهایت نیز در انتخابات پیروز شد، تولید کرد.
به گفته مایکروسافت، گروه طوفان ۱۳۷۶ از حمایت پکن برخوردار بوده و این اولین باری بود که یک گروه تحت حمایت دولت برای استفاده از هوش مصنوعی برای تأثیرگذاری بر انتخابات در یک کشور خارجی کار می‌کرد.
مایکروسافت بر این باور است که انتخابات تایوان یک دوره آزمایشی برای این رویکرد بود. 
چین به دنبال تشدید حملات خود در طول انتخابات پرمخاطب خواهد بود. به گفته این شرکت، کمترین کاری که چین انجام می‌دهد، این است که محتوای رسانه‌های اجتماعی تولیدشده توسط هوش مصنوعی را منتشر کند که به نفع موقعیت آن باشد.
در ایالات متحده، گروه‌های چینی برای راه‌اندازی کمپین‌های نفوذ در پلتفرم‌های رسانه‌های اجتماعی با طرح سؤالات تفرقه‌انگیز کار می‌کنند؛ به‌عنوان مثال، سؤالاتی در مورد سرمایه‌گذاری در مرز ایالات متحده و مکزیک یا بسته‌های کمکی برای اوکراین و اسرائیل برای برانگیختن واکنش‌های شدید کاربران و ایجاد اختلاف در رأی‌دهندگان مورد استفاده قرار می‌گیرد.
چنین تلاش‌هایی می‌تواند برای جمع‌آوری اطلاعات در مورد جمعیت‌شناسی رأی‌دهندگان قبل از انتخابات ریاست‌جمهوری ایالات متحده نیز مورد استفاده قرار گیرد. این گزارش می‌افزاید که تأثیر چنین محتوایی در جذب مخاطب در حال حاضر کم است؛ با این‌حال، آزمایش‌های بیشتر در این فضا و با حصول پیشرفت‌ها می‌تواند در آینده تغییردهنده باشد.
گزارش گاردین افزوده است، جالب‌توجه است که این گزارش پس از بررسی یک هیئت بازبینی رسمی منصوب از کاخ سفید منتشر شده است که پیش از این گفته بود اشتباهات مایکروسافت به هکرهای تحت حمایت چین اجازه داده است به حساب‌های ایمیل مقامات ارشد آمریکایی نفوذ کنند.

تاکنون نظری برای این خبر ثبت نشده است!
ثبت نظر جدید
نام و نام خانوادگی

آدرس ایمیل

متن نظر

کد امنیتی