[ فردا را به امروز می آوریم ]
  • آخرین شماره ۲۰۹۲
  • دوره جدید

لحظه تاریخی پرواز گروهی موشک‌های لاکهید مارتین رقم خورد، روزنامه شیراز نوین

شرکت لاکهید مارتین برای اولین‌ بار در نوع خود ۴ موشک LRASM را به صورت گروهی به پرواز درآورد.
به گزارش ایسنا، شرکت لاکهید مارتین اعلام کرده است که برای اولین بار آزمایش پروازی چهار موشک ضد کشتی دوربُرد(LRASM) را انجام داده است. این آزمایش که به صورت چهارگانه به پرواز درآمد، لحظه‌ای تاریخی برای این شرکت و نیروی دریایی ایالات متحده را رقم زد.
به‌نقل از آی‌ای، این آزمایش که بخشی از دوازدهمین رویداد آزمایشی یکپارچه(ITE-12) در اوایل ماه جاری میلادی بوده است، توان بالای این سلاح را از برنامه‌ریزی مأموریت تا یکپارچه‌سازی زنجیره حمله و اثرات آن بر هدف نشان داد. به گفته لاکهید مارتین، تمامی اهداف این مأموریت شامل افزایش اعتماد به قابلیت‌های این سلاح و قدرت شلیک برتر آن محقق شد.
لیزبث ووگلپول، مدیر برنامه LRASM در لاکهید مارتین، گفت: ما به سرمایه‌گذاری در طراحی و توسعه قابلیت‌های LRASM ادامه داده‌ایم تا اطمینان حاصل کنیم که راه‌حل‌های امنیتی قرن بیست‌ویکمی را که برای تکمیل مأموریت‌های خود و بازگشت به خانه به صورت امن نیاز داریم، در اختیار داریم.
وی افزود: این رویداد گواهی بر تعهد ما برای ارائه محصولات قابل اعتمادی است که به خوبی کار می‌کنند و اطمینان می‌دهند که به کسانی که خدمات می‌دهیم از آمادگی کامل برخوردار هستیم.
موشک‌های LRASM
موشک LRASM یک موشک کروز ضد کشتی است که توسط آژانس پروژه‌های تحقیقاتی پیشرفته دفاعی(دارپا) برای نیروی هوایی و نیروی دریایی ایالات متحده طراحی شده است.
این موشک نسخه‌ای توسعه‌یافته از موشک AGM-158B JASSM-ER است و قصد دارد قابلیت‌های هدف‌گیری خودکار پیشرفته‌تری را نسبت به موشک ضد کشتی کنونی هارپون که از سال ۱۹۷۷ در خدمت است، ارائه دهد.
موشک LRASM همچنین یک موشک رادارگریز است که قابلیت بقا و نابودی هدف را در برابر تهدیدات پیچیده دشمن فراهم می‌کند. برد آن ۲۰۰ مایل دریایی؛ معادل ۳۷۰ کیلومتر است و می‌توان آن را از طیف وسیعی از هواپیماهای آمریکایی پرتاب کرد.
موشک LRSAM حدود ۱۲۵۰ کیلوگرم وزن و ۴.۲۶ متر طول دارد؛ عرض آن ۶۳۵ میلی‌متر و ارتفاع آن ۴۵۰ میلی‌متر است و طول بال آن ۲.۷ متر می‌باشد.
یک گام بزرگ در توسعه موشک
این موشک همچنین دارای مجموعه‌ای از ابزارهای الکترونیکی است تا پس از پرتاب به طور مستقل کار کند.
فناوری LRASM وابستگی به پلتفرم‌های ISR، پیوندهای شبکه و ناوبری GPS را در محیط‌های جنگ الکترونیک تهاجمی کاهش می‌دهد. لاکهید مارتین توضیح می‌دهد که این عملیات هدایت پیشرفته به این معنی است که سلاح می‌تواند از داده‌های ناخالص نشانه هدف برای یافتن و از بین بردن هدف از پیش تعریف‌شده خود در محیط‌های مختلف استفاده کند.
لاکهید مارتین توضیح می‌دهد که قابلیت نابودی دقیق در برابر اهداف سطحی و زمینی تضمین می‌کند که LRASM یک افزودنی مهم به زرادخانه نیروی دریایی ایالات متحده است.
این موشک‌ها بُرد و بقای خوبی دارند و قابلیت نابودی کشتی‌ها را فراهم می‌کنند که هیچ سیستم کنونی دیگری ارائه نمی‌دهد.
لاکهید مارتین با ITE-12 گام بزرگ بعدی در تکامل LRASM را رقم زد و در این آزمایش، آخرین پیکربندی این موشک را تأیید کرد و زمینه را برای قابلیت‌های آینده فراهم کرد.
لاکهید مارتین در بیانیه مطبوعاتی خود آورده است: موشک LRASM به ‌عنوان عضوی از خانواده موشک‌های کروز AGM-158، قابلیت‌های دوربُرد، بسیار قابل دوام و کشنده‌ای را در برابر رزمندگان سطحی مجهز به قابلیت‌های دفاعی بسیار بالا ارائه می‌کند که هیچ سلاح کنونی دیگری نمی‌تواند ارائه کند.

 

تاکنون نظری برای این خبر ثبت نشده است!
ثبت نظر جدید
نام و نام خانوادگی

آدرس ایمیل

متن نظر

کد امنیتی