[ فردا را به امروز می آوریم ]
  • آخرین شماره ۲۰۸۹
  • دوره جدید

جنگ رسانه‌ای تمام‌نشدنی؛ فوتبال شوت و گل می‌خواهد، نه بیانیه!، روزنامه شیراز نوین

تراکتور و سپاهان مدتی است با یکدیگر وارد جنگ رسانه‌ای شده‌اند و ظاهراً این دور باطل تمامی ندارد.
به گزارش فوتبال ۳۶۰، فوتبال ایران بیشتر از متن، حاشیه دارد و مدیران برخی از باشگاه‌ها به‌جای آرام کردن اوضاع، بنزین روی آتش می‌ریزند. تراکتور و سپاهان در لیگ بیست‌و‌سوم به لطف بخش رسانه‌ای هر دو تیم، دچار اختلافات شدیدی شدند؛ البته مدتی خبری از استوری و کنایه در مجازی نبود تا اینکه نوبت به بازی برگشت رسید.
شروع ماجرا از کجا بود؟
تغییر قوانین نقل‌وانتقالات باعث شروع موج جدیدی از حواشی در فوتبال ایران شد. بیشتر باشگاه‌های لیگ برتری به این قوانین معترض شدند و البته برخی باشگاه‌ها بدون صدور بیانیه، فعالیت خود را ادامه دادند. هوشنگ نصیرزاده، مدیرعامل باشگاه تراکتور، یکی از تصمیم‌گیران درباره قوانین نقل‌وانتقالاتی بود. پس از آنکه به طور رسمی اعلام شد قوانین تغییر کرده، محمدصادق میرصالحیان، مدیر روابط عمومی باشگاه سپاهان با انتشار متنی در فضای مجازی نوشت: «خودشان بی حد و مرز خرج می‌کنند. خودشان برای این ولخرجی قانون می‌گذارند. خودشان قانون خودشان را دور می‌زنند. خودشان قانون را به نفع خودشان تغییر می‌دهند.»
طبق روال همیشه، در فوتبال ایران خبری از سکوت نبوده و حمله با حمله پاسخ داده می‌شود. برای کنایه به سپاهان و میرصالحیان هم کریم جمالی، مدیر رسانه‌ای و روابط عمومی باشگاه تراکتور، با انتشار متنی وارد عمل شد. جمالی در پاسخ سنگ تمام گذاشت و از شایعه گزهای طلاکوب یاد کرد!
وقتی «دیکتاتور» وارد عمل می‌شود!
فیلم «دیکتاتور» فردی را توصیف می‌کند که نه مشورت‌پذیر است و نه از مواضع خود کوتاه می‌آید؛ در این بین هم برای رسیدن به اهداف خود هر کاری انجام می‌دهد. صادق میرصالحیان در جواب کریم جمالی، سکانسی از فیلم معروف «دیکتاتور» را در فضای مجازی منتشر کرد که در آن شخصیت اصلی با اسلحه به رقبای خود شلیک می‌کند تا آسوده‌خاطر به خط پایان برسد!
خداحافظ تا روز بازی
انتشار سکانسی از فیلم «دیکتاتور» پایان موقت حواشی بود؛ آتش‌بسی که همه می‌دانستند زیاد داوم نخواهد داشت و احتمالاً تا روز بازی پابرجا خواهد بود. سپاهان و تراکتور در هفته اول لیگ بیست‌و‌سوم به مصاف هم رفتند و زردپوشان اصفهانی موفق شدند با یک گل قرمزپوشان را شکست دهند. هواداران سپاهان با پرتاب نارنجک باعث شدند حال یکی از هواداران تراکتور وخیم شده و او راهی بیمارستان شود. خوشبختانه خطر از بیخ گوش هوادار تراکتور گذشت و او پس از مراقبت‌های لازم از بیمارستان مرخص شد؛ همین موضوع سبب شد رضا کرمانشاهی، مدیر اجرایی تراکتور با انتشار متنی در فضای مجازی یادآور شود: «این بازی برگشت دارد». متنی که لحن تهدیدآمیز داشت و البته می‌شد آن را کُری‌خوانی برای جبران نتیجه تلقی کرد. روزنامه سپاهان هم روز ۲۲ مرداد ۱۴۰۲ در صفحه اول‌ خود به رضا کرمانشاهی حمله کرد و نوشت: «بادکنک فیگورهای فیک خیلی زود ترکید.»
آغاز جنگ دوباره پیش از بازی
نوبت به بازی برگشت رسید؛ دیداری که از هفته شانزدهم لیگ برتر باقی مانده بود و به علت حضور سپاهان در لیگ قهرمانان آسیا به ۱۵ فروردین ۱۴۰۳ مؤکول شد. مدیر سپاهان پیش از آغاز بازی، دکمه شروع حواشی را فشار داد و در مصاحبه‌ای اذعان کرد: «اگر مسائل داوری و سکوها کنترل نشود، سپاهان ممکن است به زمین نیاید.»
این صحبت هم واکنش کرمانشاهی را در پی داشت تا بار دیگر پیش از آغاز دیدار حساس، جنگ خارج از زمین آغاز شود. شاید فکر کنید جنگ لفظی تمام شد اما نه؛ این دور باطل با پاسخ میرصالحیان ادامه پیدا کرد.
دور باطل تمامی ندارد
پس از پایان بازی، رضا کرمانشاهی باز هم دست به کار شد و با انتشار متنی به سپاهانی‌ها کنایه زد؛ «تیمی که تمام مهاجمان لیگ را گرفت و ۹۰ دقیقه اتوبوسی دفاع کرد.»
یکی از حساس‌ترین بازی‌های فوتبال ایران میان استقبال شگفت‌انگیز تبریزی‌ها با نتیجه 0-0 به پایان رسید؛ دیداری که برای هر دو تیم اهمیت زیادی داشت، چون هم سپاهان و هم تراکتور نه‌تنها شانس کسب سهمیه دارند، بلکه می‌توانند حتی صدر جدول را تصاحب کنند. این بازی را مقایسه کنید با دیدار چلسی مقابل منچستریونایتد؛ دو تیم بحران‌زده که بازی آنها هم 7 گل داشت، هم دو کامبک و هم ثبت رکورد 88 شوت. تصور کنید تماشاگران حاضر در استمفورد بریج چه لذتی بردند و هوادارانی که به ورزشگاه یادگارم امام رفتند، چه حرصی خوردند!

 

تاکنون نظری برای این خبر ثبت نشده است!
ثبت نظر جدید
نام و نام خانوادگی

آدرس ایمیل

متن نظر

کد امنیتی