[ فردا را به امروز می آوریم ]
  • آخرین شماره ۲۰۸۸
  • دوره جدید

این بازی مساوی می‌شود!، روزنامه شیراز نوین

گل‌گهر و پرسپولیس در شرایطی برای دهمین‌بار در لیگ به مصاف یکدیگر می‌روند که سرخ‌پوشان تهرانی تا به حال به حریف خود نباخته‌اند.
به گزارش فوتبال 360، یکی از حساس‌ترین دیدارهای هفته بیست‌ودوم رقابت‌های لیگ برتر فردا(یکشنبه) از ساعت 19 بین تیم‌های گل‌گهر سیرجان و پرسپولیس به انجام می‌رسد. سرخ‌پوشان تهرانی در تعقیب رقیب سنتی خود هستند و نماینده استان کرمان هم به دنبال این است تا فاصله‌اش با چهار تیم نخست جدول را کاهش دهد و از ملوان سبقت بگیرد. بازی پیش رو، دهمین رویارویی دو تیم در لیگ برتر خواهد بود. طی این 5 فصل پیکار، دوئل‌های گل‌گهر و پرسپولیس نکات جالبی را در دل خود داشته است.
*گل‌گهر در حسرت برد
تیم سیرجانی تا به حال موفق به شکست پرسپولیس نشده است. آنها از لیگ نوزدهم فرصت حضور در بالاترین سطح فوتبال ایران را به‌ دست آوردند و ماحصل دیدارهای قبلی این تیم برابر پرسپولیس، 6 باخت و 3 تساوی بوده است. تیم پایتخت‌نشین در لیگ‌های بیستم و بیست‌ودوم موفق به دبل کردن حریف خود شده و باز هم فرصت دارد تا این کار را انجام بدهد. بهترین نمایش سیرجانی‌ها مربوط به لیگ 21 می‌شود که هر 2 تقابل با نتیجه مساوی 1-1 خاتمه یافت. سرخ‌پوشان بعد از آن بازی دیگر هیچ امتیازی به حریف خود ندادند و همه بازی‌ها را با پیروزی پشت سر گذاشتند.
*ترابی، کابوس گل‌گهر
مهدی ترابی در دیدارهای پرسپولیس و گل‌گهر در قامت سوپراستار عمل کرده است. شماره 9 سرخ‌پوشان تهرانی 7 گل از 22 گل این تیم در 9 دوئل قبلی مقابل نماینده سیرجان را به‌ثمر رسانده تا تقریباً زننده یک‌سوم گل‌های تیمش بوده باشد. مهدی در هر 2 بازی لیگ نوزدهم یک گل وارد دروازه حریف کرد؛ بریس در بازی برگشت لیگ بیستم و هت‌تریک در جدال برگشت لیگ 22 را هم باید به نمایش‌های درخشان وینگر ملی‌پوش تیم تهرانی اضافه کرد.
*از آمار گل‌زنی فوق‌العاده پرسپولیس تا طلسم گل‌گهر
همان‌طور که گفته شد پرسپولیس در 9 رویارویی قبلی 22 گل به گل‌گهر در لیگ زده است. آنها در تمامی این بازی‌ها حداقل یک گل را به ثمر رسانده‌اند و در 4 دیدار حداقل 3 گل وارد دروازه حریف کرده‌اند. مقتدرانه‌ترین برد پرافتخارترین تیم لیگ برتر مربوط به مسابقه رفت لیگ بیستم می‌شود که آنها در سیرجان تیم تحت هدایت امیر قلعه‌نویی را با 5 گل احمد نوراللهی، مهدی شیری، امید عالیشاه، سیامک نعمتی و احمدرضا زنده‌روح(گل‌به‌خودی) مغلوب کردند. البته این پیروزی، پرگل‌ترین تقابل این دو تیم نیست و جدال برگشت لیگ نوزدهم با نتیجه پرگل 3-3 خاتمه پذیرفت. در سوی مقابل گل‌گهر 7 مرتبه برابر پرسپولیس به گل دست یافته است. آنها بعد از گل کی‌روش استنلی در مسابقه برگشت لیگ 21، دیگر دروازه پرسپولیس را در لیگ باز نکردند و حالا باید بعد از سه مسابقه، این طلسم را بشکنند.
*این بازی مساوی می‌شود!
گل‌گهر برای پنجمین‌بار در لیگ از پرسپولیس پذیرایی خواهد کرد. 2 تساوی و 2 باخت در 4 رویارویی قبلی برای یکی از دو تیم کرمانی حاضر در لیگ برتر به‌ثبت رسیده است؛ آنها به صورت یک ‌در میان اولین و سومین بازی را با یک امتیاز از زمین خارج شدند و در مسابقه‌های دوم و چهارم محکوم به شکست بودند. طبق این فرمول، این دفعه باید جدال گل‌گهر و پرسپولیس به نتیجه مساوی منتج شود.
*به یاد شهاب زاهدی!
بازی رفت این دو تیم با برتری یک بر صفر پرسپولیس تمام شد. شهاب زاهدی در اواخر نیمه نخست زننده تنها گل این دیدار بود و 3 امتیاز مهم را به حساب تیمش واریز کرد. یکی از اتفاقات عجیب این بازی، ضربه سر میشل تی‌ورده، مهاجم گل‌گهر بود که به وضوح از خط دروازه علیرضا بیرانوند گذشت اما داور و کمکش اعتقادی به گل نداشتند تا سه امتیاز به تیم میزبان برسد.
*پرسپولیس باید از تراکتور تقلید کند
گل‌گهر در این فصل 11 بازی خانگی در لیگ و جام حذفی داشته که ماحصل آن 6 برد، 4 تساوی و تنها یک شکست بوده است. تراکتور تبریز و شاگردان پاکو خمس تنها تیمی بوده‌اند که توانسته‌اند تیم تحت هدایت مارینوس اوزونیدیس را در سیرجان از پیش رو بردارند. بردی که با تک‌گل گوستاوو واگنین به‌ دست آمد. تیره‌پوشان در حال حاضر 2 بازی اخیر خود در خانه را با پیروزی و بدون دریافت گل پشت سر گذاشته‌اند و باید دید مقابل پرسپولیس چه سرنوشتی برای‌ آنها در پیش خواهد بود.

 

تاکنون نظری برای این خبر ثبت نشده است!
ثبت نظر جدید
نام و نام خانوادگی  

آدرس ایمیل    

متن نظر  

کد امنیتی